باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کیانی شهردار سگزآباد  خبرداد :

آمادگی شهرداری سگزآباد جهت  لایروبی رودخانه حاجی عرب




شهردار سگزآباد  گفت: شهرداری سگزآباد آمادگی دارد که مسیر پنج کیلومتری رودخانه حاجی عرب که در محدود شرق شهر سگزآباد واقع شده است را به طور کامل لایروبی کند.

مهندس علی‌اصغر کیانی شهردار سگزآباد در گفتگو با ولی اله حسین زاده با یادآوری بارندگی های سیل آسای فروردین ماه شهرستان بوئین زهرا و شهر سگزآباد اظهار کرد : بارندگی های فروردین ماه سالجاری در چند دهه گذشته در استان قزوین و شهر سگزآباد کم سابقه بوده است به همین بارندگی های  گسترده موجب جاری شدن  سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی ودر نتیجه خسارت های به مردم تحمیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 5 کیلومتراز امتداد رودخانه حاجی عرب  از شرق شهر سگزآباد عبور می کند ؛ شهر سگزاباد همیشه در تهدید سیلاب قراردارد.

 شهردار سگزآباد بیان داشت: با توجه به حضور میدانی و شبانه روزی بنده و همکارانم درسطح شهرو همچنین اقدامات ،تلاش و تمهیدات  اندیشیده شده هیچ گونه سیلابی وارد بافت مسکونی شهر سگزآباد نشد.

کیانی افزود : مدیریت و پرسنل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سگزآباد و نیروهای مردمی درکنار مدیران و دستگاه های ستاد مدیریت بحران شهرستان بوئین زهرا با تلاش شبانه روزی موفق شدند که خسارت شهروندان را از سیلاب به حداقل ممکن برسانند.

شهردار سگزآباد خاطرنشان کرد : یکی از مهم ترین اقدامات و فعالیت شهرداری سگزآباد به همراه مدیران ستاد مدیریت بحران شهرستان بوئین زهرا،  ایمن سازی رودخانه حاجی عرب و مسیل رودخانه در شرق شهر سگزآباد بود.

وی اظهارداشت :  با اجرای موفق  عملیات ایمن سازی رودخانه حاجی عرب در شرق شهر سگزآباد وقوع خسارت سنگین به روستا های پائین دست از جمله قشلاق امین آباد،  حسین آباد ، خونان ، خان آباد و ولی آبا د رفع گردید.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور وسایر مسئولان در زمینه اقدامات پیشگیرانه حوادث از جمله سیل گفت : شهرداری سگزآباد آمادگی دارد که مسیر پنج کیلومتری رودخانه حاجی عرب که در محدود شرق شهر سگزآباد واقع شده است را به طور کامل لایروبی کند.

وی تصریح کرد : با توجه به تاکیدات مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان و رئیس ستادمدیریت  بحران شهرستان بوئین زهرا مبنی بر ایمن سازی و لایروبی  رودخانه ها و مسیل ها شهرداری سگزآباد می تواند با همکاری کارشناسان امور آب منطقه ای در کمترین زمان ممکن وظیفه خود را در زمیه لایروبی رودخانه حاجی عرب انجام دهد.




کیانی با یادآوری موقعیت حساس و مهم شهر سگزآباد و خدمات رسانی شهرداری سگزاباد در زمان وقوع حوادث و  بحران های مختلف به روستا های همجوار بیان داشت : علیرغم اینکه شهرداری سگزآباد از تجهیزات و ماشین آلات سنگین راهسازی برخودار نیست اما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عملکرد موفقی در مهار و مدیریت سیل اخیر داشت.

شهردار سگزآباد بیان داشت:  از مدیریت ارشد استان قزوین درخواست داریم که شهرداری سگزآباد را در زمینه  تجهیز ماشین آلات سنگین به طور ویژه کمک کند تا این شهرداری در زمان وقوع حوادث و بحران های مختلف بتواند به موقع وظایف امدادی و کمک رسانی خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه عنصر زمان و سرعت در حوادث و بحران ها از اهمیت بسیار بالای برخوردار است؛  قطعا در زمان وقوع بحران تا رسیدن تجهیزات و ماشین آلات از سایر مناطق به بخش سگزآباد فرصت طلایی کمک رسانی و کاهش خسارت ها به مردم از دست می رود این در حالی است که  اگرشهرداری سگزآباد از تجهیزات و ماشین آلات مناسب و لازم برخودار باشد در کمترین فرصت خدمت رسانی به مردم را آغاز می کند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی