باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ساخت سد بالاخانلو 62 درصد پیشرفت داشته است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در حال حاضر ساخت سد بالاخانلو با 20 میلیارد تومان بدهی با پیشرفت ۶۲ درصدی همراه است.

ساخت سد بالاخانلو 62  درصد پیشرفت داشته است

حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اظهار کرد:  سد بالاخانلو در بوئین‌زهرا با ارتفاع ۸۴ متر یک سد خاکی است که با توجه به شرایط منطقه، دیواره‌ها، بدنه و مسائل فنی از سد خاکی استفاده شده است که البته پیچیدگی سد خاکی از سد بتنی نیز بیشتر است.

وی افزود: در حال حاضر این سد با پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی همراه است و برای تامین آب شرب ۵ شهر در نظر گرفته شده است.

پویا ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی های صورت گرفته  ۵ شهر بوئین زهرا، شال اسفرورین، دانسفهان و سگزآباد و ۳۶ روستای منطقه برای تامین آب شرب از این سد استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان اعلام کرد: این سد ۳۸ و نیم میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و به جهت  اینکه برای تامین آب شرب در نظر گرفته شده اتمام آن بسیار حائز اهمیت است.

پویا یادآور شد: باید یک خط انتقال از سد برای شهرهای مرتبط با طول ۷۱ کیلومتری احداث کنیم که قصد داریم در این راستا از بخش خصوصی  و به روش BOT بدین معنا که سرمایه‌گذار بخش خصوصی سد را گرفته و بهره‌برداری و سپس واگذار کند استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ میلیارد بدهی داریم و امیدوارم بتوانیم اعتباری را کسب کنیم تا با آن فعال‌‎تر و با سرعت بیشتری پروژه را تکمیل کنیم.


  فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی