باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس در قزوین از فردا آغاز می شود

 رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور. با تمهیدات فراهم شده ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از فردا در قزوین آغاز می شود.

 محمد شفیعی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان فعالیت های ستاد انتخابات  شهرستان قزوین را تشریح کرد.

محمد شفیعی در این نشست اظهارداشت: فعالیت انتخاباتی برای دست اندرکاران وزارت کشور از دهم اردیبهشت ماه امسال  آغاز شده و تا روز چهارم اسفندماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: سراسر کشور حدود ۳۰۰ روز درگیر انتخابات است تا ۱۸  فرآیند انتخابات را اجرایی کند و این فرآیندها از  ثبت نام تا روز رای گیری است.

فرماندار قزوین تصریح کرد: همه فرآیندهای انتخابات تاریخ و روز شمار دارد و تنها مناسبتی است که تا انتهای انتخابات با زمان جلو می رود و کاملا مر قانون رعایت می شود و تابع ضوابط موشکافانه قانون است و تاکنون هیچ وقفه ای نداشته است.  

وی گفت: در استان ۱۰ کمیته و در شهرستان قزوین با افزایش شش کمیته ابتکاری تعداد ۱۶ کمیته فعال شده و مسئولان آنها نیز مشخص شده اند.

فرماندار قزوین یادآورشد: در این دوره یک فضایی هم برای رسانه ها اختصاص یافته تا با راحتی بیشتری بتوانند گزارش و خبر تهیه کنند و هر داوطلب که وارد می شود چون چند همراه دارد فضایی برای اطرافیان داوطلبان هم پیش بینی شده است و خبرنگاران می توانند گفتگوهایی با نامزدها داشته باشند.

آغاز ثبت نام از داوطلبان از فردا یکشنبه 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین اظهارداشت: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ فردا یکشنبه دهم آذرماه آغاز می شود و چون زمان رای گیری حدود ۱۰ ساعت برای ثبت نام هم مدت پیش بینی شده که به صورت همزمان می توانیم از ۴ نامزد ثبت نام کنیم.

وی بیان کرد: دفتر هیئت نظارت در ستاد انتخابات استان دایر شده و در روند اجرایی مشکلی نداریم و یک دفترچه تدوین شده که آنچه داوطلبان باید بدانند گردآوری شده و در اخیتار افراد قرار می گیرد که امیدواریم داوطلبان منشور اخلاقی را هم اگر تمایل داشتند امضا کنند.

شفیعی افزود: هیئت اجرایی از فردا کار خود را آغاز می کند و ۳۰ نفر معتمد برای انتخاب ۸ نفر هیئت اجرایی وارد شور می شوند و در کنار سه نفر افراد اداری شامل دادستان، مدیرکل ثبت احوال و فرماندار در کنار هیئت اجرایی وارد عرصه اجرا می شوند.

وی اظهارداشت: در انتخابات مجلس دوره نهم ۴۸ نفر ثبت نام کردند و در دوره دهم تعداد داوطلبان ۹۷ نفر بود که ۳۳ نفر تایید صلاحیت شده و وارد رقابت شدند و امسال پیش بینی می کنیم این تعداد بیشتر شود.

فرماندار شهرستان قزوین یادآورشد: وظیفه رسانه ها با همه مشکلات ایجاد شور انتخاباتی است و مسئولان هم باید تلاش خود را بیشتر کرده و با رصد مستمر بازار پای کار باشند و به مردم خدمت کنند.

وی بیان کرد: در این شرایط هیچ چیزی مهمتر از حفظ وحدت نیست و رسانه ها می توانند به تقویت این انسجام کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین افزود: داوطلبانی که تبلیغات زودهنگام داشته باشند رصد شده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد و در هیئت های اجرایی هم هر نوع شکایتی بسرعت رسیدگی می شود.

شفیعی اظهارداشت: حضور کارکنان دولت و مدیران در وقت اداری در ستادها ممنوع است مگر مرخصی گرفته باشند و استفاده از اموال بیت المال کاملا ممنوع است و رسانه ها هر تخلفی دیدند که مدیری سوء استفاده می کند لازم است انعکاس دهند.

وی بیان کرد: از امروز در کنار نمایندگان فعلی هم حضور نخواهیم یافت تا تبلیغی نشود و در مراسمی که شائبه طرفداری از جناحی باشد نباید  مدیران دولتی شرکت کنند.

فرماندار قزوین از رسانه ها خواست ضمن اطلاع رسانی مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات داوطلبان را مجاب کنند تا منشور اخلاقی را که اختیاری است امضا کرده و به آن پایبند باشند تا انتخاباتی قانونی و توام با اخلاق مداری را تجربه کنیم.

 

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی