باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

رنج و سختی آزادگان در دوران اسارت غیر قابل وصف است.

در سال 67 در حالی که 15 سال سن بیشتر نداشتم همراه همرز و همسنگر شهیدم علی اکبر رجبی به عنوان نیرو های بسیجی در ارتفاعات  ((شیخ محمد)) در منطقه غرب کشور حضور داشتیم.

 به تازگی به یکی از پایگاه های  ارتفاعات شیخ محمد منتقل شده بودیم، به یاد دارم در هوای سرد همراه شهید رجبی از ساعت 8 الی 10 شب مسئولیت حفاظت و نگهبانی از پایگاه و خطوط دفاعی را در یکی از پست ها بر عهده داشتیم.

نزدیک طلوع آفتاب نگهبان یکی ازپست های نگهبانی  متوجه  نفوذ و حمله نیروهای عراقی به پایگاه می شود که بلافاصله خبر را به فرمانده پایگاه اعلام می کند

پس از اطلاع از نفوذ نیرو های عراقی به پایگاه همه نیروها در پست های تعیین شده مستقر شدند و درگیری شدیدی بین ما و نیروهای عراقی بوجود آمد؛  من و شهید رجبی به همراه سایر رزمندگان اسلام در پست های جداگانه به صورت رودرو و فاصله چند ده متری با نیرو های عراقی درگیر شدیم که این درگیری بدون وقفه تا نزدیکی ها بعد ظهر ادامه داشت.

 با توجه به حجم گسترده نیرو ها و تجهیزات دشمن و کمبود تجهیزات و مهمات رزمندگان در نهایت پس از چند ساعت مقاومت دستور عقب نشینی نیرو های خودی صادر شد.

رزمندگان اسلام  با توجه به پوششی که من  و چند نفر از نیرو های دیگر با ایجاد درگیری با نیرو های عراقی ایجاد کردیم  شروع به عقب نشینی کردند تا در نهایت من و چند نفر از رزمندگان به عنوان اخرین نیرو ها عقب نشینی کردیم.

این خاطره را بیان کردم که بگویم بر اساس اطلاعات بعدی متوجه شدیم که نیروهای عراقی در آن روز قصد داشتند که با نفوذ به منطقه و عبور از شیارهای ارتفاعات و محاصره پایگاه همه ما را به اسارت خود درآورند که با هوشیاری رزمندگان به هدف خود دست پیدا نکردند

 البته در آن درگیری  تعدادی از رزمندگان اسلام ازجمله دوستم علی اکبر رجبی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و تعدادی نیز از جمله بنده مجروح شدیم.

 

 

 بهرحال توفیق نبود که ما در دوران دفاع مقدس رنج و سختی های جانکاه آزادگان را درک و تجربه کنیم  اما آنچه که از خاطرات این عزیزان شنیده می شود واقعا غیر قابل تحمل و عذاب آوراست که آزادگان عزیز  با تاسی از اسرای صدر اسلام بخصوص اسرای قیام عاشورا آن محنت ها و سختی را تحمل کردند  و در نهایت با افتخار عزتمدانه  به مهین اسلامی بازگشتند.

 

به راستی که آزادگان اسوه های شجاعت ،استقامت ، پایمردی و ایثار هستند لذا تبریک و گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی  حداقل کاری است که همه ما می توانیم انجام دهیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی