باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


کشاورز بویین‌زهرایی با هندوانه کام سیل‌زده‌ها را شیرین کرد

کشاورز بویین زهرایی با ارسال یک تن هندوانه به مناطق سیل زدهٔ لرستان تلاش کرد تا کام سیل‌زده‌ها را شیرین کند، او پیش از این نیز به کارهای خیرخواهانه پرداخته، هم در نمازجمعه در پویش تهیه کتاب برای کودکان نیازمند مشارکت می‌کند و هم برای ترک و بازپروری معتادان پای‌کار است.

کشاورز بویین‌زهرایی با هندوانه کام سیل‌زده‌ها را شیرین کرد

 اوایل سال جاری، درست در ایام نوروز بود که کام مردم ایران با خبر وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور تلخ شد. یکی از استان‌هایی که خسارت بسیاری را در سیل دید، لرستان بود. مردم و جهادگران استان قزوین هم به یاری هموطنان لرستانی خود شتافتند تا کمک‌شان باشند و به غم‌های غیورمردان و شیرزنان سیل‌زدهٔ لر پایان دهد.

کام جهادگران قزوینی و سیل‌زدگان لرستانی در شهرستان دلفان شیرین شد

در میان سیل غم‌هایی که به استان لرستان سرازیر شد، هر کس به نوعی و در حد بضاعت خود یاری رساند و خدمت‌رسانی کرد تا باری از دوش این مردم غیور و خونگرم بردارد. برخی نیز در کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل، خلاقیت به خرج دادند و شیرینی خاصی را چاشنی مهربانی‌های خود کردند. یکی از این افراد، کشاورزی زحمت‌کش از شهرستان بویین‌زهرا بود که با ارسال یک تن هندوانه به مناطق سیل‌زده، کام لرستانی‌ها را شیرین کرد.

مصطفی درزی‌رامندی، کشاورز 49 ساله از شهرستان بویین‌زهرا است. روزی خود را با زحمت کشت و زرع از دل خاک به دست می‌آورد. مردی خوش‌ذوق که در هفتهٔ جاری با ارسال یک تن از هندوانه‌های زمین کشاورزی خود، هم خستگی را از تن جهادگران قزوینی بیرون کرد و هم کام سیل‌زدگان لرستانی را شیرین کرد. درزی‌رامندی می‌گوید: هر سال مقداری از هندوانه‌های مزرعه‌ام را به پایگاه بسیج محله‌ می‌دادم که استفاده کنند، امسال که جهادگران بسیجی منطقه‌مان به شهرستان دلفان واقع در استان لرستان رفته بودند تا منازل روستایی تخریب‌شده را بازسازی کنند، تصمیم گرفتم هندوانه‌ها را به این شهرستان ارسال کنم تا علاوه بر این‌که جهادگران زحمت‌کش از آن‌ها استفاده می‌کنند و کامشان شیرین می‌شود، آسیب‌دیدگان ناشی از سیل نیز بتوانند از آن‌ها استفاده کنند تا ثوابی صدچندان برای ما نوشته شود.

آب و خاک متعلق به خداست، محصول نیز هم!
وی ادامه می‌دهد: من معتقدم زمین متعلق به خداست، آب هم به خدا تعلق دارد، پس باید به نحوی محصول زمین برداشت شود که این برکت هم‌چنان در زمین باقی بماند، بهترین شیوهٔ برداشت هم این است که در کنار فروش محصول، میزانی از آن هم به‌صورت رایگان در بین خلق خدا توزیع شود، چقدر بهتر که این افراد از نیازمندان باشند. از هر هکتار زمین حدود 60-70 تن هندوانهٔ مرغوب می‌توان برداشت کرد، حال اگر یک تن آن در راه خدا داده شود نه تنها چیزی از آن کم نمی‌شود، بلکه به برکت آن افزوده می‌شود.


به‌مفهوم برکت باور دارم و آن را حس کرده‌ام

خدای متعال در قرآن کریم به انفاق‌کنندگان وعده داده که ده‌ها برابر مالی را که در راه خدا به نیازمندان انفاق می‌کنند، به آن‌ها بازمی‌گرداند. احتمالاً برای همهٔ ما نیز اتفاق افتاده است که به نیازمندی صدقه داده‌ایم و در مدت کوتاهی، چندین برابر این کمک به ما بازگشته است. این همان وعدهٔ حتمی پروردگار است که محقق شده است. کشاورز باصفای بویین‌زهرایی می‌گوید: در هفتهٔ جاری پس از ارسال بار هندوانه به شهرستان دلفان و توزیع بین روستاییان آن منطقه، جهادگران قزوینی که در آن منطقه حضور داشتند با بنده تماس گرفتند و از خوشحالی مردم این شهرستان برایم گفتند. بنده نیز با شنیدن خبر خوشحالی مردم آسیب‌دیده، بسیار خرسند شدم و تصمیم دارم در هفتهٔ آینده مجدد این کار را تکرار کنم تا باز هم شاهد خوشحالی این عزیزان باشم.

درزی‌رامندی اعتقاد دارد با کمک به دیگران، خداوند برکت مال انسان را صدچندان می‌کند و ادامه می‌دهد: بارها برای من پیش آمده که به فرد یا افراد نیازمندی مبلغی را کمک کرده‌ام، پس از گذشت مدت کوتاهی، ده برابر آن مبلغ از طریقی به من بازگشته است. این همان وعده‌ای است که خداوند داده است و فرموده اگر چیزی از مالت را انفاق کنی ده برابر آن‌را به تو باز می‌گردانم. من بارها شاهد تحقق این وعدهٔ الهی در زندگی‌ام بوده‌ام.

وقتی کار خیر در نماز جمعه طعم فرهنگ را به‌خود می‌گیرد

انجام کار خیر به‌حدی شیرین است که محال است کسی یک‌بار طعم آن‌را بچشد و هوس تکرار دوباره و چندبارهٔ این تجربهٔ لذت‌بخش را نکند. درزی‌رامندی نیز از جمله خیرینی است که طعم شیرین کار خیر را از جوانی چشیده است و هوای تکرار آن‌را دارد و تا جایی‌که در توانش باشد به نیازمندان به طرق گوناگون یاری می‌رساند. وی بیان می‌کند: اگر خدا قبول کند سعی می‌کنیم در حد توان کمک‌های مختلفی را به نیازمندانی که می‌شناسیم داشته باشیم. برای مثال چند بار پیش آمده که در نمازجمعه گفته‌اند می‌خواهیم برای کودکان نیازمند کتاب تهیه کنیم و به کمک مالی نیاز داریم. بنده هم کمک‌هایی را به این نیت در این زمینه انجام داده‌ام که کودکان با مطالعهٔ هر چه بیشتر، بتوانند آگاهانه در مسیر پیشرفت این مرز و بوم گام بردارند و برای ما نیز باقیات صالحات ثبت شود.

همسر درزی‌رامندی نیز در این راه با او همگام است و حامی و پشتیبان اوست. درزی‌رامندی در رابطه با نقش همسرش در این مسیر می‌گوید: همسر من در امور خیر با من همدل و همراه است و همیشه از کمک به دیگران استقبال می‌کند. ایشان همه ساله در ایامی مانند ماه مبارک رمضان و 28 صفر خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کند و پس از خرید کالاهای اساسی از قبیل برنج و روغن، آن‌ها را بین نیازمندان تقسیم می‌کند. او نیز مانند بنده معتقد است برکت زندگی ما از امور خیری است که انجام می‌دهیم.

بیش از 50 فرد معتاد را به زندگی بازگردانده‌ام

اعتیاد یک معضل خانمان‌سوز دنیای امروز است و نجات معتاد، نجات یک خانواده و یک جامعه است و نیاز است مسؤولین در این راه گام‌های مؤثرتری بردارند. درزی‌رامندی معتقد است فرد معتاد یک بیمار است که نیاز است به او کمک شود تا به جامعه بازگردد. وی بیان می‌کند: بنده در امر بازگرداندن افراد معتاد به زندگی نیز فعالیت می‌کنم و اگر شخص معتادی را ببینم که قصد ترک اعتیاد را داشته باشد، هزینه‌های رفتن او به کمپ را تقبل می‌کنم و او را به‌مدت 20-30 روز با هزینه‌های شخصی به کمپ می‌برم تا ترک کند و به زندگی بازگردد. البته این کار را با چند نفر دیگر از دوستانم انجام می‌دهیم. تاکنون بیش از 50 معتاد را نجات داده‌ایم و به زندگی بازگردانده‌ایم، به‌نحوی‌که الان پایگاه بسیج محله نیز پای کار آمده است و در این امر به ما کمک می‌کند.

خوب بودن می‌تواند به همین سادگی باشد و فرآیند پیچیده‌ای نیست. همین‌که وقتی نیازمندی را در اطرافت می‌بینی، قلبت برای کمک به او بتپد و تا دستش را نگیری و گره‌ٔ مشکلش را نگشایی دلت آرام نشود، همین یعنی تو یک انسان هستی و قلبت برای هم‌نوعت می‌تپد و این برای خوب بودن کافی است. به امید روزی‌که در هیچ کجای این سرزمین پهناور نیازمندی درد فقر و اعتیاد را نچشد و همه در رفاه و عافیت باشند.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی