باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
تاریخ، تمدن و فرهنگ بهترین عامل تقویت وحدت است

قزوین- استاندار قزوین گفت: ظرفیت‌های ارزشمند تاریخ، تمدن و فرهنگ بهترین راه برای تقویت وحدت و همبستگی است.

 هدایت الله جمالی پور عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از الواح هخامنشی و گور سه هزار ساله بانوی سگزآبادی که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، طاهرخانی شهردار قزوین، معاون عمرانی استاندار و فرماندار و جمع دیگری از مسئولان در موزه شهر قزوین برگزار شد با بیان اینکه همه ما به تاریخ و تمدن و گذشته خود افتخار می‌کنیم اظهار داشت: وجود تاریخ و تمدن ۹ هزار ساله در استان قزوین و شهر سگزآباد افتخار بسیار بزرگی است که متأسفانه ناشناخته باقی مانده است.

وی تصریح کرد: کشور ایران با این تاریخ و تمدن و بزرگان و پهنه وسیع، افتخار دنیا هم محسوب می‌شود و زمانی که دانشمندان و بزرگان ما در عرصه علم بزرگی می‌کردند اروپا در جهل مطلق به سر می‌برد.

استاندار قزوین افزود: ایران مبدع حقوق بشر و علوم مختلف بوده و حتی در شرایط امروزی نیز دستاوردهای دانشمندان کشورمان از جمله بوعلی سینا، زکریایی رازی و خواجه نصیرالدین طوسی در دانشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمالی پور با یادآوری اینکه آمریکا با این همه ادعا قدمتی بیش از ۳۵۰ سال ندارد گفت: کشور ما شکوه تمدن بشری است و تمام افتخار تاریخی اروپا به تمدن روم و یونان می‌رسد این در حالی است که تاریخ و تمدن ایران به چندین هزار سال می‌رسد.

وی اظهار داشت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود استفاده مطلوب کنیم و امروز ما در عرصه صنعت همانند حوزه دفاعی پیشرفت نداشته ایم لذا باید از ظرفیت‌ها و افتخارات گذشته خود به درستی و شایستگی استفاده کنیم تا به اهداف متعالی خود دست یابیم.

استاندار قزوین یادآور شد: کشور ما داعیه دار فرهنگ است اما امروز دچار بداخلاقی شده ایم چرا که مسائل فرهنگی متأثر از مسائل سیاسی شده است.

جمالی پور انسجام و همدلی را تولید کننده عزت اقتدار، امنیت و پیشرفت دانست و گفت: هر کجا ما وحدت و همدلی داشته ایم قدرت و پیشرفت را در آغوش گرفته ایم و هر کجا دعوا باشد شکوه و دیگر مؤلفه‌های توسعه و اقتدار از بین می‌رود.

وی گفت: باید از ظرفیت‌های بی بدیل کشور در بخش‌های مختلف از جمله تاریخ و تمدن و فرهنگ برای وحدت و همبستگی استفاده کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما به همه تاریخ و تمدن کشور و استان بخصوص تاریخ و تمدن ۹ هزار ساله سگزآباد افتخار می‌کنیم لذا افتخارات گذشته باید ما را به هم پیوند بزند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی