باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مهم‌ترین مشکل خبرنگاران، نبود نظام صنفی رسانه است

رئیس هیئت مدیرۀ خانۀ مطبوعات استان قزوین گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل خبرنگاران و رسانه‌ها نداشتن نظام صنفی رسانه‌ای است و این باعث شده تا خبرنگاری و حرفه‌های وابسته به آن، واجد ویژگی‌های کامل یک شغل نباشد و متولی مشخصی برای پیگیری امور حرفه‌ای، صنفی و سازمانی نداشته باشد.

مهم‌ترین مشکل خبرنگاران، نبود نظام صنفی رسانه است

 جابر خرم‌نیا رئیس هیئت مدیرۀ خانۀ مطبوعات استان در جلسۀ شورای اطلاع‌رسانی که بعدازظهر امروز در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار عنوان کرد: سال گذشته با تصویب شورای اطلاع‌رسانی استان از دهم تا هفدهم مردادماه در استان قزوین باعنوان هفتۀ گرامیداشت مقام خبرنگار نام‌گذاری شد و لذا شایسته است با رعایت شرایط روز، به بهترین نحو خبرنگاران استان تکریم شوند.

خرم ‌نیا گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل خبرنگاران و رسانه‌ها نداشتن نظام صنفی رسانه‌ای است و این باعث شده تا خبرنگاری و حرفه‌های وابسته به آن، واجد ویژگی‌های کامل یک شغل نباشد و متولی مشخصی برای پیگیری امور حرفه‌ای، صنفی و سازمانی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: خبرنگاران به‌عنوان زبان گویای جامعه، همواره از مردم، مطالبات آن‌ها، مشکلات اقشار مختلف و نیز اقدامات مسؤولان گفته‌اند و رویدادها را پوشش داده و به مردم آگاهی رسانده‌اند، لذا یک روز در سال به‌عنوان روز خبرنگار موقعیت مناسبی است تا این بار خبرنگاران از مسائل خود سخن بگویند و مسؤولان بشنوند و بنویسند.

این عضو شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین، با اشاره به حضور خستگی ناپذیر خبرنگاران در روزهای سخت شیوع بیماری کرونا، عنوان کرد: برای تکریم از مقام خبرنگار، بجا است که در طی یک هفته برنامه‌های رفاهی تدارک دیده شود تا خبرنگاران بتوانند نیم روز یا حتی یک روز را در کنار خانواده خود با تفریح و شادی بگذرانند.

خرم نیا برگزاری برنامه تجمعی و حضوری در ایام شیوع بیماری را نادرست عنوان کرد و افزود: هریک از دستگاه‌ها می‌توانند به نوبه خود در این شرایط برنامه‌های محدود اجرا کنند، کما اینکه دفاتر رسانه‌های استان نیز در هفته خبرنگار پذیرای میهمانان و مسؤولان محترم هستند و ما نیز توصیه می‌کنیم این دید و بازدیدها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد، چرا که امروز همه مردم باید به زندگی تحت شرایط ویژه کرونا عادت کنند تا هنگامی که ان شاءالله این بیماری ریشه کن شود.

رئیس خانۀ مطبوعات استان قزوین همچنین به رویکرد فرهنگی در تقدیر از خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: شایسته است در تجلیل و تقدیر از خبرنگاران رویکرد فرهنگی داشته و همچنین هدایای با ارزشی چون اعتبار خرید اینترنتی کتاب و امثال آن برای این قشر از اهالی قلم فراهم گردد.

وی با اشاره به اعتراض خبرنگاران و رسانه‌های استان به شرایط موجود نیز عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های ویژۀ کرونا، مقرر گردید تا رفع این محدودیت و ریشه کن شدن بیماری، دو رسانۀ برخط و دو رسانۀ مکتوب در هریک از این دیدارها توسط خانۀ مطبوعات معرفی شده و مدیران دیگر استان نیز به این مصوبه تمکین کنند، تا خانۀ مطبوعات با همکاری ادارۀ کل روابط عمومی استانداری قزوین بتوانند شرایط ویژه را در جهت حفظ سلامتی خبرنگاران مدیریت کنند.

خرم‌نیا در پایان پیشنهاد کرد در هفتۀ خبرنگار برای پیگیری موضوعات و مسائل مهم خبرنگاران، جلسۀ مشترکی میان خانۀ مطبوعات استان، سازمان بسیج رسانۀ استان و انجمن صنفی کارگری روزنامه‌نگاران استان با استاندار قزوین برگزار گردد.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی