باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سفر مونسان به الموت با گزینش رسانه‌ها

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۱ ب.ظ



سفر مونسان به الموت با گزینش رسانه‌ها



سفر مونسان به الموت با گزینش رسانه‌ها


در روز دوم سفر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به قزوین، استانداری و ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اصحاب رسانه را به صورت گزینشی، جهت پوشش اخبار این سفر دعوت کرده است.

در حالی‌ که در روز نخست سفر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به قزوین از همۀ اصحاب رسانه برای پوشش خبری دعوت شده بود، اما روز دوم این سفر در الموت با انتخاب گزینشی خبرنگاران استان همراه بوده است و تنها خبرنگاران ایرنا، مهر و صداوسیما مستقر در الموت برای این سفر دعوت شده‌اند.

در روز نخست سفر مونسان به قزوین، پرسش‌های خبرنگار فارس از رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار قزوین در ارتباط با ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مجتمع لالۀ الموت، نحوۀ واگذاری آن به بخش خصوصی جهت بهره‌برداری و نوع واگذاری آن بی‌پاسخ ماند و هردو از پاسخگویی طفره رفتند.

با پیگیری خبرگزاری فارس از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، برای حضور خبرنگار فارس در سفر معاون رئیس جمهور به الموت، عنوان شد که با مخالفت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، این سفر بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

اما از صبح امروز اخبار ویژه بازدید معاون رئیس جمهور از سوی سه رسانه در استان منتشر شده و خبرنگاران آن‌ها توسط استانداری قزوین همراه تیم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز در برنامه‌های خاص، تنها همین سه رسانه به‌صورت ویژه توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان دعوت می‌شدند و این رفتار همواره مورد اعتراض جامعه رسانه‌ای استان قزوین نیز قرار گرفته بود.

نکته قابل توجه اینجاست که سوالات زیادی در رابطه با علت بازدید مونسان از یکی از پروژه‌های گردشگری الموت وجود داشته و حذف اصحاب رسانه از این سفر ابهام‌ها را بیشتر کرده است. به نظر می‌رسد علی‌رغم تأکید استاندار بر پاسخگویی بر رسانه‌ها، مسؤولین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری علاقه‌ای برای پاسخگویی به این پرسش‌ها ندارند.

از مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری قزوین نیز این انتظار وجود دارد که رویه پیشین حاکم بر فضای استانداری را تغییر داده و فضای عادلانه‌ای را در حوزۀ اطلاع رسانی ایجاد کند.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی