باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حقایق پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

17 گلزار شهداء  استان قزوین در دست مرمت و باز سازی قراردارد.



مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با تکمیل بازسازی و مرمت 17 گلزار شهداء  عملیات سامان دهی  70 درصد گلزار شهداء استان قزوین به اتمام می رسد.

غلامرضا  حقایق پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در حاشیه ی بازدید از روند سامان دهی و بازسازی گلزار شهداء شهرستان بوئن زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اعلام اینکه در شهر ها وروستا های استان قزوین 387 گلزار شهداء وجود دارد اظهار کرد : در مجموع در  گلزارهای  شهداء استان قزوین پیکر مطهر  2722 شهید آرام گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از زمان احداث گلزارشهداء استان قزوین بیش از سه دهه گذشته است ؛  مرمت و باز سازی گلزار شهداء به عنوان یک مطالبه از سوی خانواده های معظم شهداء و عموم جامعه مطرح است.

حقایق پور سپس گلزار شهداء را بر اساس فرمایش امام راحل امامزادگان عشق دانست و خاطرنشان کرد :  در واقع گلزار شهداء نماد و جلوگاه جهاد و شهادت هستند که انسان با حضور در آنها  به عمق و عظمت  ایثار و کار حسینی که شهداء انجام داده اند پی می برد.

  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین توجه به گلزا شهداء و ساماندهی آن را یک وظیفه ملی و حاکمیتی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثریت گلزار شهداء استان قزوین در  خارج از شهر ها و روستا ها و در محیط  و فضای باز و در معرض شرایط مختلف آب و هوای قراردارند ؛  تاکنون  بسیاری از زیرساخت های  گلزرار شهداء  فرسوده و از بین رفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد : علی رغم تمامی محدودیت منابع و اعتبارات در حال حاضر 17 گلزار شهداء  استان قزوین در مناطق و بخش های مختلف در دست مرمت و باز سازی قراردارد.

وی پیشرفت عملیات مرمت تعدادی از گلزار شهداء استان قزوین را بیش از 95 درصد اعلام کرد و افزود :  تلاش داریم عملیات مرمت و باز سازی 17 گلزار شهداء تا پایان تیرماه سالجاری به اتمام برسد.



حقایق پور گفت : با تکمیل مرمت 17 گلزار شهداء  عملیات باز سازی و مرمت 70 درصد گلزار شهداء استان قزوین  پایان می یابد .

  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین میزان اعتبار تخصیص یافته جهت مرمت و باز سازی 17 گلزار شهداء استان را 4میلیارد ریال اعلام داشت و خاطرنشان کرد : میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه مرمت و بازسازی 17 گلزار شهداء استان  13 میلیارد ریال است  که باقی مانده  اعتبار مورد نیاز بر اساس زمان بندی تعیین شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین و تخصیص پیدا خواهد کرد.

اجرای رواق ، کف سازی ، تعویض سنگ های اصلی مزارشهداء  ، نصب روشنایی و میله های پرچم  از جمله اقدامات پروژه مرمت و باز سازی گلزار شهداء استان قزوین است که حقایق پور با اعلام آنها گفت: تلاش شده است معماری و  طراحی باز سازی گلزار شهداء برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی باشد تا  فضای معنوی و ارزشی گلزار شهداء حفظ و تقویت شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی