باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 بازرس کل استان قزوین گفت: موارد اتهامی مطرح شده در خصوص میراث فرهنگی استان قزوین پس از ۵۰ روز استقرار بازرسی در این اداره جمع آوری و ارائه شده و در دستگاه قضایی رسیدگی می شود.

عبدالله آقاعلیخانی در خصوص بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین و دو تن از همکارانش گفت: پرونده مدیرکل میراث فرهنگی استان در دست بررسی در مرجع قضایی است و این مرجع باید در مورد روند آن پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: این پرونده در حال حاضر به صورت تخصصی در دادسرا و توسط بازپرس مربوطه در حال بررسی است و در واقع اتهاماتی مطرح شده که رسیدگی می شود.

آقاعلیخانی تصریح کرد: سازمان بازرسی ۵۰ روز در میراث فرهنگی مستقر شد و بررسی های مختلفی انجام داد و نتایج بدست آمده الان به مرجع قضایی ارسال شده و در حال رسیدگی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جرمی اتفاق افتاده است گفت: الان نمی توانیم بگویم کسی مجرم هست یا نه، البته اتهاماتی وارد شده و مرجع قضایی در حال رسیدگی است و اگر بخواهیم دقیق اعلام کنیم باید گفت «اتهاماتی وارد شده و پرونده در حال رسیدگی است».

بازرس کل استان قزوین در خصوص موارد اتهامی بازداشت شدگان اظهارداشت: موارد تخصصی میراث فرهنگی، اموال فرهنگی و مباحث مالی مطرح شده اما هنوز اثبات نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که در موارد اتهامی موضوع اشیا عتیقه هم وجود دارد گفت: نه در مورد عتیقه جات موضوعی مطرح نیست اما در زمینه قراردادهای میراث فرهنگی مواردی داریم و اموال میراث و موارد متعددی مطرح شده که در چارچوب قانون رسیدگی شده و نتیجه آن به اطلاع همه خواهد رسید.

رسانه ها در اطلاع رسانی دقت کنند با حیثیت افراد بازی نشود

آقاعلیخانی یادآورشد: باید پرونده بدقت رسیدگی شود و ممکن است این افراد تبرئه یا محکوم شوند که در هر صورت اعلام نهایی می شود.

وی بیان کرد: رسیدگی به مسائل مطرح شده با رعایت قوانین مربوطه با دقت صورت می گیرد و دقیق ترین چیزی که می توان گفت این است که باید اتهامات در مرجع قضایی رسیدگی شود.

بازرس کل استان قزوین توصیه ای هم به خبرنگاران داشت و اظهارداشت: خبرنگاران و پایگاههای خبری نباید بدون دلیل و رعایت قانون حرفی را بزنند که با حیثیت کسی بازی شود و توصیه می کنیم واقعا اطلاع رسانی در حد قانون باشد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی