باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

قموشی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا  :

کالاهای اساسی در تمام مناطق  شهرستان بوئین زهرا عادلانه توزیع شد



 

رضا قموشی رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده با اشاره به برنامه ها و سیاست های دولت در خصوص تامین کالاهای اساسی مردم با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور اظهار داشت : با توجه به تصمیم و تاکید ستاد تنظیم بازار شهرستان بوئین زهرا ، توزیع سهمیه کالاهای اساسی شهرستان درتمام بخش ها و اکثر مناطق شهرستان انجام شد تا بخشی از نیاز مردم به کالاهای اساسی تامین شود .

وی ادامه داد: با توجه به نظارت دقیق و اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار ،  شهرستان بوئین زهرا جزء اولین شهرستا های استان و حتی کشور بود که دامنه توزیع کالا ها را به تمامی بخش ها و تعداد زیادی از روستا ها گسترش داد.

قموشی از نظارت دقیق بر روند  تخصیص ، حمل و نقل تا توزیع کالاهای اساسی در شهرستان بوئین زهرا خبرداد و افزود : با توجه به نیاز اقشار مختلف مردم بخصوص دهک های پائین جامعه به کالاهای اساسی تلاش کردیم  با حضور میدانی و نظارت دقیق تا حدود زیادی توزیع اقلام اساسی عادلانه صورت گیرد ؛ هر چند که امکان دارد که ضعف و مشکلاتی نیز در مقدار سهمیه کالا بوجود آمده باشد .

 رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بوئین زهراخاطرنشان کرد : توزیع کالا های اساسی و سهمیه ای در شهرهای بوئین زهرا،  سگزآباد، شال ، دانسفهان و ارداق و تعدادی از روستا ها از جمله  شهرک مدرس ،  زین آباد ، خیارج ،  نوده ، رحمت آباد ،  شاهین تپه ، آراسنج ، عصمت آباد ، صدرآباد ، حسین آباد ، جوهرین ، موین ، مندرآباد ، صدر آباد ، قلعه گنجی ، ابراهیم آباد ، مجیدآباد ، خوزنین ، لیاء ، وجیه آباد ،  و .... صورت پذیرفت و در مراحل بعد نیز دیگر روستاها پوشش داده خواهند شد



این مقام مسئول تصریح ساخت : درسال 97 در اجرای طرح تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی و سهمیه ای  150تن برنج ، 19تن مرغ منجمد ، 40تن مرغ گرم ، 30 تن گوشت منجمد و 4 تن گوشت گرم و 53 تن شکر با مشارکت اصناف و کسبه توزیع شد.

وی یادآورشد : متاسفانه با توجه به اینکه توزیع گوشت گرم در مرکز استان در اولویت مدیریت استان قرار گرفته بود ، میزان توزیع گوشت گرم در شهرستان بوئین زهرا بسیار کم بود که این امر مورد اعتراض  ما قرار گرفت و قطعا در سال جاری جبران خواهد شد .

قموشی با اشاره به انتظارات به حق مردم شهرستان بوئین زهرا جهت توزیع عادلانه کالاهای اساسی با توجه به اطلاع رسانی صدا و سیما بیان داشت: با توجه به اطلاع رسانی که صورت می گرفت مردم از تناقض قیمت های مصوب اعلامی و قیمت بازار بخصوص در بحث مرغ گرم گله مند بودند که این موضوع باید مورد توجه مسئولان اظهار نظر کننده قرار گیرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع میوه تنظیم بازار عید از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین اشاره کرد و گفت: توزیع میوه تنظیم بازار عید توسط اداره تعاونی روستایی و با هماهنگی بخشداران بخش مرکزی، دانسفهان، ارداق و شال با نظارت ناظران در قالب ۵ غرفه شهری و ۱۰ غرفه روستایی  با موئلفه جمعیت و مناطق کم برخوردار توزیع  گردید که در نوع خود رضایتمندی قابل توجهی را در پی داشته است.


 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح توزیع میوه تنظیم بازار عید  پرتقال تامسون با قیمت 3800 تومان و سیب زرد و قرمز به قیمت مصوب 6000 تومان تحت نظارت و بصورت مستقیم عرضه گردید؛ و با توجه به کیفیت مناسب میوه تامین شده و استقبال هم شهرستانی های گرامی ، بیش از سهمیه شهرستان  بالغ بر 120 تن میوه جذب و توزیع  گردید .

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرابا اشاره به  اجرای طرح نظارت نوروزی  افزود : طرح نظارت نوروزی از 1 اسفند 97 شروع شد و تا 15 فروردین 98 ادامه داشت.

وی یادآور شد : در اجرای نظارت نوروزی نزدیک به 90 تماس از سوی مردم با شماره تلفن ۱۲۴ گرفته شد که بیشتر موارد به گرانفروشی کالا از سوی  برخی از کسبه اختصاص داشت .

این مقام مسئول گفت: در شهرستان بوئین زهرا  3270 واحد صنفی در غالب 9 اتحادیه فعالیت دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی