باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نامه استعفاو بازنشستگی من روی میز وزیر کشور است/به حاشیه نمی روم

استاندار قزوین گفت:نامه بازنشستگی و استعفای خود را تقدیم وزیر کشور کرده ام تا استاندار بعدی زودتر تعیین شود وتا پایان خدمتم وارد حواشی بی نتیجه نخواهم شدو مشکلات مردم را پیگیری می کنم.

، نشست خبری عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین به مناسبت هفته دولت در شرایطی برگزار شد که این برنامه روز گذشته تدارک دیده شده بود که با اشتباه ایجاد شده در آمارها به دستور استاندار برای اصلاح آمارها به امروز موکول شد.

جلسه امروز باید حداکثر در ۹۰ دقیقه پس از پرسش و پاسخ خبرنگاران به پایان می رسید تا با مراسم یادواره شهدای کارمند تداخل نکند زیرا استاندار یکی از سخنرانان و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز میهمان استان بود لذا این موضوع موجب شد تا بسیاری از سوالات مطرح نشود.

حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، صالحی مدیرکل دفتر شهری و اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی می توانست مصاحبه ای طولانی را تداعی کند زیرا طرح حداقل ۲۰ سوال می توانست بیش از دو ساعت پاسخگویی را بدنبال داشته باشد که همه چیز تحت تاثیر مراسم بعدی بود و این مدیران خیلی کوتاه گزارش دادند تاجلسه سریعتر به پایان برسد.

هجمه رسانه ای به لغو مصاحبه استاندار در روز گذشته به مدیرجدید روابط عمومی استانداری هرچند کمی دلخوری ایجاد کرد اما نکته خوب این رویداد این که هم استاندار و هم مدیر روابط عمومی بدون پنهان کاری علت لغو جلسه را دیر رسیدن آمار دستگاههای اجرایی و مخدوش بودن اعتبارات اعلام کردند و برای استاندار خوشایند نبود نتواند آمار دقیقی از چند پروژه و اعتبار آن ارائه کند و مشکلات مضاعف دیگری برای خود و دستگاه استانداری ایجاد کند که با درایت و تجربه خود آن را به زمان دیگری موکول کرد.

ظرفیت رسانه ها با صداقت مدیران بیشتر شود

اتفاق رخ داده از چند منظر اهمیت دارد و این که در استان مدیرانی هستند که هنوز در دادن یک صفحه گزارش از پروژه های آماده افتتاح عاجزند و یا بی تفاوتند و نکته دوم این که آنقدر همه مسئولان درگیر برنامه های روزمره و سایر مسائل بوده اند که تازه به فکر برگزاری نشست رسانه ای و دادن آمار افتاده اند که کمی دیر است.

در سال های گذشته نشست مطبوعاتی استاندار حداقل یک هفته قبل برگزار می شد و امسال هم باید با همه تغییر و تحولات انتظار بود مدیران دستگاههای اجرایی در نیمه مرداد ماه آمار و گزارش دستگاه خود را ارائه می کردند و بهتر بود مصاحبه استاندار حداقل یک هفته قبل از شروع هفته دولت برگزار می شد نه آنکه دو روز پس از آغاز هفته تازه خبر افتتاح طرح ها را منتشر کنیم.

در این میان برخی خبرنگاران نیز به جای طرح یک یا دو سوال انتظار دارند مانند یک مصاحبه اختصاصی تمام سوالات خود را مطرح کرده و در یک گفتگوی دو جانبه به پاسخ خود برسند که این کار حق طرح سوال برای دیگران را مخدوش می کند که این بار نیز چنین شد.

ادبیات برخی نیز در روزهای پایانی خدمت استاندار قزوین خارج از اخلاق و ادب رسانه ای مشاهده شد و این که مدام از پایان دوران زعامت استاندار گفته و جایگاه عالیترین مقام دولت را زیر سوال ببریم نیز منطقی نیست و به نظر می رسد باید کمی خویشتن دار باشیم و مانند جناح های سیاسی خوش استقبال و بد بدرقه نباشیم و اجازه دهیم با رعایت چارچوب های اخلاقی استاندار محترم تا آخرین روز مسئولیت با آرامش به کار خود ادامه دهد البته بیان مطالبات و پاسخگو بودن مسئولان جای خود دارد و نباید نادیده گرفته شود.

سوال در مورد مردان سایه خارج از استان

در این جلسه همچنان سوال تکراری و سیاسی تاثیر برخی چهره های سیاسی در خارج از استان بر تعیین مدیران و توزیع اعتبارات پرسیده شد که زاهدی در این باره گفت: اینسوال را سال قبل هم توضیح دادم که در سفر آقای نوبخت ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت که توزیع آن بر اساس قانون و چارچوب تعیین شده صورت گرفته و هیچ پولی خارج از مسیر قانونی توزیع نشده است.

وی بیان کرد: اعتبارات از طریق شورای برنامه ریزی توزیع می شود اما در استان برخی حساس هستند و جور دیگری روی موضوع قضاوت می کنند اما انتظار دارم من را وارد حاشیه نکنید و اجازه دهید تا زمانی که مسئول هستم مشکلات اساسی استان را پیگیری کنم.  

استاندار قزوین در خصوص این که احساس می شود در روزهای پایان خدمت تسلیم خواسته های مردان خارج از استان شده اید تصریح کرد: وقتی من در روزهای آخر خدمت هستم مگر می خواهم چه کاره شوم که باید باج بدهم؟

زاهدی بیان کرد: من در بهمن ماه امسال بازنشسته می شوم و به وزیر کشور اعلام کردم بهتر است استاندار آینده چند ماه زودتر به استان وارد شود لذا هم استعفا دادم و هم بازنشستگی خود را اعلام کردم و نامه هایم موجود است لذا دنبال باج دادن نیستم اما باید پذیرفت شما شخصیت هایی در خارج از استان دارید که هم در گذشته و هم امروز تاثیرگذار هستند.

پرونده زمین های هفت سنگان در تهران رسیدگی می شود

زاهدی در پاسخ به سوالی در مورد رسیدگی به پرونده زمین های هفت سنگان گفت: هم من و هم رئیس کل دادگستری فعلی استان در این پرونده هیچ سهمی نداریم و از پیگیری آن نگران نیستیم و در این میان همه مدارک مستند راه و شهرسازی، شهرداری، سایر نهادها جمع آوری و به دستگاه قضایی ارسال شده و در تهران رسیدگی می شود.

وی در خصوص شهرستان شدن الموت هم اظهارداشت: در این زمینه برای تعیین مرکزیت شهرستان اختلاف نظر وجود دارد که باید در یک وفاق محلی به تصمیم واحد رسید.

استانداردر مورد پل امام رضا(ع) نیز گفت: باید برای ادامه داین پل مشاور طرح توضیح دهد و چون کار اجرا شده نمی توان در مورد مزیت و یا مضرات آن سخن گفت اما باید در اجرای همه طرح ها کاری کنیم تا به باغستان قزوین آسیب نرسد.

مدیران پای کار لازم داریم

زاهدی در خصوص پروژه انصاری شرقی هم اظهارداشت: ۵۲۰ هکتار از منطقه بلاغی در محدوده بافت تاریخی قرار دارد که چند هزار واحد مسکونی و ۵۰ بنای تاریخی در آن است و اگر می توانستیم برای محوطه های تاریخی محدوده تعریف کنیم و یا این بافت از محدوده بافت خارج می شد سرعت اجرا بالا می رفت.

وی در مورد مدیرانی که در استان اقامت ندارند گفت: قبول دارم که مدیران باید در استان اقامت کرده و خانواده هایشان را نیز به استان منتقل کنند اما به هرحال تعدادی از آنها فرزندان بزرگسالی دارند که شاید برای انتقال راضی نباشند البته ملاک ارزیابی ما حضور خود مدیران در استان و نوع خدمت رسانی و پای کار بودن آنهاست.

استاندار با کنایه اظهارداشت: البته برخی اوقات وقتی مدیران در کنار خانواده نیستند زمان بیشتری برای خدمت پیدا می کنند و تاثیرگذار تر هستند و همه ساعات خود را در دستگاه اجرایی سپری می کنند.  

شهرداری و میراث در کار فرهنگی نمره قبولی می گیرد

استاندار قزوین در پاسخ به این سوال که بهترین دستگاهی که در حوزه فرهنگی فعالیت کرده کدام است اظهار داشت: به نظر می رسد شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشیشهرداری قزوین و میراث فرهنگی علیرغم این که رسالت زیادی در این عرصه ندارند اما بیشترین خدمات را ارائه کرده اند که جای تقدیر دارد.

زاهدی در مورد صدور بیش از نیاز مجوز برای رسانه ها تصریح کرد: صدور مجوز بر اساس روال قانونی است و نمی توان این حق را از کسی گرفت و این مخاطب و مردم هستند که می توانند از یک نشریه یا رسانه استقبال کنند یا به آن توجه نداشته باشند.

استاندار قزوین در مورد اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) افزود: از ابتدا سنگ بزرگی برداشته شد و طرحی را پیشنهاد و آغاز کردند که حجم عملیات آن مشابه حرم امام رضا(ع) بود و تامین اعتبار آن ممکن نیست در حالی که باید طرح کوچکتر و مرحله به مرحله انتخاب می شد تا نتیجه دهد اما امیدواریم با کمک دستگاههای اجرایی به سرانجام برسد.

شورای فرهنگی عمومی بزودی برگزار می شود

وی در خصوص تشکیل نشدن شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: همه در جریان هستید ریاست شورا با امام جمعه است و با مسائلی که بین رئیس شورا و مدیرکل ارشاد وجود داشت این جلسات تعطیل شده بود و من هم نمی توانستم بدون رئیس آن را برگزار کنم اما با تغییرات انجام شده امیدواریم جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز بزودی در قزوین برگزار شود.

نکته آخر: 

این مصاحبه نیز مانند نشست های قبلی در شرایطی به پایان رسید که تعداد زیادی از خبرنگاران موفق به طرح سوالات خود نشدند اما نکته قابل ذکر این که همچنان شاهد سوالات خوبی هستیم که گاهی بد مطرح می شود و یا شائبه منافع شخصی یا رسانه ای را ایجاد می کند و قضاوت ما در ارزیابی عملکرد یک مدیر را نه از روی میزان موفقیت و خدمات انجام شده و رضایت عمومی که از روی برخورد با رسانه خود قضاوت می کنیم که شاید منصفانه نباشد.

در کنار آن گاهی شان مدیران در نوع ادبیاتی که در نحوه طرح سوال خبرنگاران مطرح می شود رعایت نمی شود که این کار می تواند به شان و جایگاه رسانه ای استان قزوین که می توان گفت در کشور شاخص است وارد کند که انتظار می رود حتی انتقادهای تند و منطقی و سوالات خود را با ادبیات رسانه ای مطرح کنیم تا مدیران براستی به جایگاه واقعی رسانه ها در مطالبه گری مردمی و پاسخگو شدن خود پی ببرند و به خبرنگاران به دیده احترام و انسانهای فرهیخته بنگرند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی