باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تحلیل استعفاهای انتخاباتی صورت گرفته در استان قزوین؛

 

بهارستان جای دیگری است!


در رابطه با ۴ مدیری که اخیرا برای حضور در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی(در حوزه های انتخابیه استان قزوین) استعفا داده اند نکاتی مطرح است که یادآور می شویم؛

صفر فضلی

وی دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت دولتی است که عضویت در هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مدیرکلی امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین، مدیرکلی دفتر اجتماعی استانداری قزوین و معاونت منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه استان را در سوابق اجرایی اش به ثبت رسانده است.

فضلی از چهره های دانشگاهی نزدیک به محمد علیخانی و عضو شورای سیاست گذاری جریان اصلاحات در قزوین به شمار می رود که در انتخابات های مختلف برگزار شده بعضا به عنوان حلقه واسط، وظیفه برقراری ارتباط بین تصمیم گیران اصلاح طلب قزوین و جامعه دانشگاهی را بر عهده می گرفت.

از ابتدای دولت یازدهم همواره از فضلی به عنوان یکی از گزینه های اصلی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین نام برده می شد اما هیچگاه این امر(به دلیل اتفاقات سال ۸۸) محقق نگردید و نهایتا وی خردادماه سال گذشته به سمت مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری برگزیده شد و چند ماه بعد نیز به دلایلی چون حضور در انتخابات از حوزه قزوین، البرز و آبیک(گفته می شود یکی از این موارد مطروحه نزد فضلی، نارضایتی از انتصابات مدیران و عدم هماهنگی با وی در سطح استان بوده است‌) از ادامه حضور در این پست انصراف داد.

زهرا قلی خانی

عضویت در دوره های سوم و چهارم شورای اسلامی شهر محمدیه، معاونت نهضت سوادآموزی و آموزش ابتدایی ناحیه دو اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت مدارس سطح استان قزوین از جمله سوابق اجرایی وی به شمار می رود.

با توجه به قرابت فکری زهرا قلی خانی به تفکرات اعتدالگرایان نزدیک به دولت، شاید وی یکی از نفراتی باشد که بتواند به نمایندگی از تفکرات این طیف سیاسی وارد گود رقابت های انتخاباتی امسال از حوزه قزوین شود.

محمد حسن قهرمانی

رییس سابق آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا از جمله چهره هایی بود که در ابتدای دولت روحانی با همراهی با تیم اعتدالگرایان(عضویت در حزب ندای ایرانیان به دبیری مهران قاسمی در استان قزوین) به مدیریت رسید و پس از افتراق و اختلافات به وجود آمده بین علیخانی ها و قاسمی ها نیز با ظرافتی خاص خود را بین این دو طیف حفظ کرد اما با این وجود و با توجه به اوضاع کنونی بعید به نظر می رسد وی گزینه اصلی شیخ برای این شهرستان حساس لقب بگیرد.

صادق علیزاده

علیزاده از نیروی های اصلاح طلب آموزش و پرورش استان به شمار می رود که سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر بوئین زهرا(دوره های چهارم و پنجم) را در کارنامه کاری خود به همراه دارد. وی نیز از چهره های نزدیک به قدرت اله علیخانی است که قصد کرده در این دوره از انتخابات، از حوزه بوئین زهرا شانس خود برای رسیدن به کرسی سبز بهارستان را امتحان کند.

مهدی بیگدلو

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی