باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
مدیران اقتصادی قزوین، تولید را بر همه امور مقدم بدانند

استاندار قزوین گفت: مدیران حوزه اقتصاد در استان باید تولید را بر همه امور مقدم بدانند و از ایجاد هرگونه چالش و مشکل برای کارخانجات جلوگیری کنند.

هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در بازدید از شرکت سرام آرا در شهر صنعتی البرز، افزود: استمرار معافیت‌های بیمه‌ای و تامین اجتماعی باید تا پایان خردادماه سال جاری از سوی مدیران استان قزوین اجرایی شود تا کارخانجات بتوانند در این مدت برای حفظ تولید اقدام کنند.
جمالی پور تصریح کرد: سختی‌هایی که امروز به واسطه کرونا برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است باید بین همه دستگاه‌ها تقسیم شود و نباید یک کارخانه و واحد تولیدی،  زیر بار فشارها تنها بماند.
مقام ارشد اجرایی استان قزوین خاطر نشان کرد: در مورد مشکلات تعهدات ارزی و مبادلات تجاری واحدهای تولیدی استان با کشورهای همسایه لازم است که نشستی با عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی تشکیل شود و مشکلات تجاری را با این نهاد در میان بگذاریم.
جمالی پور یادآور شد: شرکت سرام آرا می‌تواند محصولاتش را به کشورهای مستقل مشترک ‌المنافع (CIS)صادر کند، چون استانداردهای روسیه و ترکیه بسیار دشوار است و ورود کاشی و سرامیک به این کشورها نشان از ظرفیت بالقوه این شرکت دارد که باید بیشتر از آن استفاده کرد.
استاندار قزوین با اشاره به مشکلات مدیریت شهرک صنعتی البرز، افزود: نمایندگان کارخانجات شهر صنعتی البرز باید برای مدیریت بهینه و هدفمند در تصمیمات هیات مدیره شرکت شهر صنعتی البرز مشارکت کنند.
وی افزود: لازم است که برای حضور ۲ نفر از صاحبان صنایع این شهرک در هیات مدیره،  سازوکار لازم ایجاد شود و هرساله در مجمعی این افراد انتخاب شوند.
جمالی پور به دیگر مشکلات شهر صنعتی البرز اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل عوارض جاده‌ای، آسفالت، پسماند و موارد دیگر لازم است که نشستی مشترک با مسؤولان مربوط تشکیل شده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
علی اصغر آهنی‌ها مدیرعامل شرکت سرام آرا نیز در این دیدار گفت: مشارکت مدیران عامل کارخانجات در تصمیم شهر صنعتی البرز باید لحاظ شود تا از انبار شدن مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی جلوگیری کنیم.
وی افزود: سرام آرا تنها کارخانه تولید کاشی و سرامیک تزیینی در کشور است که سال گذشته ۹۵۰ هزار دلار به کشورهای خارجی صادرات داشت و هم اکنون عزم خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان جزم کرده است.
استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی