باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چرای بی رویه شتر دشت بویین زهرا را تهدید می کند

ریئس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهراگفت :چرای بی رویه حدود دو هزار نفر شتر در منطقه خشک و نیمه بیابانی این شهرستان به عنوان یک تهدید جدی تلقی می شود که موجب بیابانی تر شدن اراضی خواهد شد.
احمد زارعی افزود: ادامه این روند باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و تشدید بیابان زایی در این شده منطقه خواهد شد.
وی اظهار داشت: با وجود هشدارهای لازم از سوی اداره حفاظت محیط زیست، ولی همچنان شاهد چرای بی رویه شترهایی در اراضی مرتعی این منطقه هستیم .
زارعی با بیان اینکه چرای غیر مجاز برای منابع طبیعی و محیط زیست استان زیان آور است ، خاطر نشان کرد: اگر روند بیابانی شدن اراضی شهرستان بویین زهرا با توجه به کمبود آب سفره های زیر زمینی جدی گرفته نشود این منطقه درمسیر یک فاجعه زیست محیطی قرار می گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا ادامه داد:باید نگاهی فراتر از استان نسبت به منابع طبیعی قزوین وجود داشته باشد زیرا این استان، همجوار استان های البرز و پایتخت کشور است و در صورت بروز مشکلات زیست محیطی به طور یقین تهران و کرج تحت تاثیر آن قرار می گیرند.


زارعی بر احیای دشت الله آباد منطقه بویین زهرا به منظور جلوگیری از افزایش سطح اراضی بیابانی در این منطقه تاکید و خاطر نشان کرد: این دشت یک تالاب فصلی است که ازدو اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل شده ومحل زیست گونه های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می رود .
وی اظهارامیدواری کرد با کمک و مشارکت های مردم و سایر دستگاههای ذیربط ازافزایش بیابانی زایی این منطقه جلوگیری شود.
زارعی ادامه داد: حل معضل ریزگرد و جلوگیری از نابودی اکوسیستم های آبی به خصوص دشت الله آباد با همکاری مسئولان استانی قابل حل شدن است و در این زمینه تمامی دستگاههای مسئول باید وظایف قانونی خود را به انجام رسانده و همکاری لازم را به عمل آورند.
شهرستان بویین زهرا در50کیلومتری قزوین واقع شده است .
ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی