باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بی خردی جامعه حاصل عدم درک جوهره آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اهمیت و جایگاه والای نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت و توسعه جوامع گفت: هر نوع بی خردی و بی خبری جامعه حاصل عدم درک گوهره و جوهره آموزش و پرورش است.
  سالار قاسمی در مراسمی که به منظور تکریم خدمات پنج ساله وی و همچنین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش مرکز اقتدار، هویت، سرنوشت، سالاری و سروری و توسعه پایدار یک ملت است و از این رو باید مسئولان آموزش و پرورش انسان هایی مستقل، مقتدر و با صلاحیت باشند.
وی اضافه کرد: مدیران اصلی آموزش و پرورش معلمان هستند که بدون نیاز به لیدر، مخازن تمام نشدنی یک کشور محسوب می شوند.
قاسمی از معلمان به عنوان طبیبان جامعه و قطب نمای پیشرفت کشور یاد کرد و یادآور شد: عیار و معیار سنجش هر مسئول و حاکمیت توجه به مقام و منزلت آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه تحقق کامل سند تحول بنیادین مستلزم وجود شرایط خاصی است، تصریح کرد: در مجلسی که هنوز کمیسیونی به نام آموزش و پرورش ندارد چه انتظاری برای اجرای سند تحول بنیادین وجود دارد.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: مطلوب نیست که آموزش و پرورش را کوچک می بینند و ردیف و اعتباری از صندوق توسعه ملی برای آن نمی بینند.
به گفته وی، بزرگترین مالیات دهندگان کشور کارمندان و معلمان هستند اما چرا درصدی از آن به این حوزه آموزشی تعلق نمی گیرد.
قاسمی با اشاره به بخشی از عملکرد خود در دوره پنج ساله مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار داشت: ساخت درمانگاه فرهنگیان، تجهیز اردوگاه دانش آموزی، دبیرستان انرژی اتمی و موزه فرهنگ و آموزش از جمله اقداماتی بود که در کنار سایر طرح های عمرانی آموزشی به مورد اجرا گذاشته شد.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده با وجود آنکه شطرنج بازی سیاسی را بلد بودم اما نه برای ارتقای خود، بلکه به ارتقای سطح آموزش و پرورش اندیشیدم، افزود: مخالف رویکرد سیاسی در آموزش و پرورش بوده و هستم و با وجود آن که همواره اصلاح طلب بودم اما از حضور اصولگراهای کاردان و شایسته در تیم مدیریتی خود ابایی ندارم.
وی با بیان اینکه هیچ گاه در انتصاب معاونان و روسای مناطق قومیتی عمل نکردم، افزود: اخلاق گوهر گمشده جامعه است و همواره تلاس کردم با تکریم با کارکنان رفتار کنم.
سالار قاسمی که از آبان ماه سال 92 سکان مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین را بر عهده داشت در مهرماه سال جاری به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز منصوب شد.
مدیریت اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز به خیرالله رحمانی که پیش از این معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی این دستگاه بود، سپرده شد.
ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی