باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
مشکلات جامعه کارگری پیش از بحران باید حل شود

نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار گفت: با حل به موقع مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان باید از بروز بحرانهای بیشتر اجتماعی جلوگیری شود.

آیت اسدی  اظهار کرد: باید مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان به درستی شناسایی و به موقع حل شود در غیر این صورت جامعه دچار بحران و مشکلات بیشتر می‌شود.

نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار افزود: انتظار داشتیم مصوبه دولت در خصوص اصلاح حقوق و مزایای کارگران حداقل همزمان با هفته تأمین اجتماعی ابلاغ و عملیاتی شود هر چند در جلسات شورای عالی کار در بررسی این موضوع به توافق خوبی رسیدیم که این امر نشان دهنده اختلاف کم بین جامعه کارگری و کارفرمایی بود اما دولت مخالفت کرد.

اسدی بیان کرد: در جلسات مشترک بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت قرار بود حداقل مزد کارگران افزایش پیدا کند نه متعلقات آن چرا که بخش جانبی جامعه بازنشستگان را در بر نمی‌گرفت و به نوعی در حق بازنشستگان اجحاف بود.

نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: واقعیت این است میزان افزایش مزد و اصلاحیه آن مورد رضایت جامعه کارگری نبوده و نیست اما با توجه به بروز ویروس کرونا و همچنین تحریم‌ها این نگرانی وجود دارد که امکان پرداخت‌ها وجود نداشته باشد.

وی افزود: از کارفرمایانی که در شرایط سخت تحریم و کرونا با جامعه کارگری همراهی کردند تشکر می‌کنیم و از صنعتگرانی که علی رغم اینکه در تولید مشکل نداشتند ولی کارگران را تعدیل و یا دچار مشکل کردند گله مند هستیم.

این فعال کارگری استان تاکید کرد: تمام هدف ما در خصوص مباحث حقوق و مزایا تحقق عدالت حقوقی در کشور است.

اسدی با طرح این سوال که چرا حقوق کارمندان افزایش پیدا کرده اما حقوق کارگران متناسب با شرایط کنونی نیست گفت: در حال حاضر هزینه زندگی هر خانوار در کشور حدود شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده که مبنای حقوق بازنشستگان فقط ۳۲ درصد و کارگران ۴۰ درصد هزینه خانواده‌ها تأمین می‌شود که این وضعیت باید جبران شود.

نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار افزود: جامعه کارگری و بازنشستگان انتظار دارند با توجه به شرایط بسیار سختی که برای این دو قشر به دلیل رشد تورم و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها به وجود آمده بتوانیم حداقل بخشی از مشکلات را با همدلی حل کنیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت تحمل کارگران و بازنشستگان اندازه دارد و اگر مشکلات این قشر مورد توجه قرار نگیرد به مرحله انفجار خواهیم رسید.

اسدی گفت: نباید همه مشکلات به جامعه کارگری و بازنشستگان تحمیل شود و در این میان لازم است مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان به درستی شناسایی و به موقع حل شود در غیر این صورت جامعه دچار بحران می‌شود.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی