باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
احزاب با بسترسازی مشارکت حداکثری موجب اقتدار کشور می‌شوند

 احزاب با بسترسازی برای حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری در انتخابات آینده می‌توانند ضمن امید آفرینی در جامعه، موجب اقتدار و اعتبار کشور در عرصه بین‌المللی شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین  در خصوص اهمیت نقش احزاب در انتخابات افزود:احزاب در نظام‌های مردم سالار نقش تعیین کننده‌ای در جابه جایی و توزیع قدرت دارند و موجب اعمال حاکمیت مردم در ارکان مختلف نظام سیاسی می‌شوند.
اسدالله حمزه‌ای گفت:احزاب به عنوان کنشگران سیاسی در فرایند تحرک و نشاط جامعه نقش آفرین هستند و تحرک و فعالیت آنها به ویژه در ایام انتخابات در میزان مشارکت سیاسی جامعه موثر است.
این مسئول با تبیین نقش انتخابات در عرصه سیاسی کشور، اضافه کرد:این رویداد بزرگ سیاسی به عنوان ابزاری است که به وسیله آن می‌توان اراده شهروندان را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان اقتدار کشور مداخله داد.
وی افزود:بر همین اساس احزاب چون از ظرفیت و پتانسیل مناسب برای بسیج و تهییج افکار عمومی برخوردارند می‌توانند مشارکت توده‌ای مردم را به مشارکت فعال در عرصه انتخابات تبدیل نمایند.
این مسئول گفت: احزاب با ایجاد انگیزش، فرصت‌هایی را برای معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان و نیز ائتلاف گروه‌های سیاسی جهت رقابت‌های قانونی و ضابطه‌مند فراهم می‌کنند تا مردم جامعه مشارکتی فعال در این زمینه داشته باشند.
حمزه‌ای گفت:در این مقطع کنونی، نقش و کارکرد احزاب برای نظام سیاسی بسیار جدی و سرنوشت ساز است و آنها می‌توانند با ایجاد شور و حماسه، حضور مردم را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به منصه ظهور رسانده تا یک بار دیگر این حضور در تاریخ انقلاب ماندگار شود.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین اظهار داشت:۱۱۶ حزب سیاسی و هشت جبهه حزبی دارای مجوز قانونی از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور هستند و در مجموع ۴۸ حزب در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی