باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
بی ثباتی در شهرداری های استان قزوین نگران کننده است

 معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ۵ شهر بدون شهردار، جابجایی شش شهردار در یک شهر، تغییر در ۴ شهرداری و زمزمه تغییر در ۴ شهرداری بیانگر بی ثباتی و وضعیت نامطلوب شهردارهای استان است.

جلسه مجمع شهرداران پیش از ظهر چهارشنبه با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، محمدی قاسمی دادستان، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر شهری در استانداری برگزار شد.

علی فرخزاد در این نشست گفت: امسال اعتبارات شهرداری‌های استان قزوین بالغ بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان است که با احتساب بودجه عمرانی استان که بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است منابع شهرداری‌ها ۴ برابر بودجه عمرانی است.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: اعتبارات ارزش افزوده امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان است که با تحقق آن می‌توان امیدوار بود کارهای عمرانی شهرداری‌ها شتاب گیرد.

۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای پسماند

فرخزاد در ادامه به ضرورت ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: از سوی وزارت کشور ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای پسماند اعتبار پیش بینی شده که با تخصیص آن سهم استان‌ها مشخص و برای ساماندهی این موضوع هزینه خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: مسائل حقوقی شهرداری‌ها با جدیت پیگیری می‌شود و با توجه به اینکه ۸۰ درصد زمین‌های شهرداری‌ها به صورت قولنامه ای است باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

فرخزاد افزود: در نامه‌ای که از سوی دادستانی در ۵ ماده به شهرداری‌ها ابلاغ شده بر موضوعات مهمی از جمله خدمات زیربنایی، جلوگیری از ساخت و سازی غیر مجاز تاکید شده است که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: همه شهرها نیاز به طرح جامع نداشته‌اند اما این کار صورت گرفته و در حال حاضر به جز سه شهر همه شهرهای استان دارای طرح جامع هستند که با این کارها در واقع اختیارات استانی کم شده و گاهی باید برای یک مصوبه از شورای عالی شهر سازی مجوز بگیریم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: اکثر شهرها مشکلاتی دارند و از وزارت کشور پیگیر هستیم و می‌توانیم چالش های ۱۷ شهر را با استفاده از قانون طرح جامع حل کنیم.

وی اضافه کرد: برخی محلات در گذشته در زمان طرح هادی در محدوده روستا بوده ولی الان با طرح جامع در محدوده نیست که مشکل ساز شده است.

فرخزاد خواستار ارتباط بیشتر شهرداری‌ها با دستگاه قضایی و ناجا شد و اظهار داشت: تعامل بیشتر با دستگاه‌ها به موفقیت در کارها منجر می‌شود.

وی بیان کرد: ضمن خودداری از دادن وعده های غیر اصولی و خارج از محدوده قانونی، باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهرها و حریم رودخانه‌ها هم بشدت جلوگیری شود.

وضعیت شهرداری های استان قزوین مطلوب نیست

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: ورود برخی دهیاری‌ها و شوراها به خرید زمین‌های منابع طبیعی مشکل ساز است که باید در این زمینه مراقبت لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: استفاده از اوراق تسویه یک منبع خوبی است که سال قبل بیشترین استفاده را در استان داشتیم و امسال هم انتظار داریم شهرداران از این منبع مالی بهره برداری کنند.

فرخزاد گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی و اتاق فکر در شهرستان ها می‌تواند به تسریع در کارها کمک کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: انتخاب شهرداران برای شهرها سخت شده و با ورود به فضای انتخابات نیازمند آرامش هستیم تا در این زمینه دچار چالش نشویم.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های استان وضعیت خوبی ندارند به طوری که تعداد ۵ شهر هنوز شهردار ندارد و یک شهر در مدت کوتاهی تعداد شش شهردار تغییر داده و ۴ شهرداری تازه تغییر کرده و در ۴ شهرداری دیگر زمزمه تغییر داریم که نگران کننده است.


مهر،

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی