باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
مدیران به جای فرار کردن از رسانه ها باید پاسخگوی مردم باشند

- رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: مدیران به جای فرار کردن از رسانه ها باید با تعامل منطقی با فعالان رسانه ضمن تبیین سیاست های دولت و عملکرد خود پاسخگوی مردم باشند.

 اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان ظهر دوشنبه به ریاست حبیبی معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان در استانداری برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: ارتباط دو سویه بین مدیران و رسانه ها ضروری است اما به نظر می رسد برخی مدیران از رسانه فراری هستند در حالی که ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی بیان کرد: بدنبال تبیین سیاست ها و شعارهای دولت هستیم و مدیران باید نسبت به برنامه ها و سیاست های دولت حساس باشند و برنامه ها و عملکردها را بموقع اطلاع رسانی کنند.

حبیبی تصریح کرد: ارتباط بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی باید دو سویه باشد اما برخی مدیران دستگاه ها از رسانه ها فراری هستند در حالی که باید عملکرد دولت بموقع و متناسب با شرایط جامعه اطلاع رسانی شود.

رئیس شورای اطلاعی رسانی استان قزوین یادآورشد: فراری بودن مدیران از رسانه ها یگ نگرانی است و در این میان ما مدیران در اطلاع رسانی هیچ تفاوتی بین رسانه ها اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها قائل نیستیم و باید خبرها افکار عمومی را اقناع کند.
 
وی گفت: البته بین یک رسانه پویا، زنده و فعال تفاوت قایل هستیم اما مرزبندی سیاسی نداریم و تنها نگاه فعال و غیر فعال داریم.

حبیبی اظهارداشت: مدیران باید به سیاست های دولت حساس باشند و در انعکاس اخبار فعال عمل کنند و حضور مدیران در رسانه مهم است.

وی اضافه کرد: پوشش برنامه ها توسط صدا و سیما مهم است و بر اساس قانون یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاهها باید به صدا و سیما و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اختصاص یابد.

حبیبی تصریح کرد: برای فرهنگ سازی یک ظرفیت خوب هزینه ای تامین شده و قانون این اختیار را داده است جهت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با صدا و سیما و رسانه ها قرارداد بسته و از آن استفاده شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین یادآورشد: به نظر می رسد در استان پایگاه اطلاع رسانی قوی نداریم و برخی ادارات مانند جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، آموزش و پرورش که برای ما مهم هستند حتما باید روابط عمومی قوی و پایگاه خبری داشته باشند تا انعکاس خبرها مناسب باشد هرچند در حال حاضر نیز خوب عمل کرده اند.

وی اضافه کرد: جلسات شورای اطلاع رسانی باید منظم باشد و اعضای رسمی حضور یابند و استفاده از ویژه نامه های فصلی مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی تصریح کرد: تعامل مدیران با رسانه در ارزیابی عملکرد مدیران ارزیابی خواهد شد و از فرمانداران انتظار داریم ماهانه گزارش عملکرد خود در رسانه ها را منتشر کنند.

رسانه ها درست اطلاع رسانی کنند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: اخیرا خبری در سایت ها منتشر شد که نان گران شده است در حالی که این موضوع در حال بررسی کارشناسی است و هنوز قطعی نشده اما بار منفی آن به جامعه منتقل شده است.

وی اظهارداشت: از برخی مدیران مانند رئیس سازمان صمت، مسئولان بازرگانی انتظار می رفت بلافاصله اطلاع رسانی کرده و موضوع را تکذیب می کردند تا مردم نگران نشوند اما این کار صورت نگرفت.

حبیبی کفت: ارزیابی وضعیت روابط عمومی ها در دستور کار قرار می گیرد چون این نهاد ‌مشاور مدیر و قلب دستگاه است و برای تجهیز آنها باید اقدام شود.

وی اضافه کرد: توقع ما از صدا و سیما این است اقدامات مهم استان را در قالب برنامه هایی با عنوان «قزوین در مسیر توسعه» تهیه کند و با هم فکری هم لازم است در این زمینه تلاش کنیم تا حس امید و نشاط و اعتماد آفرینی در جامعه زنده و تقویت شود.

حبیبی یادآورشد: البته کمبودها در قالب انتقاد سازنده باید گفته شود و یک انسجام خبری در استان صورت گیرد و  اطلاع رسانی جامعی داشته باشیم.

ثبت نام ۴۳ هزار نفر در سامانه سماح
 
وی در ادامه افزود: تاکنون ۴۳ هزار نفر از مردم استان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و هر چند مشکلات و نیازها زیاد است اما با عزم جدی همه مسئولان در حال برطرف شدن است و از خدمت رسانی دستگاهها تشکر می شود و در این راستا در کمیته های ۱۳ گانه کارهای زیادی شده است.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی