باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


هاشمی شهردار شریفیه خبر داد :

پیشرفت 55 درصدی  ساخت یادمان شهداء گمنام شهر شریفیه




شهردار شریفیه گفت : در حال حاضر سازه یادمان  شهداء گمنام  درمجموع ساخت المان دارای 55 درصد پیشرفت است .

مهندس حسین هاشمی شهردار شریفیه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهروندان شریفیه همواره در تمامی عرصه های مختلف انقلاب حضوری موثر و پررنگ داشته اند اظهار کرد : یکی از مصادیق دلبستگی مردم شریفیه به نظام مقدس جمهوری اسلامی را می توان در حضور آگاهانه و گسترده در دوران 8 سال دفاع مقدس نام برد.

وی ادامه داد: تقدیم 59 شهید در دوران 8 سال دفاع مقدس از جمله شهید بهتویی فرمانده گردان ، سند پر افتخار شهروندان شریفیه در همراهی با  نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران است.

هاشمی سپس ازتشیع باشکوه دو شهید گمنام در سال 96 در شهر شریفیه خبرداد و خاطرنشان ساخت : دو شهید گمنام به عنوان عزیز ترین مهمامان شهروندان شریفیه پس از استقبال و تشیع با شکوه در بوستان یاس آرام گرفتند.

شهردار شریفیه با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون و مرهون جانفشانی و ایثار شهداء هستیم افزود : شهداء حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما دارند  و امروز همه وظیفه داریم که در جهت زنده نگه داشتن و نام و یاد شهداء  گام برداریم لذا شهرداری شریفیه با احساس مسئولیت بلافاصله پس دفن شهداء در بوستان یاس  مطالعه  و طراحی یادمان شهداء گمنام را در دستور کار قرارداد.

وی با اعلام اینکه شهروندان شریفیه افتخار دارند که میزبان دو شهید گمنام هستند گفت : در حال حاضر سازه یادمان  شهداء گمنام به طور کامل انجام شده و درمجموع ساخت المان دارای 55 درصد پیشرفت است .

هاشمی سپس ارتفاع سازه المان را 9متر اعلام کرد و افزود : با توجه به شرایط لرزه  خیزی و قرارگیری بر روی گسل های فعال  ، سازه یادمان شهدائ گمنام بر روی فنداسیونی که 10 متر زیر زمین کار شده قرارگرفته است تا تحمل و استقامت بیشتری را داشته باشد.



شهردار شریفیه در خصوص مفاهیم بکار رفته در طراحی یادمان شهدای گمنام شهر شریفیه تصریح کرد : نمای کلی یادمان برگرفته از محراب و سر در مسجد در معماری ایرانی -اسلامی است و نماد عروج به سوی خداوند است و قرار گرفتن یادمان بر روی دو ستون ،نماد ایستادگی ، پایداری و سروقامتی ایثارگران دفاع مقدس است و در نهایت  قرار گیری طاق قوس بر روی گلزار شهدا ،تداعی کننده دروازه بهشت ،روشن بودن افق آینده و بیانگر این مفهوم است که "در باغ شهادت باز باز است " می باشد

وی تاکید کرد : در مجموع یادمان شهداء گمنام شهر شریفیه بر اساس معماری ایرانی و اسلامی طراحی و در دست ساخت است.



هاشمی در پایان گفت : تاکنون برای اجرای سازه و فنداسیون یادمان 70 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و پیش بینی می گردد جهت تکمیل و بهره برداری از یادمان شهداء گمنام شهر شریفیه 350 میلیون تومان اعتبار مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود : با توجه به برنامه ریزی انجام شده انشااله یادمان شهداء گمنام شهر شریفیه در مهرماه سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی