باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


معاون اسبق رئیس جمهور، شهردار امروز الوند//احمدزادهٔ کرمانی مدیری غیر بومی و البته بدون داشتن سوابق در مدیریت شهری و نا آگاهی از حوزهٔ شهری الوند حواشی ادامه‌دار خواهد بود.

با رأی اعضای شورای اسلامی شهر الوند روح‌الله احمدزاده کرمانی که درسابقهٔ اجرایی خود سمت‌هایی همچون استانداری فارس و معاونت ریاست جمهوری را برعهده داشته است، به‌عنوان شهردار الوند انتخاب و به استانداری معرفی شد.

معاون اسبق رئیس جمهور، شهردار امروز الوند

 در حالی که جلسات شورای شهر الوند روزهای یکشنبه وسه‌شنبه برگزار می‌شود، اما این‌بار این جلسه به صورت فوری شنبه و طبق روال همیشگی پشت درهای بسته و به‌صورت غیرعلنی، با دستور انتخاب شهردار الوند برگزار شد.

ششم بهمن سال گذشته بود که جوادی شهردار الوند بعد از حواشی گوناگون، از مسؤولیت خود استعفا کرد و سکان هدایت شهرداری الوند با یک فرایند انتقال عجیب به ذاکری و سپس به طاهرخانی سپرده شد تا وی سرپرست شهرداری شود.

پس از این اتفاق، روند طولانی انتخاب شهردار پرحاشیه‌ترین شهراستان قزوین در سال‌های اخیر آغاز شد تا جایی که در آمارهای اولیه از کاندیداتوری 30 نفر برای این پست خبر داده شد.

مهتاب بهرامی در گفت‌وگویی با فارس با تأیید این خبرعنوان کرد که طبق یک‌زمان بندی مشخص، ۲۸ داوطلب تصدی این پست اجرایی با حضور در صحن شورا برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.

بهرامی هم‌چنین بیان کرده بود که پس از پایان مرحله نخست، با نظر اعضای شورا ۵ نفر از بین این افراد انتخاب می‌شوند تا در مدت‌زمان بیشتری نسبت به جلسه اولیه به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های اجرایی خود بپردازند و در پایان از بین این ۵ نفر، گزینه نهایی انتخاب و به‌عنوان شهردار جدید الوند معرفی می‌شود.

این در حالی است که اگرچه رئیس شورای اسلامی شهر از تشریح برنامه‌های اجرایی برای مرحله دوم سخن به میان آورده بود اما برخلاف مطلب عنوان‌شده چنین اتفاقی نیفتاد و افراد تنها یک‌بار به ارائهٔ برنامه‌های خود پرداختند.

از سویی علی‌رغم اینکه آمار ۲۸ نفر عنوان شده بود اما ۳۰ نفر جهت ارائهٔ برنامه‌ها در صحن حاضر شدند و البته در پایان هم ۶ نفر منتخب شدند که نفر ششم سرپرست شهرداری بود.

انتخاب شهردار، پشت درهای بسته

با تمام این اوصاف از چند روز پیش از احمدزاده کرمانی استاندار سابق فارس و معاون رئیس جمهور دهم به عنوان گزینهٔ اصلی شهرداری یاد می‌شد تا اینکه شورای شهر الوند شب گذشته در جلسه‌ای فوری و مانند روال معمول این شورا غیر علنی، احمدزاده را انتخاب و برای صدور حکم و طی مراحل به استانداری معرفی کرد.

بهرامی رئیس شورای شهر اما پس از جلسه در گفت‌وگویی که از سوی روابط عمومی شهرداری منتشر شده با اشاره به پروسهٔ انتخاب شهردار عنوان می‌کند: اعضای شورای اسلامی شهر الوند پس از بررسی دقیق سوابق و برنامه ۳۰ داوطلب تصدی سمت شهرداری و با ملاک قرار دادن شاخصه‌هایی چون توانمندی، تعهد و تخصص با اکثریت آرا روح الله احمدزاده کرمانی را به‌عنوان شهردار جدید الوند انتخاب کردند.

بهرامی می‌گوید: در جریان روند انتخاب شهردار جدید الوند برنامه‌های مختلفی از سوی داوطلبین ارائه شد که از دیدگاه اعضای شورا احمدزاده کرمانی بیش از سایر گزینه‌ها واجد شرایط شناخته شد و با ۵ رأی، سکان مدیریت شهری الوند را به دست گرفته است.

وی خاطرنشان می‌کند: پس از پایان رأی‌گیری، احمدزاده کرمانی برای صدور حکم به استانداری قزوین معرفی شد.

 

روایت آراء

اما بنا به گفتهٔ برخی منابع آگاه در این جلسه تنها ۲ گزینه از ۶ گزینه مطرح شده به رقابت می‌پردازند که یکی از آن‌ها مصطفی طاهرخانی و دیگری روح‌الله احمدزاده کرمانی است. احمدزادهٔ کرمانی در ابتدا با ۴ رأی بهرامی، قدمی، جهانی و ذاکری انتخاب و طاهرخانی نیز با سه رأی خطمی، میرزایی و رفائی نژاد از انتخاب باز می‌ماند، اما پس‌ازاینکه احمدزادهٔ کرمانی منتخب می‌شود یکی از سه رأی داده‌شده به طاهرخانی نیز مجدد به کرمانی داده می‌شود و خطمی و میرزایی بر روی رأی خود ایستادگی می‌کنند.

 پس از جلسه نیز علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته امکان تماس با ریاست شورا فراهم نشد اما اسماعیل میرزایی عضو شورای اسلامی شهر الوند و از مخالفان احمدزاده  می‌گوید: یکی از مسائلی که موجب شد تا به شهردار منتخب رأی ندهم بومی نبودن وی بود که به نظرم بومی بودن در روند انتخاب شهردار مؤثر است.

وی ادامه می‌دهد: اگرچه شهردار منتخب در سن ۳۰ سالگی استاندار بوده است، اما به نظرم استاندار بودن در این سن نشان از مراودات سیاسی است.

میرزایی معتقد است: انتخاب احمدزاده کرمانی براساس فشارهای سیاسی نبوده است چرا که این گزینه در زمان ریاست جمهوری اسبق سمت اجرایی داشته که از نظر سیاسی با شرایط فعلی جامعه مطابقت ندارد.

این عضو شورا می‌گوید: تمامی اعضا با استقلال کامل به ارائهٔ رأی‌های خود پرداختند و هیچ فشاری از جانب شخصی نبوده است.

جواد خطمی عضو دیگر شورای اسلامی شهر الوند نیز می‌گوید: مطابق صحبت‌هایی که در گذشته صورت گرفته بود بنا بود تا هر ۶ کاندیدای نهایی مجدداً برنامه‌های تکمیلی خود را ارائه دهند که چنین اتفاقی نیفتاد.

وی ادامه می‌دهد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، استعلام ۶ نفر به صورت شفاهی از استانداری گرفته شد.

خطمی معتقد است: باید ۶ عضو به صورت مجزا برنامه‌های تکمیلی خود را ارائه می‌دادند چراکه با ۲۰ دقیقه ارائهٔ برنامه که برای هریک از ۳۰ نفر اتفاق افتاده بود نمی‌شد تصمیم‌گیری کرد.

اگرچه شب گذشته در جلسه‌ای فوق‌العاده شهردار الوند انتخاب و به استانداری معرفی شد، اما به نظر می‌رسد قرار نیست کلاف سردرگمی که در مدیریت شهری الوند وجود دارد باز شود چراکه با انتخاب احمدزادهٔ کرمانی مدیری غیر بومی و البته بدون داشتن سوابق در مدیریت شهری و نا آگاهی از حوزهٔ شهری الوند حواشی ادامه‌دار خواهد بود.

 البته در شرایط پیش‌رو با این حال انتظار می‌رود برخلاف چند ماه اخیر که الوند در اوج تنش و حاشیه قرار داشت، تیم مدیریت شهری بتواند حداقلی‌ترین نیازها و مطالبات را فراهم و به دور از همهٔ حواشی برای خدمت به مردم شهر عمل کند.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی