باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
شهرستان تاکستان از آسیب های اجتماعی در رنج است

فرماندار تاکستان گفت: شهرستان تاکستان به دلیل نداشتن زیرساخت های فرهنگی، کمبود امکانات ورزشی، آموزشی و سرانه فضای سبز از آسیب های اجتماعی در رنج است.

رضا طاهری در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان که ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در بررسی از محلات تاکستان و دو محله فرسوده راه اک و سردار جنگل مشخص شد با آسیب‌های جدی در این زمینه مواجهیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از مدارس فاقد کیفیت لازم آموزشی است و بیشتر آنها دو شیفته اداره می‌شود و استانداردهای آموزشی پایین است به همین دلیل خانواده فرزندان خود را در شمال شهر نام نویسی می‌کنند.

فرماندار تاکستان تصریح کرد: در مدارس پایین شهر فوق برنامه آموزشی نداریم و بسیاری از شهروندان از تأمین ۱۲۰ هزار تومان هزینه خرید کتاب هم ناتوان هستند و سو تغذیه دانش آموزان هم از مشکلاتی است که باید برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: مدارس بالای شهر تراکم سه برابری دارند و در محلات پایین شهر تنها یک مرکز سلامت و دو مرکز بهداشت دایر شده و در کودکان فقر آهن و سو تغذیه و فشار خون زیاد است و ایجاد درمانگاه و داروخانه توسط بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست و در برخی نقاط پایین شهر حتی یک پزشک عمومی نداریم.

طاهری اضافه کرد: در محلات آسیب پذیر پایگاه سلامت طرح غربالگری را اجرا نمی‌کند و بیش از ۷۰ درصد مساحت تاکستان در بافت فرسوده قرار دارد و کالبدی است و هنوز اجازه نداریم برای ساخت و ساز در بافت شهری مجوز صادر کنیم.

فرماندار شهرستان تاکستان اظهار داشت: سکونت گاه‌های غیر مجاز بشدت در حال افزایش است و شاهد یک مهاجرت دو سویه هستیم و عبور ریل راه آهن شهر را دو بخش کرده و شاهد تفاوت در شهر هستیم.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد جمعیت شهر در پایین دست با ۵۰ درصد جمعیت و ۳۰ درصد بالای شهر است که البته شمال هم شرایط خوبی ندارد و در این شرایط باید از مسئولان راه و شهرسازی گلایه داریم که بیش از ۱۲ سال از طرح جامع می‌گذرد و در شرایطی که ۲۲۴ هکتار به مساحت شهری اضافه شده هنوز اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم.

طاهری یادآور شد: وقتی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم باید شاهد تغییر کاربری باغات و ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی کشاورزی باشیم که مشکلات بیشتری برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: تغییر مدیریت‌ها و فرمانداران، تعیین سرپرست برای ادارات، نداشتن واحد سد معبر در شهرداری از دیگر مسائلی است که باید برای رفع آن اقدام شود.

فرماندار تاکستان اظهار داشت: تنها ورودی سالم شهر در مسیر راه اک در حال تبدیل شدن به به خرید و فروش ضایعات است و شهرستان نیاز شدیدی به نشاط و شادابی اجتماعی دارد و این کار نیازمند همکاری و عزم استانی است.

طاهری گفت: برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی لازم است برنامه‌هایی اجرا شود اما وقتی حتی یک بوستان نداریم و یک کنسرت هم در شهر برگزار نشده و سرانه فضای سبز پایین و زیرساخت‌های فرهنگی کم است باید با عزم جدی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: احداث سالن ورزشی بانوان، شناسایی استعدادهای هنری، آموزش مشاغل خانگی، نوسازی مرکز جامع سلامت و مدارس قدیمی از برنامه‌های در دست اقدام است.

فرماندار تاکستان بیان کرد: در این شهر مدارسی با قدمت ۴۰ ساله داریم داریم که با استفاده از اعتبارات بازآفرینی و کمک خیرین نسبت به اجرای طرح‌ها اقدام خواهد شد.

طاهری گفت: با کمک خیرین یک مدرسه با دو میلیارد تومان و سرویس یک مدرسه با ۲۵۰ میلیون تومان، یک پاسگاه و مرکز سلامت شهری در دستور ساخت و یک خانه مشارکت در حال راه اندازی است.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی