باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آتش زنندگان لاستیک های فرسوده در بوئین زهرا دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا از دستگیری آتش زنندگان لاستیک های فرسوده در این شهرستان خبر داد.


احمد زارعی ضمن اعلام خبر فوق گفت: پیرو گزارش مردمی مبنی بر سوزاندن غیر مجاز لاستیک های فرسوده خودرو در بالای رستای آراسنج مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا بلافاصله به محل اعزام شده و موفق به دستگیری دو نفر در این رابطه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: این افراد سودجو پس از انتقال لاستیک های فرسوده به محل مذکور اقدام به سوزاندن آنها نموده و سیم های فلزی درون آنها را برای فروش خارج می کردند.

احمد زارعی در ادامه افزود: افراد نامبرده بر اساس وظایف قانونی و به دلیل اقدام به آلودگی هوا و تخریب محیط زیست دستگیر شده و به استناد ماده 20 قانون مدیریت پسماندها خودروی وانت پیکان حامل لاستیک ها تا تعیین تکلیف نهایی توسط مراجع قضایی توقیف شد.

زارعی بیان کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد.




رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرااضافه کرد: در اثر سوزاندن لاستیک ها ترکیبات متعددی از آلاینده ها حاصل می شود که از مهمترین آنها میتوان به اکسیدهای گوگرد SOX، اکسیدهای نیتروزن(N0X)، اکسیدهای کربن CO ، هیدروکربنهای فرار (VOCS) ، دی اکسین ها، فورانها ، فلزات سنگین و ... اشاره کرد.

وی در پایان گفت: این اقدام علاوه براثرات مخرب بر محیط زیستی، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارند که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و غلظت آنها است که از مهمترین آنها میتوان به تحریکات( پوستی ، چشمی و ... )، تاثیرات سوء تنفسی و ... اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی