باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
شرکت های دانش بنیان از قوانین و مسئولان کشوری یک گام جلوترند

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: قوانین کشور با اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیست وشرکتهای دانش بنیان یک گام از قوانین و مسئولان جلوترند به همین دلیل طرح های فنآوری بخوبی اجرا نمی شود.

 نشست خبری رئیس پارک علم و فنآوری استان و مسئول سازمان بسیج علمی، ‌پژوهشی و فناوری استان قزوین با اصحاب رسانه  در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

مصطفی مافی در این نشست گفت: اهداف پارک علم و فنآوری کاملا با اهداف سازمان بسیج علمی و فناوری هماهنگ است و دو نهاد تصمیم گرفته ایم به جای موازی کاری دنبال هم افزایی باشیم.

وی بیان کرد: پارکها در کشور ذیل دانشگاهها ایجاد شده و مستقل عمل می کنند و رسالت اصلی آنها توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در هر استان است.

مافی افزود: اقتصاد پارکها با فروش محصول تجاری سازی شده شکل می گیرد و هیچ کشور پیشرفته ای فقط از منابع خود برای اداره کشور استفاده نمی کند بلکه با اتکا به نوآوری و فناوری حرکت می کنند.

وی اظهارداشت: اقتصاد ما در مسیری که با اتکا به نفت طی کرده درست نبوده و امروز که شرایط به گونه ایاست که ناچاریم اتکای اقتصاد از نفت را کاهش دهیم توجه به علم و فنآوری و شرکت های دنش بنیان دوچندان شده است.

توسعه زیست بوم فن آورانه دنبال می شود

مافی اضافه کرد: پارک ها وظیفه دارند توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در هر منطقه را محقق کنند لذا همه باید دنبال توسعه نوآورانه باشیم تا اقتصاد کشور نجات یابد.
 
وی بیان کرد: نوع کسب و کارهای هزاره سوم تفاوت کرده و از روش سنتی خارج شده است و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم تا از قافله عقب نمانیم.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی گفت: در پارک شرکتی داریم که محصول خود را بدون حضور فیزیکی می فروشد و صادرات بالایی دارد که اگر حمایت ما مستمر باشد به درآمدهای خوبی می رسد.

وی گفت: با تعامل خوبی که با سازمان بسیج علمی داریم دنبال این هستیم تا زنجیره تبدیل ایده به محصول و ثروت را بخوبی شکل دهیم و کمک کنیم شرکت های رشد وارد تولید محصول شده و در شهرک های صنعتی مستقر شوند.  

مافی اظهارداشت: داخل پارک محصولاتی داریم که ۲۰ برابر قیمت تمام شده برای فعالان آن سود دارد و محصولاتی به خارج صادر می شود که مشتری خوبی دارد چون پایه تولید آن علمی است.

وی بیان کرد: در سفر دکتر ستاری به قزوین مشخص شد بسیج هم زیرساختهای خوبی دارد که می تواند در اختیار فناوران قرار دهد لذا ما دنبال این هم افزایی هستیم و با این توافق مجموعه های تحقیقاتی و علمی داخل شهر سازمان بسیج در اختیار پارک قرار خواهد گرفت تا همه ایده پردازان بتوانند از این امکانات برخوردار
شوند.  

مافی یادآورشد: یک مجموعه هم در شهر صنعتی البرز به عنوان پردیس پارک در اختیار نوآوران قرار خواهد گرفت و این همکاری بین پارک و سازمان بسیج علمی فناوری شکل گرفته است تا بیانیه گام دوم درراستای زیرساخت ها مهیا شود.  

قوانین فعلی دست و پاگیر اقتصاد مقاومتی است

وی اظهارداشت: امروز با جرات باید گفت با قوانین دست و پاگیر نمی توان اهداف اقتصاد مقاومتی را پیاده کرد و برخی مقررات و قوانین ما با دیدگاه دانش بنیان نیست و با اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیست به همین دلیل مشکلات شرکت های دانش بنیان زیاد است.

مافی یادآورشد: شرکت های دانش بنیان یک گام از قوانین و مدیران ما جلوترند و قوانین متناسب با آنها نیست و  هر شرکتی که بخواهد رشد کند با این موانع روبرو می شود به همین دلیل نیازمند همکاری گسترده هستیم و روان سازی امور و تسهیل گری یک مطالبه جدی است تا مسئولان کشوری برای آن فکری کنند.

استقرار ۱۱۰ شرکت فنآور در پارک 

وی در ادامه گفتک در پارک علم وفنآوری استان قزوین ۱۱۰ شرکت فنآور مستقر شده اند که از ۶۳ شرکت دانش بنیان استان هم تعداد ۲۲ شرکت در این مرکز حضور دارند.

مافی یادآورشد: ۸۵ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد هستند و ۲۵ شرکت نیز رشد یافته محسوب می شوند که تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان در پارک تولید شده که برخی از آنها مانند دستگاه حفاری تونل، توربوشارژر، موتور لوکوموتیو بی نظیر هستند.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی استان قزوین افزود: همچنین محصولات دیگری مانند دستگاه تصفیه آب و فاضلاب، تجهیزات کشاورزی، وسایل آرایشی، بهداشتی و دارویی، قطعات فنی، مهره های بار نیروگاهی، تیوپ های ایکس ری در صنعت فولاد در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک به تولید رسیده و تجاری سازی شده اند.

وی حمایت از طرح های کاربردی و عملیاتی را از دیگر رسالت های خود در پارک علم و فنآوری دانست.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی