باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
تقویت وحدت و انسجام مردم موجب عبور از مشکلات و یاس دشمن می شود

 نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: عبور از مشکلات و چالش ها و مایوس کردن دشمنان نیازمند تقویت انسجام و وحدت مردم است.

 مراسم یادبود شهادت سردار سلیمانی و شهدای حادثه دلخراش سانحه هوایی از سوی استانداری قزوین، ظهر پنجشنبه با حضور جمالی پور استاندار، حجت الاسلام سید رضا اکرمی از خطیبان کشور، معاونان سیاسی امنیتی، اقتصادی و عمرانی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در این مراسم اظهار داشت: ترور شهید سلیمانی یک رویداد مهم و بزرگ بود که در مراسم تشییع، اوج محبت یک ملت به سرداری بزرگ نشان داده شد.

وی اضافه کرد: سلیمانی مانند یک مرجع تقلید و یا یک عالم دینی، شخصیت علمی بزرگ نبود که با تبلیغات رسانه‌ای شناخته شده باشد اما پس از شهادت این سردار رشید اسلام بیش از ۲۵ میلیون تشییع کننده از گروه‌های مختلف داشتیم که بی نظیر بود و تنها علت این محبوبیت محبت الهی بود.

اکرمی تصریح کرد: این که همه آمدند و گریستند و برای شهید طلب آمرزش کردند نشان داد انسان‌های مؤمن در قلب‌ها جا می‌گیرند و یادشان از اذهان پاک نخواهد شد و هر کس با خدا معامله کند عزت و جایگاهش را خداوند تعیین می‌کند.

پذیرش اشتباه، موجب عزت انسان می‌شود

نماینده دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گاهی در عملیات جنگی پیروز و گاهی شکست می‌خوردیم و به هر حال اشتباه و خطا هم داشته ایم و امروز هم باید بپذیریم بروز اشتباه امری طبیعی است اما باید مراقب باشیم که خطاها تکرار نشود.

وی افزود: حادثه سقوط هواپیما همه ما را غمگین کرد و نمی‌خواهیم این اشتباه انسانی را توجیه کنیم اما باید بپذیریم خطا در میان خانواده، دستگاه اجرایی، سیاسیون، اقتصاد گران امری طبیعی است و باید همه درس عبرت بگیریم و مراقب باشیم خطاهایمان تکرار نشود.

حجت الاسلام اکرمی زیر سوال بردن خدمات نظام را خواست دشمن دانست و اظهار داشت: انسان‌های منطقی باید دستاوردهای انقلاب را در عرصه‌های مختلف برای نسل جوان و دیگران بازگو کنند تا دچار اشتباه نشویم و با دست خودمان خدمات انجام شده را زیر سوال نبریم.

این خطیب کشور یادآور شد: باسوادی ۹۶ درصدی جامعه، جمعیت ۴ میلیون نفری دانشجویی، کسب رتبه‌های برتر در نانو، هسته‌ای و پزشکی و جایگاه علمی ایران بیانگر دستاوردهای ارزشمند انقلاب است که باید آن را قدر بدانیم و از آن صیانت کنیم.

وی بیان کرد: با داشتن منابع انرژی و موقعیت استراتژیک در منطقه می‌توانیم جایگاه بهتری برای خود در اقتصاد به دست آوریم اما این کار نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور است.

حجت الاسلام اکرمی اضافه کرد: مصرف بی رویه، بهره گیری از همه امکانات کشور، افزایش بهره وری، استفاده از نخبگان و قطع وابستگی از نفت در اداره کشور می‌تواند موفقیت‌های ما را بیشتر کند.

وی اظهار داشت: حفظ وحدت و انسجام جامعه رمز موفقیت و عبور از چالش‌ها است و همه باید در این شرایط حساس برای نا امید کردن دشمنان در کنار هم باشیم و تفرقه و دو دستگی را کنار بگذاریم.

اکرمی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های نخبگان کشور بیشتر استفاده کنیم و با مشورت با یکدیگر به دستاوردهای بهتری برسیم.

اکرمی اضافه کرد: نکته دیگر این است که اگر اشتباه کنیم باید روحیه عذرخواهی داشته باشیم و خطای خود را بپذیریم زیرا هیچ کسی با عذرخواهی کوچک نمی‌شود لذا لازم است مراقب باشیم اشتباه تکرار نشود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی