باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
مشکل کم آبی در استان قزوین جدی است

 استاندار قزوین گفت: مشکل کم آبی در استان قزوین جدی است و اگر امروز مصرف را مدیریت نکنیم در سالهای آتی با بحرانهای بیشتری مواجه شده و جوابگوی نسل آینده نخواهیم بود.

 عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای حفاظت آب که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: اگر امروز مصرف را کنترل نکنیم دشت قزوین در سالهای اینده دچار بحران جدی می شود و پاسخگوی آیندگان نخواهیم بود.

وی افزود: مردم و کشاورزان باید با اطلاع رسانی درست مسئولان احساس خطر کنند و بدانند با شرایط منطقه ای ابرها کمتر به سمت ما خواهند آمد و آنچه به حوزه مرکزی وارد خواهد شد و شاهد ریزگرد خواهیم بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در مورد چاههای فرم یک و۵ باید از دانه درشتها آغاز کنیم و همه نگران باشیم و اتفاقات پیش رو را جدی بگیریم تا هزینه های بیشتری تحمیل نشود.

مصرف آب در ادارات تا ۲۰ درصد کاهش یابد

زاهدی یادآورشد: پیشنهاد کاهش ۱۰ درصدی مجوزهای کشاورزی و ۲۰ درصدی در آب ادارات باید عملیاتی شود ودر این زمینه استانداری پیشگام باشد.

وی با انتقاد از سدسازی های غیرکارشناسی گفت: سد ساوه را با هدف ذخیره ۲۹۰ میلیون مترمکعب ساختند اما به سختی به ۲۱۰ میلیون مترمکعب رسید لذا ما هم در ساخت سدها باید تکلیف استان قروین را مشخص کنیم.

زاهدی تصریح کرد: باید بدانیم چه کاری برای آینده باید انجام دهیم و در این راستا لازم است عملیات خط انتقال ب از سد طالقان بسرعت انجام شود زیرا مهمترین موضوع آب است.

استاندار تصریح کرد: استفاده از آبهای سطحی و روان آبها، پساب و توجه به الگوی کشت بشدت باید رعایت شود و اگر روستائیان صرفه جویی کنند دولت اعتبار آبیاری را تامین می کند.

استاندار قزوین در شورای حفاظت از منابع آبی گفت: مشکل کم آبی در استان جدی است و در این راستا اگر مصرف آب در استان کنترل نشود، مردم در سال های بعد با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه خواهند بود.

زاهدی اظهارداشت: در مدیریت چاه های آب نباید به فکر منافع کوتاه مدت باشیم بلکه به گونه ای اقدام کنیم که دشت قزوین از بین نرود.

استاندار با اشاره به درخواست کشاورزان برای بهره مندی بیشتر از چاه های کشاورزی افزود: اگر اجازه برداشت بدون اندازه از منابع آبی به همه مردم داده شود به نسل های آینده کشور خیانت کرده ایم.

زاهدی با تشکر از همکاری آب منطقه ای و دستگاهقضایی برای مسدود کردن چاههای آب کشاورزی تصریح کرد: برای انسداد چاه های فرم یک و پنج باید طبق قانون اقدام  شده و برای حل مشکلات ناشی از برداشت آب از بالادست سدهای بالاخانلو و نهب تدبیر شود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی