باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مشاورین رسانه ای نامزد های احتمالی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 

 

مشاورین رسانه ای نامزدهای احتمالی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 

17مرداد ماه فرصت مغتنمی بود که  تعدادی از نامزدهای احتمالی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین به بهانه تبریک روزخبرنگار با حضور در دفاتر رسانه ها آخرین مواضع خود را در حوزه های مختلف تشریح کنند و به نوعی حضور خود در انتخابات را اعلام نمایند.

نامزدهای احتمالی اردوگاه اصولگرایان که دغدغه کمتری نسبت به نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات برای تائید صلاحیت دارند؛ مدت ها است که فعالیتهای پیدا و پنهان خود را برای حضور پرقدرت و پیروزمندانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند. حضور پررنگ در تجمعات  سیاسی، مذهبی، مناسبتی، محافل خصوصی و... از جمله این فعالیت ها است؛ اما تعیین و انتخاب مشاورین و اعضای ستادها اصلی ترین دغدغه این روزهای نامزدهای احتمالی انتخابات است.

بازشدن عرصه های مختلف و متنوع اطلاع رسانی و همچنین نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی، انتخاب مشاورین رسانه ای نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی را از اهمیت بیشتری برخودار کرده است زیرا رسانه ها نقش اساسی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و متقاعدسازی مخاطبان در زمان انتخابات بر عهده دارنـد.

بی شک بخشی از موفقیت یا عدم موفقیت نامزدهای احتمالی در انتخاب هوشمندانه مشاورین رسانه ای نامزدهای احتمالی نهفته است چرا که رسانه ها در ارتباطات سیاسی به عنوان کانال ارتباطی بین مردم و نامزد های انتخاباتی ایفای نقش می کنند، در مبارزات انتخاباتی به عنوان پل ارتـباطی بـین نـامزدها و شهروندان نقش بی بدیلی دارند و بخش گسترده ای از شهروندان از طـریق رسانه ها آگاهی و اطلاعات لازم را برای شرکت در انتخابات و گزینش نامزد موردنظر و مطلوب کسب می کنند؛ بنابراین وجود مشاوران توانمند و متخصص و با تجربه در عرصه ی رسانه ها برای نامزدهای انتخاباتی از اهمیت فوق العاده ای برخودار است.  

 مشاوران و تیم های رسانه ای حرفه ای نامزد های انتخابات می توانند با استفاده درست، به موقع، هوشمندانه، دقیق و هنرمندانه ازظرفیت و عرصه های جدید اطلاع رسانی، نگاه و توجه افکار عمومی را به سمت نامزد مورد علاقه خود جلب کنند؛  تجربه انتخابات متعدد در نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده است بخش زیادی از موفقیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی و ... در گروه انتخاب درست و دقیق مشاوران و تیم رسانه ای نامزدهای انتخاباتی بوده است.

به هرحال به نظر می رسد که در سطح استان قزوین نیز نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشاوران و تیم های رسانه ای خود را انتخاب و فعال کرده اند که در این یادداشت به چند مورد از آنان اشاره می شود؛

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که انتخاب مجدد وی در این جایگاه به تمام حاشیه ها پایان داد، از جمله نامزدهای محتمل  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که خود مدیر مسئولی نشریه نسیم حق را بر عهده دارد و از تیم وحامیان رسانه ای کاربلد و با تجربه برخوردار است به نظر می رسد که مسئولیت تیم رسانه ای وی در انتخابات پیش رو نیز همانند دوره گذشته بر عهده بهنام محمودی که از چهره های شناخته شده، مطرح و کاربلد عرصه رسانه های  استان محسوب می شود و در سیمای مرکز قزوین نیز دارای آنتن زنده است را برعهده خواهد داشت.

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی که اصلاح طلبان استان از عملکرد و مواضع ملی و استانی وی رضایت دارند و در سه سال گذشته حضور مناسبی در رسانه ها از جمله روزنامه های  سراسری داشته است؛ این حضور نشان از درک وی از تاثیر گذاری رسانه ها در هدایت افکار عمومی دارد؛ به نظر می رسد که وی همچنان نسبت به حوزه رسانه توجه ویژه ای داشته باشد، در همین راستا تیم مشاورین و رسانه ای زرآبادی در انتخابات پیش رو بر عهده برادر وی که در حال حاضر سرپرستی روزنامه همشهری در استان قزوین را بر عهده دارد سپرده شود.

بهمن طاهرخانی نماینده فعلی مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی است که به واسطه فعالیت برادرش در عرصه مطبوعات و همچنین علاقه مندی خودش با فضای رسانه ای بیگانه نیست؛ طاهرخانی که به واسطه قرارگرفتن در لیست امید موفق به راهیابی در مجلس شورای اسلامی شده است در دوره جدید اگر شرایط حضورش فراهم باشد به نظر می رسد همچنان از مشاوره برادرش حاج اسداله طاهرخانی مدیر مسئول روزنامه آوای تات بهره مند خواهد شد.

روح اله بابایی صالح عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که قبل از حضور در مجلس به عنوان یک چهره فرهنگی و دانشگاهی شناخته می شد در دوره گذشته با حمایت اصلاح طلبان و قرار گرفتن در لیست امید موفق به حضور در ساختمان مجلس شورای  اسلامی شد. بابایی صالح علی رغم اینکه معتقد است عملکرد قابل ارایه و دفاعی در مدت سه سال گذشته داشته

 

است اما به دلیل ضعف تیم رسانه ای نتواسته آنگونه که شایسته است عملکرد خود را در معرض قضاوت افکار عمومی قراردهد، هر چند که وی نیز ارتباط خوبی با پایگاه های خبری و خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری خانه ملت دارد؛ اما همچنان مسئولیت اطلاع رسانی فعالیت بابایی صالح برعهده مسئولین دفتر وی است.

حجت الاسلام قدرت اله علیخانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی که به نقل از خودش چه مسئولیت داشته باشد و چه نداشته باشد خدمت به مردم را برای خود یک تکلیف انقلابی و ارزش می داند یکی از محتمل ترین گزینه های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین است که البته حضور و یا عدم حضورش و همچنین اعلام حمایتش از دیگر نامزدهای انتخابات بر مشارکت مردم و شور حال انتخابات تاثیر گذار است؛ حاج آقای علیخانی بر خلاف عموم اصلاح طلبان همچنان بر اصول سنتی خود و به نوعی فعالیت های هیئتی در صحنه انتخابات اعتقاد دارد، به نظر می رسد که شیخ اصلاحات استان که چهره شناخته شده ای برای بسیاری از خبرگزاری ها، خبرنگاران و نشریات  سراسری چهره شناخته شده ای است چاره ای جز تن دادن به برخی از الزامات  و شرایط جدید در عرصه ی رسانه ها نخواهد داشت؛ لذا به احتمال زیاد مشاورین و تیم رسانه ای علیخانی را  تیم خبرنگاران هفته نامه تابان تشکیل خواهند داد.

دکتر لطف اله سیاهکالی که خود بیش از آنکه یک چهره سیاسی باشد با توجه به روزمه کاری در صدا و سیما یک چهره رسانه ای محسوب می شود که ازمدت ها پیش حضور خود در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرده است. حضور پررنگ در محافل مختلف و دیدار با چهره های متنفذ جریان اصولگرا در سطح ملی و استان در جهت اعلام آمادگی و برنامه ریزی جهت حضور در انتخابات بوده است.

 به نظر می رسد که سیاهکالی حسن رجبی از پیشکسوتان رسانه ای و سرپرست روزنامه کیهان در استان قزوین و مدیر مسئول نشریه نسیم قزوین را به عنوان مشاوره رسانه ای خود برگزیده است، رجبی چند ماهی است که نام سیاهکالی را در فضای رسانه ای استان قزوین برجسته و داغ نگه داشته است؛ رجبی معتقد است اگر سیاهکالی در لیست نهایی ائتلاف اصول گریان قرار بگیرد شانس برنده شدن در انتخابات را دارد.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی یکی دیگر از نامزد های احتمالی اردوگاه اصول گرایان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های قزوین، البرز و آبیک است  که سابقه یک دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را به همراه دارد، شنیده شده زرگر به عنوان مشاور رسانه ای حسینی انتخاب شده و مهدی بیگدلو از خبرنگاران جوان و دارای سبک که تجربه فعالیت و حضور در چند نشریه استان و دریافت جوایز جشنواره های مطبوعات را به همراه دارد به عنوان مسئول ارتباطات حسینی ایفای نقش می کند؛ بیگدلو معتقد است سید انقلابی و صریح لهجه ظرفیت و پتانسیل  لازم برای حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی را دارد.

روح اله عباسپور به عنوان تنها کاندیدای شاخص جریان اصولگرایان در شهرستان بوئین زهرا  که تجربه دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را به همراه دارد سید محسن موسوی که ارتباط نزدیکی با خبرنگاران و رسانه های استان بخصوص اصول گرایان را دارد ومنتسب به بیت  آیت اله سید حسن موسوی شالی می باشد را به عنوان مشاور رسانه ای خود برگزیده است. موسوی معتقد است که عباسپور شرایط و ظرفیت لازم در حوزه شهرستان های بوئین زهرا و آوج را برای حضور در سومین دوره در مجلس شورای اسلامی را دارد.

رجب رحمانی که بیشترین سابقه حضور در پارلمان کشور را در سطح استان قزوین به همراه دارد و چند سالی است که نشریه تاک به مدیر مسئولی وی بر روی پیشخوان دکه های مطبوعات استان خودنمایی می کند،  علیرضا رحمانی که تجربه فعالیت خبرنگاری را به همراه دارد و در ادوار مختلف مدیریت اداره کار چند شهرستان استان را داشته است و تجربه مشاوره فرمانداران را نیز در رزومه خود دارد مشاوره رسانه ای رجب رحمانی را برعهده خواهد داشت.

به هرحال باید منتظر نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ماند و سپس به صورت مبسوط در خصوص عملکرد موفق و یا ناموفق مشاوران و تیم های رسانه ای نامزد های انتخابات اظهار نظر کرد و به این سوالها پاسخ داد  که آیا کاندیداهای احتمالی انتخابات به بایدها و نبایدهای انتخاب یک مشاور انتخاباتی حرفه ای و بهترین مشاوران انتخاباتی بخصوص در عرصه ی رسانه ها دقت نظر داشته اند؟ آیا مشاوران و تیم های رسانه ای نامزدها از فرصت های طلایی در عرصه اطلاع رسانی برای پیروزی نامزد محبوب خود از همه ظرفیت ها بهره برده اند یا خیر؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی