باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
اهلیت سرمایه گذار مهمترین اولویت در صدور مجوز در قزوین است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: اثبات اهلیت و داشتن تخصص و توان مالی سرمایه گذاران برای صدور مجوز و اجرای طرح ها در اولویت قرار دارد.

 مرتضی علیخانی در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از طرح‌ها پس از دریافت استعلام و صدور مجوز به دلایل متعدد از اجرا باز می‌ماند و سرمایه‌های های انجام شده دچار چالش می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از متقاضیان طرح‌های سرمایه گذاری دنبال ارزش افزوده زمین هستند و معمولاً پس از مدتی آن را به دیگران واگذار می‌کنند و یا با تأمین نشدن منابع مالی از انجام کامل آن ناتوان می‌شوند که برای استان نیز مشکل ساز می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: مهمترین اولویت برای ستاد جذب سرمایه گذاری استاندار اثبات اهلیت سرمایه گذار و متقاضی است تا منابع ملی به راحتی در اختیار افراد ناتوان قرار نگیرد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین اظهار داشت: همچنین لازم است تا نیازسنجی در خصوص طرح‌های مختلف صورت گیرد تا ضمن هدایت درست سرمایه گذاران از هدر رفت سرمایه‌ها و منابع ملی جلوگیری شود.

در ادامه احمد بارگاهی رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین هم گفت: ما در کنار متقاضیان هستیم تا مسیر سرمایه گذاری درست و هدایت شده باشد و داوطلبان آسیب نبینند و متضرر نشوند.

وی بیان کرد: در صدور مجوز باید همه جوانب بررسی شود تا در وسط کار شاهد توقف پروژه‌ها نباشیم.

بارگاهی یادآور شد: گاهی اوقات متقاضی احداث نیروگاه از وزارت نیرو استعلام می‌گیرد و برای افراد حقی ایجاد می‌شود و در ادامه کار در استان با محدودیت‌های قانونی مواجه می‌شود که اصول کار این است ابتدا در استان پس از نیازسنجی و بررسی تقاضا در صورت داشتن شرایط لازم به تهران معرفی شود.

در این جلسه پرونده چند متقاضی سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی در تاکستان و بویین زهرا، طرح توسعه ساخت سازه‌های فلزی در تاکستان، ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و مجتمع‌های بین راهی مطرح شد و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی