باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین به شبکه اینترنت متصل می‌شوند

 سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری استان قزوین گفت: تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

 مرتضی شهامی سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری استان قزوین روز پنجشنبه در حاشیه آئین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصادی دیجیتال که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد در نشست با جمعی از رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: امروز با حضور و دستور رئیس جمهوری سه پروژه بزرگ توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و همچنین ارتقا سهم محتوای داخلی بر بستر این شبکه و یک طرح حمایت از استارت آپ ها افتتاح شد که استان قزوین به صورت کلی و زیر ساختی نیز از مزایای این پروژه‌ها بهره مند می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از سه پروژه بزرگ توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات شاهد تحولات بسیار خوبی در این حوزه خواهیم بود.

شهامی افزود: در هفته گذشته نیز با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شاهد بهره برداری از پروژه‌های وزارت ارتباطات برای گسترس پوشش اینترنت به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بودیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۲۵ هزار نفر جمعیت وجود دارد که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری این روستاها هم به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد جمعیت استان قزوین به تلفن همراه دسترسی دارند.

شهامی بیان کرد: علی رغم پراکندگی بسیار بالای روستاهای استان ۹۸ درصد جمعیت استان قزوین امکان استفاده از اینترنت را دارند.

وی با بیان اینکه در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام شعب اخذ رأی با استفاده از اینترنت اطلاعات خود را به صورت آنلاین ارسال می‌کردند گفت: ۹۹ درصد شعب اخذ رأی در همان مکان استقرار صندوق امکان دسترسی به اینترنت را داشتند در حالی که در انتخابات دوره‌های گذشته چنین امکانی با این گستردگی وجود نداشت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری استان قزوین با اعلام اینکه ظرفیت و بسترهای لازم از سوی وزارت ارتباطات و فن آوری جهت اجرای کامل دولت الکترونیک وجود دارد اظهار داشت: اجرای دولت الکترونیک از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هیچ گونه مشکل و و کمبودی ندارد بلکه اجرای این طرح مهم و تأثیرگذار نیازمند عزم ملی و هماهنگی و فراهم شدن شرایط مناسب از سوی دستگاه‌های ارائه کننده خدمات است.

وی تاکید کرد: پهنای باند به اندازه کافی حتی بیش از نیاز برای اجرای دولت الکترونیک وجود دارد و امیدواریم با تعامل بین دستگاهی امکان اجرای کامل دولت الکترونیک تا پایان سال در استان فراهم شود.

شهامی در خصوص میزان آنتن دهی تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان قزوین یاد آورشد: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از محورهای استان از پوشش مناسب تلفن همراه برخوردار است ضمن اینکه در هیچ کجا امکان دسترسی صدرصدی تمام جاده‌ها از شبکه تلفن همراه وجود ندارد.

مهر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی