باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
رسانه های قزوین در تقویت همدلی و کمک مومنانه نقش مهمی داشتند

 معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: رسانه های استان در دوران انتشار ویروس کرونا با احساس مسئولیت و تقویت امید در جامعه نقش مهمی در بسیج نیروها، اطلاع رسانی و کمک های مومنانه داشتند.

، مراسم تجلیل از فعالان رسانه در موضوع کرونا روز سه شنبه با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی. استانداری، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی، جانشین سپاه استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، کشاورز معاون شر کت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و جمعی از خبرنگاران در استانداری قزوین برگزار شد.

عیسی قبادی در این مراسم با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا و تشکیل ستادهای مختلف برای پیشگیری از انتشار آن اظهار داشت: شرایطی که در کشور رخ داد خاص و ویژه بود و پیچیده‌ترین شرایط را تجربه کردیم و با بیماری خاصی روبرو شدیم که عالم گیر شد.

وی افزود: مرموزی و پیچیدگی ویروس کرونا هنوز آشکار نشده است و تاکنون نسخه دقیق علمی برای مقابله با آن نداریم و سرفصل جدیدی در زندگی بشر ایجاد شده و شاید رفتارهای اجتماعی انسان را تغییر دهد و با شیوه جدیدی از زندگی مواجه شده باشیم.

قبادی تصریح کرد: ایران اسلامی که زیر فشار مسائل اقتصادی قرار داشت با کرونا دچار چالش‌های بیشتری شد و ابتدا مشکلات زیادی داشتیم اما به یاری خداوند و استقامت و مشارکت مردم توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم و امروز ۱۹ استان ما فوتی نداشته است.

معاون اقتصادی استانداری یادآور شد: تبعات این بیماری در سال جدید و تعطیل شدن مشاغل، زیان دیدن کسب و کارها، مسدود شدن مرزها، خانه نشینی مردم از آسیب‌های این حوزه بود.

وی گفت: همه وارد مشارکت شدند تا بخشی از مشکلات را کم کنیم و در یک بستر دینی و اجتماعی ستادی شکل گرفت که با اتکا به مردم توانست بسیج همگانی را محقق کند.

قبادی اضافه کرد: آنچه اتفاق افتاد این بود که بخش دولتی هماهنگ کننده و بستر ساز شد و همه کارها توسط مردم در صنعت، کشاورزی و کسبه کوچک و بزرگ، کارگر، کارمند، دانش آموز، دانشجو و شهری و روستایی شکل گرفت.

معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهار داشت: گستردگی کار کمک کرد تا در شهرستان‌ها کار به صورت متمرکز انجام شود و با کمک فرمانداری‌ها کارهای خوبی صورت گرفت و دفتر امام جمعه هم فعالیت چشمگیری داشت و مساجد هم محور شد و در ستاد اجرایی حضرت امام، بهزیستی، کمیته امداد، سپاه، بسیج و تشکل‌های مردمی وارد میدان شدند.

رسانه‌ها در استان موفق عمل کردند

قبادی بیان کرد: خبرنگارانی که با انگیزه و ذوق و تخصص وارد کار شده و احساس مسئولیت اجتماعی کرده توانستند موفق عمل کنند و ما قدردان خدمات آنها هستیم.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها در شرایط سخت کار کردند و با اخلاق رسانه‌ای کمتر انتقاد شد و همه پای کار بودند و به مسئولان کمک کردند تا کارها درست انجام شود و در این ایام شاهد رسالت حرفه‌ای خبرنگاران بودیم و کاستی‌ها را می‌پذیریم.

قبادی اضافه کرد: در استان هیچ بیماری پشت درب بیمارستانها نماند و کادر درمانی ایثار کردند و در کنار اطلاع رسانی دقیق توانستید به روند نزولی بیماری کمک کنید.

وی اظهار داشت: رسانه حرفه‌ای حتی انتقاد با رویکرد کارشناسی دارد که در این ایام خبرنگاران ضمن نگاه موشکافی و کارشناسی نگاه انتقادی هم داشتند و به شناسایی مشکلات کمک کردند و از نگاه موشکافانه که آئینه تمام نمای جامعه و امانتدار بودید تشکر می‌کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: حوزه رسانه در استان بسیار مسئولیت پذیر شد و به آرامش جامعه کمک کرد و التهاب زا نبود و کمک و همراه مسئولان و خدمتگزاران استان بود.

وی گفت: گام اول تقدیر از رسانه‌ها را در اولویت قرار دادیم زیرا به نقش رسانه در توسعه کشور واقفیم و قدردان شما هستیم.

قبادی افزود: کمیته ساماندهی ۶۵ هزار خانوار را شناسایی کرد که نیازمند کمک بودند و حوزه رسانه ملی و خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و نشریات محلی هم فضای همدلی ایجاد کردند و کمیته اطلاع رسانی و پشتیبانی و منابع با محور اتاق بازرگانی بسیار خوب عمل کردند و واحدهای تولیدی پیشگام بودند.

وی اظهار داشت: کمک مومنانه با علاقه شخصی بود و هیچ اجباری نداشتیم تا نیت خیرخواهانه محقق شود و در توزیع اقلام محور کار بسیج و سپاه بود و خالصانه کار کردند و در این میان همراهی مدیران و مردم بی نظیر بود و دستاورد آن همدلی و وفاق همگانی بود.

قبادی گفت: در مرحله اول کمک مومنانه ۲۲ هزار بسته معیشتی، در مرحله دوم ۲۵ هزار بسته توزیع شد و مرحله سوم در روزهای آینده با توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی به صورت متمرکز استانی انجام می‌شود.

 

وی گفت: در شهرستان‌ها هم کارهای جداگانه ای صورت گرفت و ستاد اجرایی ۲۰ هزار بسته در دستور کار داشت و نهادهای دیگر از جمله، بهزیستی و کمیته امداد و ادارات هم کمک‌هایی داشتند که کار بزرگی صورت گرفت که افتخار آن متعلق به مردم است.

در ادامه از جمعی از خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌های فعال استان تجلیل شد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی