باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
انتخابات عرصه وزن کشی احزاب و جریان‌های سیاسی است

 فرماندار آوج گفت: انتخابات را باید عرصه وزن‌کشی و ارزیابی وضعیت و عملکرد احزاب و جریان‌های سیاسی دانست.

نصرت الله علیرضایی اظهار داشت: همه گروه ها و جریان های سیاسی همواره از مردم دم می زنند و خود را نمایندگان افکار عمومی می دانند اما انتخابات به مثابه یک بازار روز برای این جریان ها به شمار می رود که کالاهای خود شامل برنامه ها، دیدگاه ها، عملکردها و شعارها و رفتارهای خود را به معرض عرضه گذاشته و مردم از نظر خود بهترین آنها را انتخاب می کنند.

وی اظهار داشت: ممکن است یک گروه یا جریان سیاسی وزن خود را بالا بداند اما در واقع انتخاب وزن اجتماعی و میزان محبوبیت آنها را مشخص می کند.

این مسوول از انتخابات به عنوان یکی از مهم ترین اشکال مشارکت سیاسی مردم یاد کرد و گفت: انتخابات همچنین به عنوان یک آزمون و فصل الخطاب برای جریان ها و گروه ها و نخبگان سیاسی جامعه به شمار می رود.

وی، مشارکت و رقابت را به عنوان بال و مفهوم کلیدی انتخابات دانست و افزود: بدون این ۲ انتخابات معنا و مفهوم پیدا نمی کند.

علیرضایی با بیان اینکه مردم ما در هیچ مقطعی با صندوق های رای قهر نکرده اند،افزود: شاید برخی از اعضای جامعه نامزدهای مورد نظر خود را در بین افراد تایید صلاحیت شده نیابند و یا فرد مورد نظر آنها رد صلاحیت شده با این وجود بیشتر این افراد در پای صندوق های رای حضور می یابند چرا که حضور در پای صندوق رای را یک روش مناسب و معقول برای بیان و بازتاب نظرات و اعلام صدای خود می دانند.

 

 

فرماندار آوج در ادامه با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم در شهرهای کوچک و روستاها در بسیاری از مواقع بیش از شهرهای بزرگ بوده است،اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت این شهرستان روستایی است پیش بینی می کنیم مشارکت آوجی ها در انتخابات پیش رو بیش از سایر نقاط استان باشد.

وی با بیان اینکه ۷۳۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در شهرستان آوج را برعهده دارند،اظهار داشت: ۵۲ شعبه اخذ رای در این شهرستان تدارک دیده شده که از این تعداد ۱۷ شعبه ثابت و سایر سیار هستند.

علیرضایی خاطرنشان کرد همه تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه در شهرستان آوج اتخاذ شده است.

مردم شهرستان آوج به همراه بوئین زهرا یک حوزه انتخابیه را تشکیل داده و در مجلس شورای اسلامی دارای یک کرسی نمایندگی هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه برگزار می شود.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی