باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا:

احداث دیوار سنگی در نقاط پر خطر رودخانه حاجی عرب خسارت سیل را کاهش می دهد

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا گفت : احداث دیوار سنگی در برخی از نقاط پر خطر از جمله رودخانه صادق اباد  در محدوده شهر بوئین زهرا و رودخانه بهرام آباد در محدوده روستاهای قشلاق امین آباد،  حسین آباد و صدرآباد می تواند میزان خسارت و خطرات سیل را به حداقل ممکن برساند.

مهندس امیر نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده با اشاره به  حادثه خیز بودن شهرستان بوئین زهرابخصوص بخش مرکزی اظهار داشت : در چند سال اخیر با توجه به بارندگی های  گسترده و سیل آسا شاهد جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های فصلی بخصوص حاجی عرب و ایجاد خسارت های مختلف در  تعدادی از روستا های بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا بوده ایم.

 وی ادامه داد:  در سالجاری نیز با توجه به بارندگی روز های گذشته شاهد جاری شدن سیل و طغیان رودخانه حاجی عرب بودیم.

 نادری گفت : البته با توجه به تجربه سیل سال گذشته و لایروبی های انجام شده و آمادگی دستگاه ها و نیروهای امدادی امسال نسبت به سال گذشته  تا حدودی وضعیت بهتری داشتیم .

این مقام مسئول گفت : در سیل فروردین ماه سالجاری برخی از راه های روستایی بخش مرکزی از جمله روستا های حاجی عرب ، چلمبر ، صادق لو و .. دچار خسارت های سنگینی شدند  و راه های دسترسی روستای عباس آباد نیز به طور کامل تخریب شد که نیروهای امدادی به صورت هوایی به مردم روستا کمک و امداد  رسانی کردند.

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در خصوص میزان خسارت سیل اخیر تصریح کرد :  در حال حاضر به طور دقیق نمی توان میزان خسارت را براورد کرد چرا که علاوه برتخریب  ابینه و زیر ساخت ها ، مزارع و باغات روستائیان نیز دچار خسارت شده است که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیایی میزان خسارت هستند.

نادری در خصوص راهکارهای  اساسی  جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی سیلاب و طغیان رودخانه حاجی عرب در سال های آینده نیز بیان داشت :  انشااله با تکمیل و بهره برداری از سد بالاخانلو می توان امیدوار بود که  این آب گیری کامل سد تاثیر زیادی در مهار و هدایت سیلاب داشته باشد.

وی تاکید کرد : البته لایروبی  کامل رودخانه حاجی عرب از ابتداء رودخانه تا روستای خان آباد یکی دیگر از راه های تاثیر گذار در جلوگیری از طغیان رودخانه و جاری شدن  سیل در آینده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا یادآور شد : با توجه به تجربه سال گذشته و سالجاری احداث دیوار سنگی در برخی از نقاط پر خطر از جمله رودخانه صادق اباد  در محدوده شهر بوئین زهرا و رودخانه بهرام آباد در محدوده روستاهای قشلاق امین آباد،  حسین آباد و صدرآباد می تواند میزان خسارت و خطرات سیل را به حداقل ممکن برساند.

این مقام مسئول گفت : با توجه به محدودیت منابع اعتباری شهرستان بوئین زهرا  احداث  دیوارسنگی نیازمند اعتبارات سنگین هست؛  لذا انتظار داریم که مدیریت استان در سالجاری با اختصاص اعتبارات ویژه و مورد نیاز زمینه آغاز عملیات اجرایی دیوار سنگی و ایمن سازی رودخانه حاجی عرب و مسیسل های پر خطر را فراهم کند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی