باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تقوی رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا خبرداد:

تشکیل و رسیدگی بیش از  21 هزار پرونده در سال 97 در شهرستان بوئین زهرا






رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا گفت: بیش از ۲۱ هزار پرونده در واحدهای مختلف دادگستری شهرستان بوئین زهرا در جریان رسیدگی قرار‌گرفته است

عمران تقوی همت آبادی رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و زنده نگه داشتن نام و یاد شهید بهشتی معمارقوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد : قوه قضائیه یکی از ارکان مهم و اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید بهشتی آن را را بر اساس معیارها و ارزش های اسلامی بنا نهاده است.

تقوی ادامه داد : بر اساس آموزه های دینی ما و تاکیدات بزرگان دینی یکی از مهم ترین و حساس ترین مسئولیت ها در حکومت اسلامی قضاوت است به همین دلیل  هیچ منصبی در اسلام به اندازه جایگاه قاضی ارزشمند نیست و مقام قضا از بلندترین جایگاه ها است.

رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا  با اشاره به انتصاب آیت اله رئیسی از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد : آیت اله رئیسی  به دلیل سال ها حضور در قوه قضائیه به طور دقیق و کامل به تمام وظایف ، اختیارات و ماموریت های قوه قضائیه آشنایی و اشراف دارد به همین دلیل  در مدت کوتاه حضورشان توانسته اند تحولات  بسیار خوبی را در ابعاد مختلف در قوه قضائیه انجام دهد

 وی بیان داشت : یکی از رویکرد ها و سیاست ها ی اصلی آیت اله رئیسی جلب و افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه است.

این مقام قضائی بیان داشت : دادگستری شهرستان بوئین زهرا نیزدر راستای سیاست های ابلاغی رئیس محترم قوه قضائیه و حجت الاسلام قدرتی مدیرکل محترم دادگستری استان ارایه خدمت شایسته و دقیق به مردم و اجرای عدالت  را در سرلوحه برنامه های خود قرارداده است.



وی درادامه با اعلام اینکه به دلائل مختلف ورودی پرونده ها به قوه قضائیه زیاداست گفت:متاسفانه در شهرستان بوئین زهرا نیز تعداد ورودی پرونده ها به مجموعه دادگستری زیاد است تا جائیکه  در سال 97 در دادگستری شهرستان بوئین زهرا بیش از 21 هزار پرونده قضائی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : ۹ قاضی در ۹ شعبه مسئولیت رسیدگی به پرونده های شورا،  دادسرا ، دادگاه و اجرای احکام را به عهده دارند.

تقوی تصریح کرد : میزان ورودی پرونده در دادگستری شهرستان بوئین زهرا در سال 97 نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش داشته است

  وی با اشاره به حاکم بودن ارزش های دینی و فرهنگی در شهرستان بوئین زهرا گفت : بدون تردید تشکیل بیش از 21 هزار پرونده قضایی در مجموعه دادگستری شهرستان بوئین زهرا زیبنده و شایسته مردم شهرستان نیست.

تقوی یادآورشد :خوشبختانه با تلاش همکاران بنده میزان اوقات رسیدگی به پرونده ها در دادگستری شهرستان به طور متوسط به حدود سه ماه در قیاس با متوسط اوقات رسیدگی در کشور که ۲۸۵ روز هست؛  کاهش یافته است.

وی گفت : در دادگستری شهرستان بوئین زهرا پرونده های انباشت شده که از تشکیل آنها مدت زمان زیادی گذشته باشد وجود ندارد و تقریبا پرونده های قضایی در دادگستری شهرستا ن به روزمی باشد.  

قاضی تقوی با یادآوری اینکه 10 ردیف اول پرونده های قضایی 5 فقره مالی است بیان داشت:  ضرب جرح ،توهین ، تهدید ، تصادفات و مواد مخدر در ردیف های بعدی قراردارند که حتی ریشه بخشی از پرونده های غیر مالی نیز غیر مستقیم به  مشکلات  مالی بر می گردد.

این مقام قضائی تاکید کرد : اگربسترهای تخلفات مالی با اصلاح و به روز رسانی قوانین و فرهنگ سازی کاهش پیدا کند و مردم در زمینه حقوق خود در معاملات مالی آگاهی و آشنایی لازم را داشته باشند ، ورودی پرونده به مجموعه های قضایی کاهش پیدا می کند.

تقوی سپس برخورد قاطع و بازدارنده با جرائم  محیط زیستی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه را از رویکرد های مهم  خود برشمرد و خاطرنشان کرد : تصرفات اراضی ، تعرض به اراضی ملی ، آلودگی آب ، هوا و خاک و تغییرات کاربری غیر مجاز  از جمله جرائم محیط زیستی در شهرستان بوئین زهرا است.

رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد : سیاست ما در برخورد با جرائم زیست محیطی این است که ضمن برخورد با جرائم در روند تولید و اشتغال خللی ایجاد نشود

 وی افزود : تلاش داریم با برخورد های بازدارنده با جرائم محیط زیستی  از تکرار آنها جلوگیری کنیم چرا که اعتقاد  و باور داریم بی توجهی به محیط زیست در ابعاد مختلف تولید و اشتغال پایدار را با چالش همراه می سازد.

این مقام قضائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست حبس زدایی قوه قضائیه بویژه در زمینه مهریه اعلام کرد : در حال حاضر در شهرستان بوئین زهرا در خصوص مهریه دو نفر در زندان هستند که علت اصلی حبس نیز به مسائل دیگر مربوط است .

تقوی تاکید کرد : بنده در خصوص مهریه وتخلفات مالی به اجرای حبس اعتقاد ندارم چرا که حبس هر یک از افراد تبعات مختلف منفی را روی جامعه و خانواده های زندانیان دارد .

رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا افزود : خوشبختانه در شهرستان بوئین زهرا آمار و میزان طلاق نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است که همین امر نشان دهنده  تقویت بنیان های خانواده ها دارد .  

وی ارائه خدمات الکترونیکی را یکی دیگر از خدمات دادگستری شهرستان بوئین زهرا  عنوان نمود و بیان کرد: سال گذشته بیشتر ابلاغیه های دادگستری به صورت الکترونیکی بوده است .

این مقام قضائی خاطرنشان کرد : مجموعه قضات و پرسنل دادگستری شهرستان بوئین زهرا از پر تلاش ترین و پاک دست ترین همکاران قضایی هستند چرا که در سال گذشته هیچ تخلفی از قضات و کارکنان دادگستری شهرستان گزارش نشده است .

تقوی در پایان با اعلام اینکه  به معانی واقعی مردم ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند گفت : تکریم ارباب رجوع همیشه مورد تاکید بوده است و در همین راستا برنامه ملاقات مردمی بنده و دادستان محترم منحصربه روز سه شنبه ها نبوده و در اتاق ما همیشه به روی مردم باز بود و مردم می توانند به طور مستقیم مشکلات خود را منتقل کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی