باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بخشی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا:

4 هزار نفر در شهرستان بوئین زهرا تحت پوشش اداره بهزیستی قراردارند.





رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا گفت: تمام خانواده های  دو معلول دار  شهرستان بوئین زهرا ا ز طریق سازمان بهزیستی  دارای مسکن شده اند ضمن اینکه در خصوص کمک به خانواده های دو معلول دار اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا رتبه اول کشور را کسب کرده است.

ابولفضل بخشی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده با یادآوری اینکه هر سال از  23 الی 28 تیرماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده است اظهار کرد :  سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی و تخصصی در حوزه ی تامین رفاه و سلامت اجتماعی دارای 152 ماموریت و مسئولیت است ؛ که انسجام ، سامان دهی  ، خدمات حمایتی و اجتماعی از اقشار مختلف مردم از جمله وظایف و رسالت های سازمان بهزیستی است.

وی  افزود :  سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد  حمایتی و اجتماعی  با توجه به تنوع و گستردگی ماموریت و مسئولیت ها دارای معاونت های مختلف  از جمله معاونت توان بخشی ، معاونت اجتماعی و پیشگیری ، معاونت مراکز غیر دولتی  و معاونت مشارکت های مردمی است که هر یک از این معاونت ها در حوزه مسئولیت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام وظیفه می کنند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا با یادآوری اینکه این اداره  از سال 1387 فعالیت خود را در شهرستان بوئین زهرا آغاز کرده است خاطرنشان کرد :  در این مدت اداره  بهزیستی شهرستان  بوئین زهرا در راستای وظایف و ماموریت ها و سیاست های ابلاغی عملکرد و  فعالیت های ارزنده و موثری به جامعه هدف خود داشته است.

وی بیان داشت : در برنامه ششم  توسعه کشور وظایف خاصی برای سازمان بهزیستی  لحاظ شده  که هدف اصلی آن سلامت اجتماعی در غالب برنامه های پیشگیرانه و کاهش شاخص های آسیب های اجتماعی است لذا نیاز است دستگاه های اجرایی و نهادی غیر دولتی همراهی و هم افزایی مناسبی با سازمان بهزیستی در تحقق اهداف و برنامه های یاد شده  داشته باشند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه 4 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان  بوئین زهرا قراردارند و از انواع خدمات و حمایت های این اداره برخودار می باشند  گفت : بر اساس استاندارد های تعریف شده   چهار درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند که با توجه به شناسایی انجام شده این آمار در شهرستان بوئین زهرا نزدیک به  3 درصد است  که یک درصد باقی مانده نیز تحت پوشش کمیته امداد امام قراردارند.

توان بخشی ، کمک به تامین هزینه معاش ، کمک تحصیلی ، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی ، کمک جهت ساخت مسکن  ، پرداخت کمک هزینه های درمانی ، پرداخت کمک هزینه نگهداری  برای معلولیت های بالا در منازل و پرداخت مستمری از جمله خدمات  سازمان بهزیستی به جامعه هدف است که بخشی با اشاره بدان ها  تصریح ساخت :  به طور متوسط سالانه 2 میلیارد تومان اعتبار از طریق اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا  درجهت اجرایی ماموریت  های تعریف شده هزینه می گردد.


وی تاکید کرد: البته بخشی از جامعه هدف ، تحت پوشش سازمان بهزیستی نیستند اما از مزایا  و قوانین  خاص حوزه معلولیت از جمله معافیت سربازی، معافیت پرداخت شهریه دانشگاه ، معافیت نصب انشعابات و پرداخت عوارض ساخت مسکن و ... استفاده می کنند.

این مقام مسئول در خصوص ماموریت و فعالیت های حوزه اجتماعی نیز بیان داشت : 350 خانواده در شهرستان بوئین زهرا که به علت فوت و از کارافتادگی  سرپرست خانواده دچار مشکل شده اند، ویا سرپرست خانواده   درزندان هستند و یا مفقود الاثرشده  و یا بد سرپرست هستند  تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

بخشی با یادآوری اینکه مرکز مداخله و اورژانس اجتماعی شهرستان بوئین زهرا دومین مرکز دراستان قزوین بود که  در شهرستان بوئین زهرا راه اندازی شد گفت :  این مرکز وظیفه ارایه خدمات به موقع ، سریع و تخصصی   به آسیب دیدگان را برعهده دارد که در همین راستا در سال گذشته مردم  876 مورد از طریق تماس تلفن به اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان داشته اند.

این مقام مسئول در خصوص خدمات ارایه شده در زمینه اورژانس اجتماعی یادآورشد : در سال گذشته از تماس گرفته شده   83 مورد مربوط به همسر آزاری ،267 مورد مربوط به کودک آزاری ،  35 مورد مربوط به سالمند و والدین  آزاری ،44 مورد مربوط به  زنان و دختران در معرض آسیب و 331 مورد در حوزه اختلافات خانوادگی بوده  و 18 نفر نیز در تماس نیاز به مشاوره و راهنمایی خاص داشته اند.

وی یاداور شد : آمار کودک آزاری در شهرستان بوئین زهرا  بیشتر مربوط به تنبیه بدنی  توسط اعضای خانواده و تجاوزهای جنسی بوده است.



رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد : در سال گذشته در شهرستان بوئین زهرا 179 زوج متقاضی طلاق بودند که 25 زوج با ارایه مشاوره های  کارشناسی از طلاق منصرف شده و به سازش رسیدند  وپرونده  140 زوج نیز به دادگاه ارجاع داده شده است .

این مقام مسئول در زمینه آمار خودکشی در شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد :   متاسفانه به صورت روزانه یک مورد گزارش اقدام به خودکشی  بویژه از طرف خانم ها در شهرستان بوئین زهرا وجود دارد که دلیل اصلی اقدام به  خودکشی مربوط به اختلافات خانوادگی است .

بخشی با یادآوری اینکه پدیده کودکان  کار در شهرستان بیشتر مربوط به اتباع بیگانه است گفت : کودکان کار به صورت  شبکه ای و مافیا  مورد سودجویی قرار می گیرند که پس از دریافت گزارشات مردمی  در زمینه کودکان کار اداره بهزیستی شهرستان  مداخله  می کند  البته پدیده کودکان کار در شهرستان بوئین زهرا بیشتر مربوط به اتباع بیگانه است و آمار کودکان کار بومی شهرستان بسیار ناچپزاست.

رئیس اداره  بهزیستی شهرستان بوئین زهرا سپس  مسئولیت جمع آوری متکدیان را از جمله وظایف شهرداری ها وفرمانداری ذکر کرد و گفت :  بیش از 90 درصد متکدیان فعال شهرستان بوئین هرا  دارای اعتیاد به مواد مخدر بوده  و یا دارای اختلالات  روانی هستند که خوشبختانه در شهرستان بوئین زهرا نسبت به سایر مناطق استان آمارمتکدیان پائین است ضمن اینکه  بخش اصلی متکدیان شهرستان بوئین زهرا را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

  وی در خصوص پرداخت تسهیلات  خود اشتغالی افراد تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا گفت :  در سال گذشته به 39 نفر از متقاضیان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان 2 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی در بخش های مختلف  پرداخت شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد : تمام خانواده های  دو معلول دار  شهرستان بوئین زهرا ا ز طریق سازمان بهزیستی  دارای مسکن شده اند ضمن اینکه در خصوص کمک به خانواده های دو معلول دار اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا رتبه اول کشور را کسب کرده است.

رئیس اداره  بهزیستی شهرستان بوئین زهرا  با اعلام اینکه مشارکت و همراهی مردم در تحقق ماموریت های سازمان بهزیستی بسیار تاثیر گذار است و در حال حاضر کم بود منابع مالی و تجهیزات و نیروی متخصص از جمله مشکلات اداره بهزیستی شهرستان است گفت : اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا  با جذب 294 میلیون تومان کمک های مردمی جایگاه شایسته ای در زمینه جذب کمک های خیرین داشته است و در حوزه استفاده از ظرفیت های غیر دولتی و مراکز خصوصی نیز عملکرد موفقی داشته ایم.

 بخشی در پایان تعداد کارکنان  اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا را 30  نفر اعلام کرد و گفت :  بدون تردید موفقیت های کسب شده اداره بهزیستی شهرستان بوئین زهرا حاصل و نتیجه تلاش صادقانه و کار تیمی و گروهی تمام کارکنان ، پرسنل و کارشناسان اداره بوده است ضمن اینکه حمایت و پشتیبانی مسئولان شهرستان و استان بخصوص جناب آقای وارثی مدیر کل محترم سازمان بهزیستی استان و معاونین وی و حمایت های آقای بابایی صالح نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس مهم و تاثیر گذار بوده که بنده از تمام این عزیزان نهایت تقدیر و تشکر را دارم .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی