باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

926 پروژه در دهه فجر در استان به بهره برداری می رسد



استاندار قزوین:

۹۲۶ پروژه در دهه فجر در استان به بهره برداری می رسد

استاندار قزوین گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۹۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۷ میلیارد تومان در استان قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

عبدالمحمد زاهدی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: این میزان طرح برای یک هزار و 808 نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: مدت اجرای این طرح ها نیز به صورت میانگین 9 ماه است که نشان می دهد عمر اجرای طرح ها نسبت به گذشته کوتاه شده و مردم زودتر از منافع طرح ها بهره مند خواهند شد.
استاندار با اشاره به جزییات این طرح ها گفت: 682 مورد این طرح ها در امروز زیربنایی و اجرایی با سه هزار و 120 میلیارد ریال، 167 طرح با 6 هزار و 220 میلیارد ریال در امور اقتصادی و 77 طرح با 830 میلیارد ریال در امور فرهنگی و اجتماعی است.
وی با اشاره به دیگر برنامه های این دهه افزود: سفر به شهرستان ها، برگزاری شورای اداری و میزبانی از مهمانان کشوری از جمله برنامه های دیگر مدیران ارشد استان در این دهه است.
زاهدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:در این 40 سال سدهای مخزنی کشور 30 برابر، تولید برق 14 برابر، راه های روستایی 2 برابر و صادرات غیر نفتی کشور 57 درصد شده است.
استاندار اضافه کرد: در مباحث اجتماعی و سلامت نیز امید به زندگی به بیش از 20 سال افزایش یافته و رتبه ایران از 142 به 63 ارتقا یافته است که از شاخص های مهم در سلامت جامعه و حل مشکلات بهداشتی و درمانی محسوب می شود.
وی گفت: هم اکنون 830 روستای استان دارای نعمت برق هستند که نسبت به قبل از انقلاب 11 برابر شده است و در آب و فاضلاب شهری و روستایی، صنعت، کشاورزی و ... نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
زاهدی افزود: این اقدامات به معنی تمام شدن کار و نداشتن مشکل در استان نیست بلکه باید برای نگهداری دستاوردها و حفظ آنها به دلیل تغییرات مداوم جامعه تلاش کرد. 
استاندار افزود: انصافا همه دولت ها در طول این 40 سال علیرغم همه مشکلات و سختی ها کار کرده اند و کارنامه قابل قبولی دارند ولی نباید از سایر مشکلات و کاستی ها غافل شد.
وی گفت: قطعا عملکرد مسئولان نیز صددرصد مثبت نبوده است چون امکان ندارد که مدیری ادعا کند به 100 درصد اهداف در مدیریت خود دست یافته است .
زاهدی اضافه کرد: الان با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم و تنها کشور عربستان 20 میلیارد ریال اعتبار برای خروج دام های مولد از کشور تخصیص داده است که ضربه اقتصادی به کشور خواهد زد.
این مسئول افزود: متاسفانه عده ای نیز در داخل برای سود بیشتر در این جنگ اقتصادی دشمنان همکاری می کنند و باید با هوشیاری و آگاهی بیشتری در این زمینه برخورد کرد.
وی گفت: امروز با یک هیات حاکمیت تجاری و اقتصادی در آمریکا مواجه هستیم که تمام کارهای خود را با چرتکه و ماشین حساب انجام می دهند و منافع مالی را در نظر می گیرند و باید با هوشیاری با آنها برخورد نمود.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روزهای منتهی به بهمن ماه سال 57 مصداق کامل بیم و امید بود و مردم از یک سو نگران نظام حاکم تا دندان مسلح و حمایت گسترده همه قدرت ها بودند و از سوی دیگر سخنان امام در دل مردم امید ایجاد می کرد. 
وی با بیان اینکه رژیم پهلوی 21 بهمن سال 57 را حکومت نظامی اعلام کرده بود، افزود: تصمیم امام راحل در این زمینه یک تصمیم تاریخ ساز بود که منجر به لغو حکومت نظامی و سقوط نظام شاهناشاهی و حکومت پهلوی شد.
زاهدی اضافه کرد: امسال آماده می شویم که جشن های 40 سالگی انقلاب را برگزار کنیم و چون مصادف با ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت زهرا (س) است باید با ملاحظه این جشن ها را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه بار سنگینی در حوزه اطلاع رسانی بر دوش رسانه ها و خبرنگاران قرار دارد افزود: وظیفه خبرنگار فقط پرسشگری و مطالبه گری است و مدیران باید خود را ملزم به پاسخ گویی در برابر خبرنگاران بدانند.
زاهدی افزود: اطلاعات محرمانه در کشور تعریف دارد و هر مدیری نمی تواند به بهانه محرمانه بودن از ارایه اطلاعات به خبرنگاران خودداری نماید.
استاندار با اشاره به انتصاب برخی از کارمندان دستگاه های اجرایی در هیات مدیره شرکت های خصوصی افزود: هرکارمند دولت چه مدیر و غیر مدیر می تواند عضو هیات مدیره بخش های خصوصی غیر از مدیر عامل باشد و عضویت کارمندان دولت در هیات مدیره شهرک صنعتی البرز قانونی است.
زاهدی افزود: این موضوع در گذشته نیز وجود داشته و قانونی است و چون حقوقی در این زمینه دریافت نمی کنند شغل محسوب نمی شود و حق جلسه دریافتی آنها نیز متداول و مرسوم بوده است.
وی با اشاره به محرومیت های استان قزوین گفت:بسیاری خارج از استان می پندارند که قزوین استان پیشرفته، صنعتی، کشاورزی و مرفه است اما وقتی به استان وارد می شوند از توسعه نامتوازن آن اطلاع می یابند.
استاندار با بیان اینکه البته توسعه نامتوازن در اکثر استان های کشور وجود دارد، ادامه داد: در همین راستا برای توسعه متوازن استان، شهرستان آوج را به عنوان منطقه محروم به تصویب رساندیم تا اعتبارات آن منطقه افزایش یافته و موجب توسعه بیشتر آن شود.
این مسئول اضافه کرد: در تخصیص اعتبارات روستایی نیز از 930 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی تاکنون هزار و 460 میلیارد ریال یعنی 60 درصد بیشتر به مناطق روستایی پرداخت کرده ایم تا شاهد توسعه متوازن استان باشیم.
وی در خصوص دعوت امام جمعه الوند از استاندار برای حضور در نماز جمعه و پاسخ گویی به مطالبات مردم گفت: از ایشان که تازه به منطقه وارد شده اند انتظار می رفت اگر اطلاعات جدیدی دارند حداقل ابتدا با استاندار تماس می گرفتند و ما در مرحله بعد به خدمت ایشان رسیده و توضیحاتی را ارایه می کردیم.

روابط عمومی استانداری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی