باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات کشور است

 نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات کشور است و در این راه استفاده از همه ظرفیت های هنری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری ضروری است.

 روح الله بابایی صالح در جلسه اقتصاد مقاومتی که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در جنگ اقتصادی که مطرح است موضوع اقتصاد هنر اهمیت زیادی دارد اما باید بپذیریم که هنر مانند فرهنگ مظلوم واقع شده است.

وی افزود: در گذشته نیز به هنر نگاه مناسبی نداشتیم اما امیدواریم در شرایط کنونی رویکرد بهتری به این ابزار مهم توسعه داشته باشیم و از ظرفیت آن استفاده کنیم.

نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاههای هنری و فرهنگی باید اراده حمایت از اقتصاد هنر را محقق کنند و بدانند در همه جای استان نمی توان کارخانه ساخت اما در دورترین نقطه قادریم اثر هنری خلق کنم.

وی بیان کرد: لازم است هنرمندان را شناسایی کنیم و در این راستا نیازمند وحدت و همدلی هستیم.

اقتصاد مقاومتی راهکار بدون رفت از مشکلات اقتصادی

بابایی صالح گفت: در شرایط کنئنی که دشمن در صدد آسیب زدن به نظام است باید دانست همه داخل یک کشتی هستیم و اگر نظام آسیب ببیند همه دچار بحران می شویم اما در این شرایط اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
 
بابایی صالح افزود: قزوین پایتخت خوشنویسی است و باید بتوانیم از ظرفیت هنرمندان این رشته استفاده بیشتری کنیم.

اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: پژوهشی که در راستای اقتصاد هنر انجام شده ارزشمند است و مدیران فراهنگی باید کمک کنند تا این کار عملیاتی شود.

وی افزود: دست اندرکاران هنر باید موانع استقلال هنر را رفع کرده و امکانات لازم را برای تولید محصولات هنری و عرضه آن را فراهم کنند که مجموعه فرهنگی هنری تالار شهر در ۱۲ هزار مترمربع با ۶۵ میلیارد تومان برآورد در صورت احداث می تواند نیازهای ما را تامین کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: این مجموعه قرار است با همکاری شهرداری در مدت ۴ سال ساخته شود که شاید هزینه ساخت تا ۱۰۰ میلیارد تومان هم افزایش یابد.

اسکندری نژاد اظهارداشت: در مجموعه تالار شهر  فضایی برای موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی هم پیش بینی شده است.

محمد جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان هم گفت: در طول تاریخ همواره دولتها سفارش دهنده آثار هنری بوده اند و مصور شدن شاهنامه ها در همین زمینه صورت گرفته است.

حضرتی تصریح کرد: در قزوین شاهنامه طهماسبی نگارش شد که یک مجموعه دار آمریکایی آن را خرید و بعدها نتوانستند قیمت گذاری کنند و برگ برگ فروخته شد.

وی اضافه کرد: این اثر آنقدر ارزش داشت که بعدها دریک توافق ۴۰ تابلو دادیم وچند برگ از شاهنامه طهماسبی رابه ایران بازگرداندیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: وقتی یک تابلو ۵ هزار میلیارد تومان فروخته می شود و ما نتوانسته ایم از این ظرفیت برای ارزآوری استفاده کنیم بیانگر ایراد ماست که باید برطرف شود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی