باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
رفع پدیده سگ گردانی در معابر قزوین نیازمند برنامه‌های فرهنگی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پدیده سگ گردانی و چرخاندن سگ‌های تزیینی در معابر و پارک‌ها به لحاظ مغایرت با آموزه‌های دینی ما نیازمند برخوردها و برنامه‌های فرهنگی است.

مهدیه السادات قافله باشی در سومین نشست کمیته زنان استان قزوین که با موضوع عفاف و حجاب و دهه کرامت برگزار شد،افزود: اگرچه شهرداری با نصب تابلو به مردم اطلاع رسانی می‌کند که ورود سگ‌ها به پارک ممنوع است، اما این کمکی نمی‌کند و برای رفع این معضل نیازمند کارهای بنیادی و فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه "حیا و معصومیت" گمشده این روزهای جامعه است، اظهار داشت: برخورد با پدیده‌هایی که به آموزه‌های اسلامی ضربه می‌زند نیازمند کارهای فرهنگی است و باید در این رابطه از سوی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

قافله باشی تاکید کرد: در بیلبوردها و بنرهای سطح شهر نباید موضوع عفاف و حجاب و توصیه های اخلاقی و دینی محدود به ایام خاصی مانند دهه کرامت باشد بلکه در این قبیل اقدامات باید در طول سال ادامه داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: ترویج آموزه‌های اسلامی و حقوق شهروندی، بازگو کردن نحوه برخورد حضرت محمد (ص) با دخترش حضرت فاطمه در فضای مجازی و حتی صدا و سیما از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم استفاده از ظرفیت بانوان ورزشکار برای تبلیغ توصیه های اخلاقی به دختران و زنان تاکید کرد و گفت: متاسفانه قهرمانان ورزشکار زن به اندازه مردان به مردم معرفی نمی‌شود و این درحالی است که زنان ورزشکار ما با حجاب اسلامی در مسابقات بین المللی شرکت کرده و افتخار آفرینی می‌کنند.

قافله باشی با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید همه زنانی که در طول یکسال گذشته قهرمان شده‌اند، تصویر آنها در سکوی قهرمانی به مردم نمایش داده شده و الگوی جوانان دیگر قرار گیرند.

وی  همچنین یادآور شد: در حوزه پرستاران زن نیز اتفاقات بسیاری افتاده است و زنان پرستاری که در ایام کرونا فعالیت کرده‌اند باید این دهه مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی