باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
اشتغال ۷۵۰ نفری با ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در قزوین محقق شد

 مدیر صندوق کارآفرین امید استان قزوین گفت: در سال جاری با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و اجرای ۱۷۲ طرح کشاورزی، صنعتی، گردشگری برای ۷۵۰ نفر شغل ایجاد شد.

حسین تیموری  اظهار داشت: رویکرد اصلی ما حمایت از تولید و اشتغال شهری و روستایی به ویژه کمک به کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی است و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۴ و شش درصدی زمینه ایجاد اشتغال سهل و آسان را برای جوانان فراهم کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تعهد ما در سال جاری ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که توانستیم ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که بیشتر از تعهدات بود.


مدیر صندوق کارآفرین امید یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده در اشتغال روستایی بوده که نقش مؤثری در کاهش مهاجرت از روستا به شهرها داشته است.

تیموری یادآور شد: کسانی که در سامانه «کارا» ثبت نام کرده‌اند توانسته‌اند از تسهیلات اشتغال برخوردار شوند.

مدیر صندوق کارآفرین امید یادآور شد: با امضای تفاهم نامه با برخی سازمان‌ها و نهادها از جمله صنعت، کشاورزی بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که مجموع پرداخت‌ها از سوی این صندوق تاکنون به ۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته میزان پرداختی‌ها ۲۷ میلیارد تومان بود که امسال با افزایش سه میلیارد تومانی میزان وام‌ها به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

ایجاد اشتغال برای ۷۵۰ نفر

تیموری اشتغال ایجاد شده در طرح‌های روستایی را ۷۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعهد ما در کارگروه اشتغال حدود ۶۰۰ نفر بود که توانستیم ۱۵۰ نفر بیشتر شغل ایجاد کنیم و خوشبختانه بیشتر اشتغال ایجاد شده برای جوانان است که موجب کاهش مهاجرت از روستاها نیز شده است.

وی بیان کرد: برای راستی آزمایی و هزینه شدن وام‌ها در محل طرح‌های تعریف شده کار نظارت را جدی گرفتیم و توانستیم بیش از ۱۴۰۰ مورد بازدید از طرح‌ها را انجام دهیم که با کمترین انحراف در هزینه کرد تسهیلات مواجه شدیم که بیانگر موفقیت در کار است.

مدیر صندوق کارآفرین امید استان قزوین اظهار داشت: با تفاهم با بیمه روستایی و عشایری توانستیم همه کارآفرینان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که برای یک سال ۵۴۰ هزار تومان پرداخت شد که اگر قرار بود کارفرمایان این افراد را بیمه می‌کردند باید هر ماه ۳۹۰ هزار تومان پرداخت می‌شد که این کار به نفع کارآفرینان شد.

تیموری اضافه کرد: طرح‌های اجرا شده با همکاری سه دستگاه جهاد کشاورزی، صنعت و گردشگری بود که توانستیم پرونده‌هایی در حوزه ورزش و فن آوری را هم اضافه کنیم که این طرح‌ها در صنایع تبدیلی، گردشگری، بوم گردی و خدمات اجرا شد.

وی بیان کرد: برای همراهی با کارآفرینان پس از پرداخت تسهیلات دوره راه اندازی و تنفس هم داریم که بر اساس نوع طرح و توجیه آن تعریف شده است تا افراد بدون نگرانی بدهی خود را تسویه کنند.

تیموری یادآور شد: هدف ما کمک به جوانان برای اجرای طرح‌های اشتغال است و مهمترین اولویت ما کمک به طرح‌های دانش بنیان در شهرها و روستاهاست.

وی اضافه کرد: سود تسهیلات اعطا شده در بخش روستایی ۶ درصد و صندوق امید با سود ۴ درصد است.

اعتبارات ۳۵ میلیارد تومانی سال آینده تأمین شده است

تیموری در ادامه گفت: مرحله سوم و چهارم طرح اشتغال روستایی برای سال آینده به صندوق ابلاغ شده و هیچ مشکلی برای پرداخت نداریم و از فروردین ماه سال آینده طرح‌هایی که معرفی شوند بسرعت در فهرست پرداخت قرار می‌گیرند.

وی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای سال آینده ۳۵ میلیارد تومان است که ۱۴ میلیارد تومان به دستگاه‌های حمایتی و ۲۱ میلیارد تومان به متقاضیان شهری و روستایی پرداخت خواهد شد.

تیموری اظهار داشت: از سال ۷۱ تاکنون تسهیلات خوبی به متقاضیان بخش‌های مختلف داده شد و چون کارها بر اساس شفافیت و تسریع در کار است و وام گیرندگان نیز واقعاً دنبال اشتغال هستند با کمترین انحراف و خطا مواجهیم و معوقات ما کمتر از یک درصد محاسبه شده که در سیستم مالی بی سابقه است.

مدیر صندوق کارآفرین امید استان قزوین تصریح کرد: این موفقیت نشان می‌دهد روال پرداخت درست بوده و افراد وام گیرنده نیز به درستی آن را هزینه کرده‌اند و در این میان هم صندوق و هم متقاضیان رضایت دارند.

تیموری یادآور شد: خوشبختانه صندوق کارآفرین امید در تهران نمایشگاهی از طرح‌های اجرا شده برپا کرد و به صورت پایلوت از تولیدات کارآفرینان استان قزوین هم محصولاتی خریداری کردند که به بازاریابی محصول کمک شده است.

۲۰۶ فقره پرونده حقوقی داریم

وی اضافه کرد: از بیش از ۷۰ هزار پرونده تشکیل شده از سال ۷۱ تاکنون تنها ۲۰۶ فقره پرونده حقوقی شده که شش فقره آن اجرا نشدن طرح است که این روند بی سابقه است.

تیموری تصریح کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی در طول سال‌های ۹۵ تا ۹۷ بیش از ۴۰ درصد در هزینه‌های جاری، مصرف کاغذ و انرژی صرفه جویی کرده‌ایم.

ملاقات عمومی هفتگی نداریم / ارتباط مستقیم روزانه با ارباب رجوع

تیموری یادآور شد: ملاقات عمومی ما هر روزه است و نمی‌گذاریم پرونده‌ای برای فردا بماند و درب اتاق ما روی کارآفرینان همواره باز است و تلاش کرده‌ایم کاری به روز بعد موکول نشود و در همان لحظه که پرونده‌ای ارجاع شود امضا می‌کنیم و کار تسریع می‌شودتا ارباب رجوع معطل نشود.

وی اظهارامیدواری کرد در سال جدید هم با پرداخت بموقع تسهیلات به نیروهای جوان کارآفروین در شهرها و روستاها زمینه اشتغال بیشتری از افراد در استان مهیا شود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی