باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

آقابابایی  شهردار اسفرورین:

ساماندهی کانال شهید بهشتی خسارت فصل بارندگی را کاهش می دهد

 

شهردار اسفرورین گفت: باز سازی کانال شهید بهشتی و امام خمینی (ره) با استفاده از احداث دیوار سنگی از جمله اساسی ترین و بهترین راهکار برای جلوگیری از خسارت های آینده طغیان رودخانه شهید بهشتی است.

مهندس محسن آقابایی شهردار اسفرورین در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهر اسفرورین یکی از متراکم ترین شهر های استان به لحاظ جمعیتی است اظهار کرد: شهروندان اسفرورین در عرصه های مختلف انقلاب حضوری موثر و پررنگ داشته اند که تقدیم دهها شهید، جانباز ، آزاده و ایثارگر سند پر افتخار شهروندان اسفرورین در دفاع از انقلاب و حریم ولایت است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در ادوار مختلف فعالیت های خوبی در شهر اسفرورین انجام شده است اما همچنان شهر اسفرورین در زمینه زیر ساخت های شهری با مشکلات و کاستی های روبرو است.

وی سپس با یاداوری اینکه شهر اسفرورین به لحاظ موقعیت مکانی یکی از شهرهای حادثه خیز استان قزوین محسوب می گردد خاطرنشان کرد : در سال های اخیر بخشی از زیرساخت های شهر اسفرورین به جهت هدایت بخشی از سیلاب رودخانه خررود به کانال های شهید بهشتی و امام خمینی (ره) و جاری شدن سیل دچار آسیب و خسارت های سنگین شده است که مرمت و بازسازی آنها با اعتبارات شهرداری امکانپذیر نیست.

شهردار اسفرورین سپس با یاداوری جاری شدن سیل سالجاری در منطقه اسفرورین و رودخانه خررود گفت :  این سیل خسارت های سنگینی را به زیرساخت های شهر از جمله جدول گذاری و آسفالت و زیرساخت معابر شهر و تعدادی از واحد های مسکونی مردم وارد کرده است.

این مقام  طغیان  کانال شهید بهشتی و امام خمینی(ره)  که از  داخل شهر اسفرورین  عبور می کند را یکی از نقاط پرخطر و آسیب پذیر شهر اسفرورین در فصل بارندگی اعلام کرد و تصریح ساخت : باز سازی و مرمت و ادامه کانال شهید بهشتی و و امام خمینی (ره) و خیابان های منتهی به آن با استفاده از احداث دیوار سنگی و اصلاح پل های روی کانال  و مسیرهای انتقال اب کشاورزی از جمله اساسی ترین و بهترین راهکار برای جلوگیری از خسارت های اینده طغیان رودخانه شهید بهشتی است.

وی افزود : در حال حاضر که فصل اجرای پروژه های عمرانی است اگر مسئولان اعتبارات ویژه ای برای سامان دهی رودخانه خررود و کانال شهید بهشتی و امام خمینی (ره) تخصیص ندهند قطعا در فصل بارندگی باید چند برابر اعتبار فعلی برای مدیریت بحران و پرداخت خسارت های احتمالی اعتبار پرداخت کنند.

آقابابایی گفت : شهرداری اسفرورین آمادگی دارد که در صورت تخصیص اعتبار پروژه ساماندهی و مرمت کانال شهید بهشتی و امام خمینی (ره) که از مرکز شهر عبور می کند را در کمترین زمان ممکن انجام دهد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی