باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نصراله زاده مدیر امور منابع آب شهرستان بوئین زهرا:

چاه های غیر مجاز در شهرستان بوئین زهرا پلمب شده اند




علی نصراله زاده مدیر امور منابع آب شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده  با بیان اینکه در شهرستان بوئین زهرا  2500 حلقه چاه برداشت آب از سفره های زیر زمینی فعالیت دارند اظهار کرد :  حدود 1400 حلقه از چاه های برداشت آب در شهرستان بوئین زهرا  دارای مجوز و پروانه بهره برداری در بخش کشاورزی ، دام ، صنعت ، شرب و ... هستند.

وی ادامه داد: 470 حلقه از چاه های برداشت آب در شهرستان  مربوط به قبل از سال 1385 بوده  و درقالب فرم یک قرار گرفته اند که بر اساس قانون تعیین تکلیف چاههای کشاورزی فاقد پروانه مصوب 1389 مجلس شورای اسلامی این نوع چاه ها با چاه های حفرشده بعد از سال 1385 که  دارای فرم 5 هستند جداشده اند.

نصراله زاده  تعداد چاه های دارای فرم 5 شهرستان بوئین زهرا را  680 حلقه اعلام کرد و افزود : بر اساس مصوبات شورای حفاظت منابع آب استان چاه های که دارای فرم شماره 5 هستند پلمب شده اند.

مدیر امور منابع آب شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد : ممکن است برخی از چاه های که دارای فرم 5 هستند زمان حفرشان  به قبل از سال 85 برگردد که درخواست و پرونده این بهره برداران در کمیسیون  رسیدگی به امور آب های زیر زمینی  که دبیرخانه آن در شرکت های آب منطقه ای است مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت ارایه مستندات لازم و کافی درخواست آنان برای قرار گرفتن در چاه های فرم  یک مورد موافقت قرار می گیرد ؛ ضمن اینکه چاههایی که درخواست آنها برای فرم یک شدن در کمیسیون رسیدگی به امور آب زیرزمینی رد شود در نهایت حکم پر و مسلوب المنفعه شدن چاه از مرجع قضایی اخذ و چاه پر می شود.



این مقام مسئول تصریح کرد : برای چاه های فرم یک بر اساس مصوبات شورای  حفظ حقوق بیت المال از محل تعدیل چاه های کشاورزی و انسداد چاه های فرم 5 به میزان نیم لیتر در ثانیه و حفظ باغات پروانه بهره برداری با شرایط  نصب کنتور هوشمند ، برقراری انشعاب برق  و اجرای سیستم آبیاری نوین  صادرمی گردد.

وی تاکید کرد : در سال های اخیر با توجه به فعال تر شدن گشت های بازرسی و همچنین آگاهی بهره برداران از خطرات و عواقب بحران آب و مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم در حفظ و حراست از منابع آبی و حمایت و تعامل بسیار نزدیک و تاثیر گذار سیستم قضایی و نیروی انتظامی ، روند حفر چاه های غیر مجاز در شهرستان  بوئین زهرا به شدت کاهش پیدا کرد ه است؛  و  چاه های غیر مجاز در شهرستان بوئین زهرا پر و یا پلمب شده اند

نصراله زاده در خصوص تخلف  استفاده برخی از بهره برداران از سهمیه آب دامداری در بخش کشاورزی نیز گفت : اگر هر یک از بهره برداران در بخش دام ، صنعت ،گلخانه و سایر موارد سهمیه آب را در بخش کشاورزی مورد استفاده قراردهند؛  سهمیه آب آنان با اجرای قانون قانونمند شده و با نصب منصوبات مجاز برداشت غیر مجاز جلوگیری به عمل آمده  ضمن اینکه مشمول جریمه های سنگین به جهت آسیب وارد آوردن به آبخوان ، می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی