باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آب دریاچه اوان الموت کم شده است

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۴۱ ب.ظ
آب دریاچه اوان الموت کم شده است

 بخشدار الموت شرقی گفت: میزان آب دریاچه اوان در الموت قزوین به نسبت سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته که باید مورد توجه و پیگیری مسؤولان قرار گیرد.

احمد محمدی در نشست بررسی مسائل دریاچه اوان که در استانداری قزوین برگزار شد،اظهار داشت: متاسفانه میزان آب دریاچه اوان کم شده و تقریبا ۱۲ متر از ساحل دریاچه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اولویت‌ استان باید حفظ دریاچه اوان باشد، اظهار داشت: از دهه ۷۰ تاکنون که ویلاسازی در اطراف دریاچه اوان شروع شد، هیچ نوع برنامه منسجمی برای حفظ و نگهداری این دریاچه زییا و گردشگرپذیر تدوین نشده است.

محمدی به ضرورت یک مدیریت کلان در حفظ دریاچه اوان اشاره کرد و گفت: هم اکنون محیط زیست به عنوان متولی این دریاچه باید علاوه بر تامین زیرساخت‌ها، خط قرمزهایی را تعریف کند که هیچ دستگاه و سرمایه‌گذاری حق تجاوز به این جاذبه خدادادی را نداشته باشد.

بخشدار الموت شرقی با بیان اینکه یک تعاونی برای حفظ و نگهداری این دریاچه وجود دارد، اظهار داشت: این شرکت تعاونی سال گذشته چهار میلیارد ریال از محل گردشگری آوان درآمد کسب کرد که نشان از چرخه مالی مناسب در این مجموعه را دارد.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه بی‌برنامگی در دریاچه اوان باعث شده تا پربازدیدترین نقطه این استان همچنین مورد غفلت واقع شده و رو به نابودی برود.

وی خاطرنشان کرد: رفع کمبود تیرهای چراغ برق، نبود فاضلاب مناسب و مشکلات راه دسترسی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه اوان مطالبه می‌شود.

بخشدار الموت شرقی یادآور شد: متاسفانه دریاچه اوان هیچ نوع اعتباری از محل درآمدهای دولتی ندارد که لازم است در این رابطه نیز مدیران دستگاه های مربوطه مساعدت کنند.

دریاچه اوان در قزوین یکی از جاذبه های مهم گردشگری مهم استان قزوین در بخش الموت شرقی است.

این دریاچه در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و عمیق ترین بخش آن ۵/۷ متر عمق دارد. 

بر اساس آخرین آمار، این دریاچه با بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی کند و تنها منبع تغذیه آن چشمه های زلال  کف خود دریاچه است. 

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی