باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آموزش و پرورش را از فضاهای جناحی و سیاسی دور می کنیم

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با دور شدن از فضاهای جناحی و سیاسی در فعالیتهای نظام آموزشی تلاش می کنیم تا تعلیم و تربیت بر اساس محورهای علمی و اصولی شکل گیرد.

حجت الاسلام محمد جواد زهرایی، در جلسه با حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان که روز شنبه در محل اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد در خصوص تعامل و همکاری و هم افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف گفتگو کردند.

حسن علی اصغری در این نشست اظهار داشت: برگزاری گفتمان‌های دینی، اعزام مبلغ و طلاب متخصص، توجه به دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مربیان پرورشی و قرآنی از کارهای در اولویت است.

وی بیان کرد: نگاه ما باید به مسائل روز به ویژه در مباحث تربیتی نگاهی نو و خلاقانه باشد و لازمه رسیدن به اهداف ترسیم شده تعامل و مشارکت با نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مرتبط و بهره گیری از ظرفیت‌های آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین رویکرد جداسازی سیاست از نظام تعلیم و تربیت را یک امر مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: اخلاق مداری، رویکرد علمی و برنامه محوری باید مبنای تمام فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش باشد و سیاسی کاری در حوزه تعلیم و تربیت را کنار بگذاریم.

وی اضافه کرد: دخالت دادن جریانات حزبی و سیاسی در امر تعلیم و تربیت یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند به آینده سازان کشور آسیب بزند.

اصغری تصریح کرد: باور داریم باید دنبال هم افزایی و ارزش آفرینی باشیم و با دغدغه مسائل فرهنگی بتوانیم تعامل و همکاری بیشتری بین دو مجموعه ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش پرورش استان قزوین تصریح کرد: مطالبه ما از اداره کل تبلیغات اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای، سخنرانی مناسبتی و بهره گیری از روحانیون مستقر در روستاها است و طلاب باید دسترسی بیشتری به مدارس داشته باشند.

اصغری بیان کرد: موضوع اجلاس سراسری نماز پیوند مسجد و مدرسه، منزل و توجه به اقامه نماز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز درباره ترویج فرهنگ نماز و رسالت اصلی آن اداره کل تبلیغات اسلامی در این حوزه می‌تواند کمک مؤثری باشد.

وی اظهار داشت: با ایجاد کارگروهی با حضور نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی بتوانیم به توسعه فرهنگ در حوزه دانش آموزی کمک کنیم.

در ادامه حجت الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن ارائه گزارش از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته، پیشنهادهای خود را به منظورتفاهم همکاری ارائه کرد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی