باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در دیدار با استاد بهروان مطرح کرد:

تکریم پیشکسوتان فرهنگ و  ادب در واقع تجلیل از فرهنگ ، تاریخ و هویت اعتقادی و ملی است.




بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا گفت : استاد بهروان شاعری فرهیخته ، اهل ادب و فرهنگ و پرعطوفت و مهمان نواز و با وقار برگرفته از سرچشمه زلال صداقت و غیرت ایلی است.

به گزارش خبرنگار ما مهندس امیر نادری در نشست صمیمی پیشکسوتان   فرهنگ و هنر شهرستان  بوئین زهرا با چهره فرهیخته ، شاعر و ادیب زبان فارسى و آذرى استاد بهروان ضمن تجلیل از تلاش های دلسوزانه ، عاشقانه و مهم و تاثیر گذار استاد بهروان در حوزه ادب و هنر اظهار کرد : استاد درویش خان بهروان ایانلی  که در سال 1313 در شهرستان بوئین زهرا چشم به جهان گشوده است ؛ از همان عوان نوجوانی و جوانی به فرهنگ ،ادب و هنر علاقمند شد  و در طول نه دهه از زندگی پر و خیر برکت بخصوص در شرایط سنی بالا نیز همچنا ن با انرژی و عشق و علاقه د ر حوزه ادب و هنر فعالیت دارد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه استاد بهروان سال های زیادی را در کرج زندگی و فعالیت داشته است اما در هیچ مرحله ای از زندگی خود اصالت ، فرهنگ ، آداب و رسوم نیکان خود را فراموش نکرده است و همواره در جهت پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر مردم تلاش داشته است.




نادری افزود : استاد بهروان شاعری فرهیخته ، اهل ادب و فرهنگ و پرعطوفت و مهمان نواز و با وقار برگرفته از سرچشمه زلال صداقت و غیرت ایلی است.

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا با یادآوری اینکه   استاد بهروان چند دیوان شعر را سروده است خاطرنشان کرد :  استاد در اشعار خود  به بسیاری از معضلات جامعه ، مسائل دینی  و دنیوی  و پند و عبرت اشاره داشته است  و در سروده های خود ارادت و عشقش را نسبت به  ائمه اطهار (ع) به اثبات رسانده است.



این مقام مسئول در ادامه تجلیل و تکریم از بزرگان ادب و هنر را وظیفه مسئولان و آحاد مردم ذکر کرد و گفت : تکریم پیشکسوتان ادب و هنر در واقع تجلیل از فرهنگ، تاریخ ، هویت و ارزش ها ی جامعه  است.

نادری در ادامه بر برگزاری مراسم تجلیل از استاد بهروان تاکید داشت و تصریح کرد : ما وظیفه داریم که از این عزیزان که عمر خود را در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن تاریخ ، هویت و فرهنگ این مرزوبوم هزینه کردند تجلیل کنیم تا نسل امروز با الگو گرفتن از چنین مفاخری، با انگیزه و اشتیاق بیشتر در عرصه فرهنگ ،هنر و ادب فعالیت داشته باشند.

وی سپس ضمن تقدیر از علی نجفی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا افزود : از آقای نجفی که نسبت به مسائل فرهنگی  اهتمام ویژه دارند و زمینه این نشست صمیمی را فراهم کرده است ؛  درخواست می کنم که با استفاده از تمامی ظرفیت ها مقدمات برگزاری مراسم شایسته و ماندگاری را جهت نکوداشت استا د بهروان فراهم کنند.



 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی