باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین خبرداد:

آغاز  لایروبی رودخانه های استان قزوین





مهدیخانی گفت: انشااله در آینده نزدیک نهضت آزاد سازی  حریم و بستر رودخانه ها ی استان قزوین انجام خواهد شد.

قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین  در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده با اشاره به حجم گسترده سیلاب سالجاری در سطح استان قزوین اظهار کرد:بعد ازفروکش کردن سیلاب، کارشناسان مدیریت بحران استان  در خصوص دلائل طغیان رودخانه های استان  مطالعات واقدامات کارشناسی را شروع کردند که در نهایت یکی از نتایج و پیشنهادات تیم کارشناسی برای جلوگیری از طغیان احتمالی رودخانه ها در سال های آتی ، لایروبی  رودخانه ها و مسیل ها بود.

وی افزود: بعد از جمع بندی تیم های کارشناسی ، جلسه ای  با حضور استاندار محترم و سایر اعضای کارگروه سیل و طغیان رودخانه ها  تشکیل گردید که در این جلسه بر بررسی دقیق و میدانی تمام  رودخانه های استان  تاکید شد.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد:در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تاکید گردید؛  که تمامی بناهای  دارای مجوز و یا بدون مجوز که در مسیر روخانه قرار گرفته اند  مورد شناسایی قرار بگیرند که در همین راستا تمام موانع رودخانه های شهرستان های بوئین زهرا ، البرز ، آبیک ، و...  مورد شناسایی قرار گرفت و برای هریک از آنها گزارش و پرونده ای جداگانه تشکیل گردید.  

مهدیخانی تصریح کرد : نتایج بازدید های کارشناسی به جلسه شورای حفظ بیت المال ارسال و تصمیم نهایی را این شورا خواهد گرفت  وانشااله در آینده نزدیک نهضت آزاد سازی  حریم و بستر رودخانه ها ی استان قزوین انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه نزدیک به  400  مورد تصرف و تجاوز به حریم رودخانه ها در سطح استان قزوین  ثبت و شناسایی شده  است گفت : در شهرستان قزوین 132 نقطه ، در شهرستان بوئین زهرا 60 نقطه ، در شهرستان البرز 81 نقطه ، در شهرستان آوج 41 نقطه ، در شهرستان آبیک 34 نقطه و در شهرستان تاکستان 36 نقطه از حریم و بستر رودخانه و مسیل ها مورد تجاوز کشاورزان ، شهرداری ها ، دستگا های اجرایی ، پیمانکاران  و ... قرار گرفته است.


 

مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین تاکید کرد: با توجه به اهمیت  فوریتی که در لایروبی رودخانه ها و مسیل های استان وجود دارد سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان شرایط و فرصت مناسبی را برای پیمانکاران و دستگا های اجرایی از جمله شهرداران برای لایروبی رودخانه ها با نظارت این سازمان و شرکت آب منطقه ای و با هماهنگی این اداره کل فراهم ساخته است.

مهدیخانی خاطرنشان کرد : تلاش داریم که بر اساس زمان بندی تعیین شده تا قبل از شروع بارندگی های مجدد لایروبی رودخانه ها و مسیل ها ی سطح استان قزوین انجام شود تا در بارندگی های آینده در خصوص هدایت سیلاب های احتمالی مشکل به وجود نیاید.



این مقام مسئول در پایان  ضمن تشکر از زحمات کلیه مدیران دستگاههای اجرای  ، فرمانداران ، بخشداران، شهرداران ، دهیاران ، شوراها ، پیمانکاران بخش خصوصی و ....  تاکید کرد : البته باید یادآور شوم علی رغم شدت بارندگی سالجاری در تمامی مناطق استان به جهت آمادگی نیرو ها و دستگاه های خدمات رسان و مدیریت مناسب استان قزوین  نسبت به سایر مناطق کشور خسارت و آسیب کمتری را متحمل شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

۰۴ تیر ۹۸ ، ۱۰:۱۵ مدافع ولایت
اقای حسین زاده بنده به شما به عنوان یک خبرنگار که عاشق کارش هست وسعی می کند حرفه ایی عمل کند احترام قائلم اما خواهش می کنم  شما مثل بقیه خبرنگار واهل رسانه خودتان را خرج مدیران نمایشی مثل اقای  گزارشی که عشق عکس ونمایش دارد نکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی