باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
مردم استان قزوین به اصول گرایان اعتماد کردند

 اعلام نتایج رسمی شمارش آرا در استان قزوین حاکی است مردم در سه حوزه انتخابیه این استان به نامزدهای اصول گرا اعتماد کردند و به ۴ منتخب خود روی خوش نشان دادند.

 در شرایطی که نتیجه نهایی شمارش آرا تا صبح امروز شنبه مشخص شده بود ولی به دلایلی که گفته شد اختلال در سیستم فنی برای تأیید نهایی از سوی هیئت نظارت بوده انتشار رسمی آن با تأخیر مواجه شده بود که سرانجام با رفع این مشکل منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تائید شورای نگهبان و وزارت کشور در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک، حوزه تاکستان و بویین زهرا مشخص شدند.

منوچهر حبیبی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتخابات روز گذشته که تا پاسی از شب و در چند نوبت تمدید شد شکوه خلق حماسه‌ای دیگر را نشان داد و این رویداد در سلامت کامل و بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد تا فهم بالای سیاسی مردم استان به رخ کشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: برنده اصلی انتخابات این دوره هم مردم هستند که حضورشان دشمن را نا امید کرد و به توصیه رهبری مردم لبیک گفتند و حماسه‌ای دیگر آفریدند و موجب اقتدار نظام شدند.

حبیبی گفت: جا دارد از همه عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی، محافظان صندوق‌ها، رسانه‌ها و نیروهای امنیتی که در ایجاد امنیت و آرامش صندوق‌های رأی تلاش شبانه روزی داشتند تشکر و قدردانی کنیم.

وی اظهار داشت: از همه داوطلبان که در این شرایط آمدند و خود را در معرض قضاوت مردم قرار دادند و حضور نامزدهای متعدد به نشاط انتخابات کمک کرد نیز تشکر کرده و از آنها درخواست می‌کنیم امانتدار رأی مردم باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از فرمانداران، بخشداران و دهیاران و اعضای شورای تأمین و عوامل امنیتی و نظارتی، دستگاه قضائی هم تشکر می‌کنیم که با تعامل بالای خود موجب شدند این رویداد بدون مشکلی برگزار شود.

۴ نامزد اصولگرا از استان قزوین راهی مجلس می‌شوند

حبیبی در ادامه وضعیت شمارش آرا در استان را که به وزارت کشور هم ابلاغ شده است اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک از مجموع ۲۲۳ هزار و ۴۳۶ رأی مأخوذه فاطمه محمد بیگی با ۱۰۸ هزار و ۹۲۴ رأی و لطف الله سیاهکلی با ۸۳ هزار و۵۵۵ رأی حائز اکثریت آرا شدند که راهی مجلس می‌شوند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان بویین زهرا و آوج از مجموع ۷۴ هزار و ۶۳۱ رأی مأخوذه روح الله عباسپور با ۳۷ هزار و ۵۸۹ رأی بیشترین رأی را به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: همچنین در حوزه انتخابیه تاکستان از مجموع ۶۹ هزار و ۹۴۷ رأی مأخوذه رجب رحمانی با کسب ۲۶ هزار و ۴۵ رأی حائز اکثریت آرا شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهار داشت: در استان قزوین ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که ۴۴ هزار و ۳۱۳ نفر رأی اولی بودند.

رسانه‌های قزوین سنگ تمام گذاشتند

حبیبی بار دیگر از مشارکت فعال خبرنگاران و رسانه‌های گروهی استان در انتخابات تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: از همه خبرنگاران و رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، مطبوعات محلی و سراسری و فعالان فضای مجازی در همه نقاط استان که پای کار بودند و به شور و نشاط انتخاباتی کمک کردند تشکر می‌کنیم و قدردان خدمات ارزشمند آنها هستیم.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها در اطلاع رسانی از زمان ثبت نام تا شمارش آرا و اعلام نتایج، بیان ویژگی‌های یک نماینده اصلاح، کمک به انتخاب درست و افزایش مشارکت نقش بی بدیلی داشتند که از همه سپاسگزاریم.

در استان قزوین ۱۰۴۰ شعبه اخذ رأی با بهره گیری از ۲۰ هزار نیرو دست اندر کار برگزاری انتخابات بودند.

استان قزوین ۴ کرسی در مجلس دارد و در این دوره تعداد ۳۷۳ هزار و ۹۲۲ نفر از واجدان شرایط در انتخابات شرکت داشتند.

از نکات قابل توجه این دوره باز ماندن یک نماینده فعلی مجلس (داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰) و کنار کشیدن بهمن طاهرخانی به نفع یک نامزد دیگر و رد صلاحیت یکی از نمایندگان اصلاح طلب استان (سیده حمیده زرآبادی) است.

همچنین چهره‌های شاخص و نیز افراد مورد حمایت اصلاح طلبان در این دوره نتوانستند آرای مردم را به خود جلب کنند. 

مهر قزوین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی