باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
کشاورزان بقایای پلاستیکی را از مزارع جمع آوری کنند

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشاورزان نسبت به جمع آوری بقایای پلاستیک از مزارع کشاورزی خود اقدام کنند.

فاطمه خمسه  اظهار کرد: بمنظور استفاده بهینه آب و سایر نهاده های کشاورزی و پیش رس کردن سبزی و صیفی و جالیز و همچنین کاهش احتمال سرمازدگی در ابتدای فصل بهار، استفاده از مالچ پلاستیکی در برخی مزارع سبزی، صیفی و جالیزی با شرط جمع‌آوری بقایای پلاستیک پس از برداشت محصول، در اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده، مشاهده شده که؛ بقایای پلاستیکی در تعدادی از مزارع کشاورزی پس از برداشت محصولاتی باقی مانده که کشاورزان باید نسبت به جمع آوری بقایای پلا ستیک در اراضی کشاورزی اقدام کنند.

خمسه تصریح کرد : به منظور صیانت از منابع ملی آب و خاک، حفظ سلامت و بهداشت عمومی و همچنین جلوگیری از کاهش ارزش کیفی اراضی کشاورزی، به کشاورزان و مالکین اراضی همچون سالهای پیش در قالب بنر، اطلاعیه ترویجی و با هماهنگی فرماندارها، بخشداریها، شوراها و دهیاریها به نحو مطلوب در این اطلاع رسانی شده است.

وی همچنین به کشاورزان و مالکین اراضی زراعی توصیه کرد : طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، آمیختن‌ مواد خارجی‌ به‌ آب‌ یا هوا یا خاک‌ یا زمین‌ به‌ میزانی‌ که‌ کیفیت‌ فیزیکی، شیمیایی‌ یا بیولوژیک‌ آن‌ را، بطوری‌ که‌ به‌ حال‌ انسان‌ یا سایر موجودات‌ زنده‌ یا گیاهان‌ یا آثار یا ابنیه‌ مضر باشد، تغییر دهد و به عبارت دیگر، تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع است و مرتکبین چنان چه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

خمسه از کشاورزان استان قزوین خواست: به ‌منظور صیانت از منابع ملی آبی و خاکی، حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی و همچنین، حفظ ارزش کیفی اراضی خود، هر چه سریعتر نسبت به پاکسازی اراضی از بقایای پلاستیک اقدام کنند در غیر اینصورت عواقب قانونی ناشی از هرگونه آلودگی زیست‌ محیطی در اراضی کشاورزی بر عهده مالک آن زمین خواهد بود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی