باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
۱۰۵ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در قزوین اجرا می شود

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی ۱۰۵ عنوان برنامه فرهنگی، علمی و ورزشی در مدارس و مناطق مختلف استان قزوین برگزار می شود.  

رضا ابراهیمی  در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی که در حسینیه سپاه صاحب الامر برگزار شد اظهارداشت: برنامه های این هفته از ۷ تا ۱۳  آبان ماه در سراسر کشور گرامی داشته می شود و در استان نیز برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

۱۰۵ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در قزوین

وی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده ۱۰۵ عنوان برنامه ها مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی در استان قزوین برگزار خواهد شد.

ابراهیمی اظهارداشت: دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با ائمه جمعه، صبحگاه مشترک، رزمایش پدافند غیر عامل در ۱۴ مدرسه از جمله برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان قزوین است.

وی بیان کرد: نشست بصیرتی  و روشنگری در بیش از ۵۰۰ مدرسه، برگزاری یادواره شهدا در مدارس، مسابقات ورزشی شلمل دو رهروران شهدا، نمایشگاه بسیج دانش آموزی، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، استاندار و امام جمعه، تجلیل از ۱۱۶ نخبه ورزشی، علمی و فرهنگی، اردوی یک روزه بازدید از لانه جاسوسی و دعوت از خانواده شهدا در مدارس در هفته بسیج دانش آموزی اجرا می شود.

ابراهیمی افزود: در سراسر کشور بیش از ۴۰ هزار یادواره شهدا در مدارس برگزار خواهد شد که در استان قزوین هم میزبان برگزاری ۲۸۰ یادواره شهید خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان برخی فعالیت های مهم بسیج دانش آموزی برای مقاطع مختلف تحصیلی یادآورشد: اجرای طرح ولایت در تابستان با حضور ۲۸۰ دانش آموز در مقطع مترسطه پایه یازدهم به مدت یک هفته در اردوگاه یانس آباد، اجرای طرح شهید بهنام محمدی با محور مسجد، خانواده و مدرسه با حضور ۱۶۷ نفر از سرگروهها در قالب سند تحول بنیادین در ۵۵ مدرسه متوسطه دوره اول، زیباسازی و مرمت مدارس در ۱۴ ناحیه آموزش و پرورش، دیدار با رهبری و کنگره هم فکری آینده سازان از کارهای فرهنگی انجام شده در این سازمان است.

تجمع ۱۳ آبان در قزوین برگزار می شود

ابراهیمی بیان کرد: برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در روز ۱۳ آبان با تجمع گسترده دانش آموزان در خیابان شهدا به اوج خود خواهد رسید تلا این ایام با این رویداد تاریخی به پایان برسد.

۴۲۰۰ دانش آموز استان قزوین عازم اردوی راهیان نور می شوند

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس امسال ۴۲۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه در قالب اردوی راهیان نوز عازم جنوب کشور می شوند.

وی گفت: اردوهای راهیان نور امسال ا  ۱۱ آبان ماه تا ۲۰ آذر ماه برای دختران و از اول بهمن تا ۲۰ اسفند ماه برای پسران دانش آموز برگزار می شود که هزینه هر نفر حدود ۲۵۰ هزار تومان است که ۵۰ هزار تومان خودیاری می گیریم و بقیه را خودمان تامین می کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در هر اردو. سه معلم، یک راوی، یک روحانی داریم و یک پاسدار هم اعزام می شوند تا فعالیتهای فرهنگی بخوبی اجرا شود.
 
وی اظهارداشت: با تمهیدات اندیشیده شده و استفاده از اتوبوس های سالم و نو و ایمن و افراد با تجربه خوشبختانه در ۱۱ سال گذشته ایچ حادثه ای در برگزاری اردوی راهیان نور نداشتیم و به یاری خدا از این پس هم این کار فرهنگی بخوبی برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اضافه کرد: این اردوها اختیاری و داوطلبانه است و دانش آموزان از آن استقبال می کنند که جامعه هدف ما ۱۵ هزار نفر است که امسال هم ۴۲۰۰ دانش آموز در این اردوها شرکت خواهند کرد و کنگره هم فکری آینده سازان با حضور ۵ نفر از دختران و ۵ نفر از پسران منتخب دانش آموز برگزار می شود.

شرکت ۳۰ هزار دانش آموز در اردوی عملی دفاعی

وی اضافه کرد: اردوی عملی درس آمادگی دفاعی برای ۳۰ هزار نفر دانش آموز استان پیش بینی شده که در اردوی عملی شرکت می کنند.

رئیس سازملان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: طرح شهید بهنام محمدی با هدف تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی با هدف گذاری ۸ تا ۱۰ میلیون نیروی جوان انقلابی در کشور اجرایی شده که این کار ارزشمند با همکاری آموزش و پرورش و در راستای تعمیق باورهای دینی، انس دانش آموزان با مساجد و اماکن مذهبی برای ۱۵ هزار دانش آموز در ۵۵ مدرسه استان هم عملیاتی شده و تلاش می کنیم پس از ۶ سال جمعیت نمازخوان نوجوان و جوان در مساجد و مدارس بیشتر شود.

ابراهیمی اضافه کرد: این طرح درقالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای پایه هفتم پیش بینی شده و تاکنون دو سال آن سپری شده و شاهد برگزاری پر رنگ نماز جماعت در مدارس و فعال شدن پایگاههای بسیج و تقویت شور و نشاط دانش آموزان هستیم که از همکاری آموزش و پرورش تشکر می شود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

سلام ، واقعا مفید بود اینجارو من تو گوشیم سیو کردم بعدا بیام بچرخم اینجا

تور کربلا

ممنون ازتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی