باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
فرهنگ ازدواج آسان را با کمک رسانه ها ترویج می کنیم

 معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با کمک رسانه های گروهی و دادن مشاوره های لازم و الگوسازی جوانان موفق تلاش می کنیم فرهنگ ازدواج آسان نهادینه شود.

علی لطفی عصر پنجشنبه به منظور روز ازدواج در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در محل اداره ورزش و جوانان قزوین برگزار شد اظهار داشت: رسالت مهم ما توجه به مشکلات جوانان و برنامه ریزی برای حل آنهاست که در این راستا به همراهی و تعامل سایر دستگاه‌ها نیز نیاز داریم.

وی بیان کرد: مهمترین چالش جوانان امروز اشتغال و ازدواج است که اگر بتوانیم در این زمینه به این گروه سنی کمک کنیم بخشی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این بخش کاهش می‌یابد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: باید تلاش کنیم با دور ریختن رسوم غلط و نوظهور که مانعی در مسیر ازدواج ایجاد می‌کند ضمن معرفی الگوهای موفق دینی و اجتماعی روش‌های عملی و آسان را به جوانان بازگو کنیم.

وی تصریح کرد: ازدواج آگاهانه می‌تواند بسیاری از چالش‌های ناشی از طلاق و پیامدهای آن را کاهش دهد و در این راستا باید با برگزاری‌های دوره‌های آموزشی و تخصصی و مشاوره‌های روان شناسی به جوانان کمک کنیم.

لطفی تأخیر در سن ازدواج را از دیگر مشکلات این بخش دانست و اظهار داشت: در صورت آشنایی جوانان با آموزه‌های دینی و شناخت سیره عملی ائمه معصومین می‌توانیم دیدگاه روشنی برای ازدواج به جوانان ارائه کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و خطر ناشی از برگزاری جشن‌های عروسی باید ازدواج آسان و ساده و هدیه دادن در فضای مجازی را ترویج کنیم تا شاهد ابتلای افراد بیشتری به این ویروس نباشیم.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است تا از کسانی که بدون تشریفات وارد زندگی شده اند تقدیر و تجلیل شود تا دیگران نیز الگو بگیرند.

لطفی تصریح کرد: در هفته ازدواج به دلیل نگرانی آلودگی‌ها برنامه‌های حضوری تحت تأثیر قرار گرفته و بیشتر فعالیت‌ها در فضای مجازی است و ما نیز در این ایام برنامه‌ها را به صورت غیر حضوری پیش بینی کرده ایم.

وی گفت: امسال چند برنامه ویژه پیش بینی کرده ایم که پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین خواهد بود.

تهیه ۱۵۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان

لطفی در ادامه بیان کرد: با راه اندازی پویش ازدواج جوانان امیدواریم بتوانیم ۱۵۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان را تهیه کرده و میان افراد واجد شرایط توزیع کنیم.

وی اظهار داشت: ارزش هر سری جهیزیه شامل سه قلم کالا حدود ۸ میلیون تومان است که این هزینه توسط خیرین تأمین شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: ارائه مشاوره رایگان به زوج‌های جوان، به صورت حضوری و تلفنی، تقدیر از جوانان الگوی موفق و کسانی که زندگی را ساده گرفتند و نیز تجلیل از زوج‌های جوان کادر درمانی و کسانی که در ایام کرونا با ایثار و فداکاری نسبت به نجات جان بیماران تلاش کردند از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی اضافه کرد: جوانان الگوی ورزشکار که در زمینه حجاب و عفاف شاخص بودند و نیز کسانی که در خدمت رسانی در ایام کرونا مشارکت مؤثری داشتند و نیز سمن‌های فعال و الگوهای ارزنده و فعالی در فضای مجازی در این روزها مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

لطفی اظهار داشت: کمپین بعدی استفاده از کارشناسان و مشاوران برای ترویج فرهنگ تربیت کودک، مهریه مناسب، فرزند آوری است.

وی در خصوص آسیب‌های حوزره جوانان گفت: در پژوهش‌ها مشخص شده موانع ازدواج جوانان در همه استان‌ها یکسان است و امیدواریم با حضور سمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی بتوانیم برای حل این مشکلات اقدام کنیم.

لطفی اظهار داشت: با تعامل بیشتر بین معاونت امور جوانان و رسانه‌ها انتظار می‌رود در شناسایی مشکلات و چالش‌ها و تسریع در روند حل آنها به دستاوردهای بهتری برسیم.

پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تسهیلات به جوانان

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغال جوانان پرداخت شد که با این اعتبارات ۲۰ طرح اجرا شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته سقف تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان بود و امسال تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به جوانان کارآفرین پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین طرح‌های ملی هم داریم که باید تسهیلات به صورت عادلانه به دست جوانان برسد و با بستر ایجاد شده هر جوانی می‌تواند از تسهیلات یاد شده استفاده کند.

لطفی از رسانه‌ها خواست در فرهنگ فرهنگ سازی برای ازدواج آسان در شرایط کنونی مشارکت بیشتری داشته باشند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی