باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

باید برداشت از منابع آب زیر زمینی در سطح کشور کاهش یابد

مدیر کل دفتر مدیریت منابع آب بهم پیوسته حوضه های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی گفت: باید مصرف منابع آبی زیر زمینی تا پایان برنامه ششم 11 میلیارد متر مکعب کاهش یابد.

  فرزاد احسانی در جلسه سازگاری با کم آبی که در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای برگزار شد، افزود: هدف از برنامه های کلان سازگاری با کم آبی، محدود کردن مصارف آب تا سقف برنامه‌ ریزی ابلاغ شده توسط وزارت نیرو است.
احسانی در ادامه به وضعیت بهره برداری از منابع آب و مشخص نمودن سهم ذی نفعان از منابع آبی اشاره کرد و عنوان داشت: تصمیمات سازگاری با کم آبی باید بر مبنای شواهد معتبر، داده های صحیح، پرهیز از تداوم کارهای غیر موثر، ارزیابی اقدامات قبلی و آسیب شناسی راهکارهای ناموفق صورت گیرد تا بتوان به تصمیم گیری جامع تری در این زمینه دست یافت.
این مسئول خاطرنشان کرد: کاهش میزان بهره برداری از منابع آب زیر زمینی و تعدیل آن تا سقف قابل توجه از مهمترین موضوعاتی است که می تواند در تحقق اهداف بلند مدت سیاست آبی موثر باشد.

*** مصرف آب فضای سبز و خدمات شهری باید 30 درصد کاهش یابد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در ادامه این جلسه مهمترین اهداف سازگاری با کم آبی را جلوگیری از تشدید بحران و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی آیندگان برشمرد.
حمید پویا افزود: یکی از اقدامات و مصوبات کارگروه استانی در راستای سازگاری با کم آبی ممنوعیت کاشت برنج و همچنین کاهش مصرف آب فضای سبز و خدمات شهری به میزان 30 درصد است.
ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی